Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Hvedekorn

Ord, som er forsvundet i din generation

Recommended Posts

Gorrhysa
kassette radio ;)

og min superseje discman

ja og hvad hed den før diskman , den med kassettebånd i ???? det har jeg helt glemt....

Walkman.... *mimre*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil

Ghettoblaster

Minidisc

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil
Skriver man ikke stadig spæde salatblade? Men spæd om person er sjældent.

Jeg kalder som regel min kærestes hår for spædt, når han lige er blevet klippet helt korthåret :genert:

:lol: Njaoeh.... nej, ok - den der er jo en (forholdsvis ny) direkte import af "grow some balls".

Men jeg synes da, personer og hår og den slags plejede at vokse, mens de nu er gået over til at "gro". Mens planter godt kunne gro.

Men for øvrigt mener jeg, at begge dele var intransitive (altså at noget kunne vokse eller gro, men man kunne ikke vokse eller gro <noget>).

Bortset fra, som du nævner, "vokse" i en helt anden betydning :genert:

Men hvad kaldte man så at få langt hår eller anlægge et overskæg? Det kaldte man måske bare at få langt hår og anlægge et overskæg? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Men hvad kaldte man så at få langt hår eller anlægge et overskæg? Det kaldte man måske bare at få langt hår og anlægge et overskæg? :D

Nja, man kunne lade håret vokse, anlægge sig skæg (som du også selv siger), lade skægget stå.

Men jeg vil stadig mene, at hverken gro eller vokse kunne tage et objekt. Man kunne heller ikke "gro grøntsager", men var nødt til at dyrke dem eller so was ;)

Men apropos hørte jeg forleden* en erhvervsleder tale om, at han ville "vokse sin virksomhed" :-P

* ord, som næsten også er forsvundet i min generation til fordel for den anden dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Blitzpære.

Kodak Instamatic.

Hulledame.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mor1966

12 rigtige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
12 rigtige.

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mor1966
:lol:

Det kan jeg huske min far engang har haft :banan: Han vandt næsten 1000 kroner :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Regnestok, logaritmetabel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hannehelmann

"Vederstyggeligt"

"ih du godeste"

"Du store kineser"