Lenamm

Søger Bortadopteret dreng fra 1982

Recommended Posts

Is-blomst
Hvis et adoptivbarn har den drøm, så kan vedkommende evt. gå gennem kirkebogen for at få noget vished og information og søge aktinsigt i adoptionssagen.

Da jeg sad med kirkebøgerne var det Familestyrelsen, der kunne vejlede myndige adoptivbørn om at finde biologiske forældre/familiie.

Jeg kender en der absolut ikke ønskede kontakt med den mor der havde fravalgt personen ved fødslen.

Da famiiestyrelsen så sendte brev til forældrene med ønsket om kontakt fra morens side, blev personen ret glad og tog kontakt med det samme, for så var fornemmelsen af at være uønsket der ikke mere.

Jeg er med på at det er ret kompliceret, og at der kan være fordele og ulemper ved at den biologiske forælder kan tage kontakt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ragnerok
Det betyder vel også at man har haft det godt hvis man ikke ønsker at se sin biomor. Det ville være nok for mig at vide at han havde haft det godt. Jeg ville blive meget glad

Rooooolig nu. Der kan være rigtig mange grunde til, at et adoptivbarn ikke ønsker at se sin biologiske familie, uanset god eller dårlig opvækst.

Een af grundene er at de fx kan føle at de svigter deres adoptivfamilie ved at tage kontakt til biologiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Der er nok lige så mange reaktioner som der er adoptivbørn. Uanset hvad det er kun min mening er det slemt at skjule sandheden. Men forståeligt at nogen gør det måske med forskellige . Mange ting har det med at komme frem på et eller andet tidspunkt. Jeg tror de fleste biologiske mødre vil prøve at gøre det de mener er korrekt . Og virkelig håbe at det er det rigtige. Ingen ved sine fulde fem ønsker at skade et barn de rent faktisk har født. Men der er også en del problematik omkring biologiske mødre da ingen rigtig ved noget om dem. Man ser nok helst at de afleverer barnet og dernæst forsvinder fra jordens overflade, i overført betydning. Men sådan er virkeligheden ikke.ihvertfald ikke mere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Der er nok lige så mange reaktioner som der er adoptivbørn. Uanset hvad det er kun min mening er det slemt at skjule sandheden. Men forståeligt at nogen gør det måske med forskellige . Mange ting har det med at komme frem på et eller andet tidspunkt. Jeg tror de fleste biologiske mødre vil prøve at gøre det de mener er korrekt . Og virkelig håbe at det er det rigtige. Ingen ved sine fulde fem ønsker at skade et barn de rent faktisk har født. Men der er også en del problematik omkring biologiske mødre da ingen rigtig ved noget om dem. Man ser nok helst at de afleverer barnet og dernæst forsvinder fra jordens overflade, i overført betydning. Men sådan er virkeligheden ikke.ihvertfald ikke mere

Men det er jo sådan set et valg, man selv tager som mor, når man bortadopterer barnet.

Det er altså ensbetydende med at forsvinde ud af barnets liv og dét må du have vidt, da du traf beslutningen.

Her tænker du mere på dig selv og dine behov som biologisk mor end på det barn, du valgte at give fra dig. Jeg dømmer dig ikke - jeg forsøger at holde dig fast på, at du tog et valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Hmm det er ikke altid et valg. Ved godt du ikke dømmer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hmm det er ikke altid et valg. Ved godt du ikke dømmer.

Dét er et valg at bortadoptere et barn.

Der er kan være mange grunde til at træffe det valg.

Men uanset, hvordan det vendes og drejes, så er det et valg. Især i en tid med masser af mulighed for at at bruge præventionen og der er fri abort og jeg er klar over, at man kan opdage en graviditet for sent til, at det er en mulighed.

Fri abort og gode præventionsmuligheder er velsagtens også nogle af årsagerne til, at der er meget få børn i Danmark modsat tidligere, der bortadopteres. Fordi der er andre muligheder og andre valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Tjae sådan som du stiller det op er det nok rigtigt men nu er det jo ikke kun dit billede man skal tage udgangspunt i

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Tjae sådan som du stiller det op er det nok rigtigt men nu er det jo ikke kun dit billede man skal tage udgangspunt i

Jeg forholder mig objektivt til diskussionen. Så lad være med at sige, at jeg tager udgangspunkt i noget af den grund, at du ikke er enig.

Hvornår mener du, at det ikke er et valg at bortadoptere et barn?

Mener du, at nogen anden person kan tvinge en mor til den handling?

Hvis du ikke ønsker at debatere emnet, hvis det er for personligt for dig, så er det dig jo frit for at vælge at lade være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Ja det er fint med dig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Ja det er fint med dig

Ej, kan du ikke lade være med at tale ned til mig?

Det er okay, hvis du ikke vil debattere det, men kan du så ikke bare skrive det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind