Lenamm

Søger Bortadopteret dreng fra 1982

Recommended Posts

fionagirl1
han må så være 28, blive 29 ;)

Ok, malerhjerne i dag....

Tænkte man kunne lave en gruppe på en el. anden måde på facebook, ja jeg er ikke ekspert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Artha

Så vidt jeg er orienteret, skal adoptivforældrene godkende, at kontakten vidregives. Dette gælder for børn, der er adopteret efter 1953, hvilket jo er tilfældet her.

For mig kunne det derfor lyde til, at din søn ikke har kendskab til, at han er adoptivbarn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ragnerok
Så vidt jeg er orienteret, skal adoptivforældrene godkende, at kontakten vidregives. Dette gælder for børn, der er adopteret efter 1953, hvilket jo er tilfældet her.

For mig kunne det derfor lyde til, at din søn ikke har kendskab til, at han er adoptivbarn.

Hvordan kan du konkludere det? Bare fordi man har kendskab til sin adoption er ikke lig med, at man vælger at opsøge sin biologiske familie.

Og fordi man er adopteret efter 1953, så er det heller ikke lig med at man ikke har kendskab til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er da ikke sikkert, at det er en hemmelighed. Langt fra. Jeg har mødt mange adoptivforældre være meget åbne overfor deres børn omkring adoptionen, da forældrene jo er meget lykkeelig for at have fået denne mulighed for at blive forældre.

Men det ikke ensbetydende med, at adoptivforældrene synes, at der skal være en kontakt til de biologiske forældre.

De har jo netop i sin tid været del af en anonym adoption - så i høj grad skal ønske komme fra 'barnet' selv at finde biologiske forældre.

Vi ved jo intet om, hvorvidt 'barnet' her har ytret udtryk om kontakt til biologiske forældre eller gjort noget aktivt for at opnå det. Det er langtfra alle adoptivbørn, der har noget behov for at melde sig til 'Sporløsø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ame.
Det kaldes en debat. Det betyder, at man må sige sin mening, også selvom man ikke er enige.

Jeg er ret sikker på, at ts fangede dit budskab, allerede første gang du skrev det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Artha
Hvordan kan du konkludere det? Bare fordi man har kendskab til sin adoption er ikke lig med, at man vælger at opsøge sin biologiske familie.

Og fordi man er adopteret efter 1953, så er det heller ikke lig med at man ikke har kendskab til det.

Det er da ikke sikkert, at det er en hemmelighed. Langt fra. Jeg har mødt mange adoptivforældre være meget åbne overfor deres børn omkring adoptionen, da forældrene jo er meget lykkeelig for at have fået denne mulighed for at blive forældre.

Men det ikke ensbetydende med, at adoptivforældrene synes, at der skal være en kontakt til de biologiske forældre.

De har jo netop i sin tid været del af en anonym adoption - så i høj grad skal ønske komme fra 'barnet' selv at finde biologiske forældre.

Vi ved jo intet om, hvorvidt 'barnet' her har ytret udtryk om kontakt til biologiske forældre eller gjort noget aktivt for at opnå det. Det er langtfra alle adoptivbørn, der har noget behov for at melde sig til 'Sporløsø.

Grunden til, at JEG tænker sådan er, at adoptivofrældrene ikke ville, at der blev givet oplysninger videre om sønnen.

Det ses meget ofte, at dette er tilfældet i sager, hvor adoptivbarnet ikke ved, at det er adopteret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superhemmelig
Jeg er ret sikker på, at ts fangede dit budskab, allerede første gang du skrev det!

Nå ? Det virkede ellers ikke sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Grunden til, at JEG tænker sådan er, at adoptivofrældrene ikke ville, at der blev givet oplysninger videre om sønnen.

Det ses meget ofte, at dette er tilfældet i sager, hvor adoptivbarnet ikke ved, at det er adopteret.

Når TS lige har kontaktet familiestyrelsen har adoptivrforældrene vel slet ikke hørt noget endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ragnerok
Når TS lige har kontaktet familiestyrelsen har adoptivrforældrene vel slet ikke hørt noget endnu.

Næppe. For os tog det 6 mdr før familiestyrelsen kontaktede os, så tror ikke at det lige er en dag-til-dag ekspedition.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm
Skrevet (redigeret)

Familie styrelsen har meddelt mig ( efter jeg herinde fik oplyst om det ) at jeg kan via dem kan sende et brev til adoptivforældrene de har her 14 dage til at fortælle " barnet" om det. Sker det ikke vil fam. Styrelsen så kontakte adoptivbarnet som så bestemmer om han ønsker kontakt. Loven blev ændret i 2008 så der er åbnet mulighed for mødre at søge deres bortadopterede børn . Det skal bemærkes ar barnet skal være myndigt når det bliver kontaktet ellers er det adoptivfam. Som bestemmer. Sådan er loven. Rent etisk kan man sige for og imod og det er svært at vide hvad der er korrekt. Derfor søgte jeg ham anonymt her da det kun er ham selv som har sine data, og endvidere nok kun ville reagere hvis han vidste han var adopteret. Jeg må indrømme superhemmelig at du konkluderer noget som du antager jeg ikke har tænkt på. Men idet jeg som tidligere nævnt har jeg kendskab til at nogle på denne måde har fundet deres " børn" prøvede jeg. Det beder jeg om sød forståelse for, selvom du har ret til at debattere som du har lyst. Det er også en god ting med stærke meninger , for det meste.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind