I_Got_ID

Fiskevogn Nørrebros Runddel

Recommended Posts

ejPrinsesse

Jeg arbejder i runddelen og ved at den er der i hvert fald onsdag og fredag, nogle andre dage skifter den lidt i mellem.

Den er i øvrigt RIGTIG god! :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
latinfever

Fiskehandleren på Nørrebrogade lukkede i sommeren 2010. Eneste fiskehandler på Nørrebro er www.hjemfisk.dk el. salg fra fiskebilen, der står på Nørrebro runddel hver onsdag. Vedr. hygiejne, så skal fiskebiler, vogne, butikker alle opfylde nøjagtig de samme krav, der er til fødevaresikkerhed. En butik er en butik. Om den så er kørende el. er en fast butik er underordnet ;-).. Som fiskehandler ved jeg tilfældigvis, at den fisk du finder i en fast butik rent faktisk ikke bliver udskiftet lige så ofte, som i en fiskebil. Ikke, at der er noget i vejen med fisken fra en fast fiskebutik, men fiskene bliver bare hurtigere omsat i en fiskebil og derfor er der større udskiftning af friske varer. Ps. en fisk er per definition "frisk til salg" i hele 12 dage fra fangst til salg. Så fremt kølekæden bliver overholdt. Se evt. fiskerikontrollens hjemmeside. Dog er den fisk du finder i fiskebiler ikke mere end højst 4 dage gammel pga. den hurtige udskiftning af nye varer.

Vedr. priser i fiskebilen, der kommer på Nørrebro runddel kan jeg kun sige, at priserne er mere end halvt så dyre i forhold til fx. fiskebutikken i Købmagergade.

Hos www.hjemfisk.dk kan man da få fx. 1 kg. rødspættefilet til kr. 140,- det er altså under halv pris i forhold til en alm. fiskehandler, der for samme mængde produkt tager kr. 300,- el. mere. I en butik koster det fx. kr. 100 per. 3-400 gr.

Hvis vi endelig skal tale om dyre priser, så anser jeg det ikke for dyrt, at handle i en fiskebutik generelt, da der er tale om salg af friske råvarer. Og set i forhold til en slagter er fisk billigere per kilo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeppebladt

Jeg tror den nærmeste fiskevogn ifht nørrebro er Albertslund eller Søborg.

Kan du ikke finde hvor din fiskevogn holder, så kan du finde de fleste fiskebiler på fiskebil.nu.

Du kan også tilmelde dig besked servicen, så du får gratis besked når din fiskebil kommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind