Lenamm

Søger Bortadopteret dreng fra 1982

Recommended Posts

Gæst
Må jeg spørge hvorfor du synes det er i orden? :)

Jeg er nysgerrig, fordi jeg knap har fantasi til at forestille mig den følelsesmæssige rutchetur, jeg selv vil blive sendt ud på, og de følgevirkninger det ville have, hvis mine forældre kom og fortalte, at jeg var adopteret.

Jeg mener så, at forældre bør fortælle deres børn, at de er adopterede.

Jeg er så ikke helt sikker på, at jeg synes, at det er godt, at biologiske forældre, som det fremstilles her kan sætte sig i kontakt med de bortadopterede børn uden forældrenes vidende og uden at børnene har ønsket det. Jeg har ikke læst op på, hvad reglerne er udover denne tråd.

Jeg ville hellere, at børnene kunne gøre det som voksne den anden vej rundt. Det kræver naturligvis, man ved, at man er adopteret, men det tror jeg så, at langt de fleste ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi
Så vidt jeg er orienteret, skal adoptivforældrene godkende, at kontakten vidregives. Dette gælder for børn, der er adopteret efter 1953, hvilket jo er tilfældet her.

For mig kunne det derfor lyde til, at din søn ikke har kendskab til, at han er adoptivbarn.

Hvorfra den konklusion ?

Jeg er adopteret ( fra 1970) og har altid vist det. Det samme gør min også adopterede søster og faktisk alle de andre adopterede jeg kender. Selv om man godt ved at man er adopteret, er det jo ikke sikkert at man ønsker kontakt med ens biologiske mor eller far.

Jeg ved hvem min mor er, har set hende på fb, men jeg har på ingen måde noget ønske om at vi skal ses eller tale sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Adoptionen er da anonym jeg får da ikke af vide hvem han er medmindre han giver tilladelse .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dolaem
Jeg mener så, at forældre bør fortælle deres børn, at de er adopterede.

Jeg er så ikke helt sikker på, at jeg synes, at det er godt, at biologiske forældre, som det fremstilles her kan sætte sig i kontakt med de bortadopterede børn uden forældrenes vidende og uden at børnene har ønsket det. Jeg har ikke læst op på, hvad reglerne er udover denne tråd.

Jeg ville hellere, at børnene kunne gøre det som voksne den anden vej rundt. Det kræver naturligvis, man ved, at man er adopteret, men det tror jeg så, at langt de fleste ved.

:love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Må jeg spørge hvorfor du synes det er i orden? :)

Jeg er nysgerrig, fordi jeg knap har fantasi til at forestille mig den følelsesmæssige rutchetur, jeg selv vil blive sendt ud på, og de følgevirkninger det ville have, hvis mine forældre kom og fortalte, at jeg var adopteret.

Fordi det er en væsentlig oplysning, som jeg synes at det voksne barn selv skal have lov til at tages tilling til.

Hvis personen går og drømmer om at møde sine biologiske forælder, skal adoptivforældrene så bare kunne blokere for dette, når vi taler om en voksen person?

Ved de fleste børn i dag ikke er de er adopterede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Det betyder vel også at man har haft det godt hvis man ikke ønsker at se sin biomor. Det ville være nok for mig at vide at han havde haft det godt. Jeg ville blive meget glad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Adoptionen er da anonym jeg får da ikke af vide hvem han er medmindre han giver tilladelse .

Allerede ved, at din eksistens meddeles er anonymiteten for mig at se hævet i en vis grad.

I så fald, at drengen ikke kender til dig, så kan det forårsage en ganske stor krise for ham såvel som hans familie. Den familie, hvis søn han er.

Jeg mener så, at man bør fortælle sit barn, at det er adopteret.

Men som det har været tidligere, så kunne biologiske forældre ikke komme og afsløre, hvis man ikke gjorde det.

Det siger du jo så er ændret nu til, at biologiske forældre kan komme i direkte kontakt med deres bortadopterede børn gennem et brev - som barnet da så, som du skriver, kan reagere på eller ej.

Jeg har ikke været klar over, at det er ændret. Før har det jo været sådan, at når adoptionen var gennemført, så stoppede alt der for den biologiske mor eller far. Det gør det jo ikke nu, når biologiske forældre uden hensyn til hverken barnet eller dets familie kan fremsende et ønske til barnet som kontakt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superhemmelig
Det betyder vel også at man har haft det godt hvis man ikke ønsker at se sin biomor. Det ville være nok for mig at vide at han havde haft det godt. Jeg ville blive meget glad

Mener du dermed, at det så er et tegn på at han har haft det dårligt, hvis han ønsker at se dig ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Gør det?

Jeg kan ikke se, at et afslag betyder noget som helst.

Jeg forstår godt dit ønske om at vide, at din søn har det godt i dag. Meget endda. Det, tror jeg, er meget naturligt, når man har givet et barn væk - det må være det allervanskeligste, man kan opleve i sit liv.

Men det vil jeg tro, at han har. Et god liv. Forældre, der adopterer et barn er jo utrolig lykkelige for den gave, de har fået og giver deres børn al den kærlighed, de har.

Jeg ved, at mange adoptivbørn har god glæde af at lære deres biologiske ophav at kende uden at det berører deres forhold til deres forældre.

Min undren går alene på, at biologiske forældre nu kan henvende sig så direkte, som du skriver, når adoptionen har været anonym.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Ved du hvad suPerhemmelig, for det første har jeg ikke modsætningssluttet som du har . Men det er helt tydeligt du sidder parat med noget som er svært at forholde sig til. Du behøver ikke at insinuere og lægge til grund at jeg tænker på en måde. Men jeg kan klart se at noget trigger dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind