CartzoRie

Dsb bøde

Recommended Posts

Nyeng

Som flere andre skriver, så prøv at klage. Selvfølgelig er det ens eget ansvar, men når man ikke har forsøgt at snyde og oven i købet har spurgt, så kan de godt vise lidt forståelse.

I øvrigt kan det sagtens betale sig at tude over at man er jyde i storbyen og ikke kender systemet. Hvert fald i Metroen :D Min lillebror fik nedsat en bøde fra ca. 600 kr. til 200 kr., da han havde stemplet forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ferlandita
Hold nu lige op en gang. Man kan sørme godt have lidt forståelse for, at man kan se forkert på en plan - og når man så forsøger at helgardere sig ved at spørge chaufføren, hvad i alverden skal man så mere gøre? Så forstår jeg sørme godt, at man bliver ærgelig.

Man behøver ikke være så skide firkantet og barsk hele tiden!

Enig!! Fatter ikke folks bitchede attitude! :boo:

Til TS, jeg ville ringe og spørge om der er noget at gøre. Ellers må han betale bøden, og være ekstra opmærksom næste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nille_07
Medmindre at man skal købe månedskort på strækningen. Så tæller alle 5 zoner.

I øvrigt så får man ikke bøder af DSB. Man får afgifter. Beløbet er det samme, men der er juridiske forskelle på rettigheder og pligter.

Jeg har aldrig haft månedskort ej heller nogensinde skulle klippe for 5 zoner, kun 4 eller 3 afhængig af hvilken vej jeg tog. Har heller aldrig fået en bøde :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng
Jeg stod lige og kedede mig, da jeg ventede på bussen. Så jeg læste, hvad der står på det der zone-skilt. Og der står bl.a. (ikke ordret, bare frit fra hukommelsen):

"Du skal betale for den dyreste zone på din rejse

Er du i tvivl, så spørg chaufføren"

Så den der med at man ikke må regne med chaufførens svar, og det udelukkende er ens eget ansvar, holder altså ikke.

Problemet er selvfølgelig at bevise, at chaufføren har fejlinformeret.

Ja, man burde altid lige ha' en lille kontrakt i lommen, så man kan få det på skrift...eller måske bare en diktafon man kan stikke op i fjæset på ham :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DonYLotta

Endnu et bevis på at kollektiv trafik stadig har lang vej igen her i Danmark, der er et hav af muligheder, og man har som forbruger selv ansvaret for finde hoved og hale i deres "zoner"..

Jeg vil mene at i kan afvise bøden, i og med det jo er gjort i god tro, og i er blevet vejledt forkert af en "kompetent" myndighed, i dette tilfælde en chauffør.

Havde jeg stået i din kærestes situation, havde jeg nægtet at fremvise ID eller fortælle dem hvem jeg var, og så kan de ikke rigtig gøre mere end at smide en af ved næste stop.

Situationen havde selvfølgelig været en helt anden hvis din kæreste helt havde ladet være med at stemple sit klippekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DonYLotta
Ja, man burde altid lige ha' en lille kontrakt i lommen, så man kan få det på skrift...eller måske bare en diktafon man kan stikke op i fjæset på ham :D

Er det ikke bare generelt sådan man skal gøre overalt nu til dags?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ateist1990

DSB uddeler kontrolafgifter, ikke bøder. Der er en meget stor forskel, da bøder og afgifter har helt forskellige juridiske forpligtelser og regulationer, så det er ikke mundhuggeri, dette indlæg.

Og hvis det kniber med pengene kan man vist få lov til at betale afgiften af på flere måneder, det koster dog 25 kr ekstra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BeeingMySelf

Haj

Sidst jeg fik en for at mangle 1 zone var den på 600,-

750 er hvis du slet ikke har billet.

Den med at hoppe ud og klippe, den tror jeg vil bliver svær af administere,

da alle jo så ville kræve at få lov til det fremover, fuck et mylder.

70131415 de svarer som regel indenfor 3-4 minutter

det kan jeg skrive under på, da jeg selv er jyde i Kbh og bruger dem mere end regelmæssigt..

At en hjemløs ikke får en bøde - køb større sko!!

*BM*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mir42

Havde jeg stået i din kærestes situation, havde jeg nægtet at fremvise ID eller fortælle dem hvem jeg var, og så kan de ikke rigtig gøre mere end at smide en af ved næste stop.

I den slags tilfælde tilkalder de som regel politiet - og de arresterer folk for ikke at ville legitimere sig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DonYLotta
I den slags tilfælde tilkalder de som regel politiet - og de arresterer folk for ikke at ville legitimere sig!

Ja, tilkald Sherlock Holmes, sæt hele verden i omdrejninger, for afgiften SKAL betales, selvom det kunne løses på en meget nemmere facon. Resourcespild er et socialt accepteret fænomen, i det velfærdssamfund vi kalder Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind