Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Hvedekorn

Ord, som er forsvundet i din generation

Recommended Posts

dgd2007

Et hellefyr :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Et hellefyr :)

Men tingesterne er da ikke forsvundet? Eller er de? Jeg mener, rutebilen passerer et før Segalt. Men jeg har ikke set feter, om det stadig står der. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Men tingesterne er da ikke forsvundet? Eller er de? Jeg mener, rutebilen passerer et før Segalt. Men jeg har ikke set feter, om det stadig står der. 

Hmm ... jeg skal prøve at holde øje med, om der nogen tilbage. Men der er jo en milliard flere "rigtige" lyskryds nu, end dengang hvor de var udbredte. I hvert fald her i Kbh. Man mangler jo også de flotte politibetjente med store hvide handsker, der svingede staven og dirigerede trafikken i myldretiden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Det her er fra 2009. Google Street View.

segalt.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

For Københavns vedkommende, tror jeg man skal tilbage til sort/hvid-billedernes tid for at finde et ;)

DH008962.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyrst Eberhard

'Splinterny' er blevet til 'Spritny', ligesom 'Stangstiv' er blevet til 'Spritstiv'. Et bevis på at ens generation er afløst af en ny.

Der bliver heller ikke uddelt 'Olferter' og 'Lammere' i samme omfang som før i tiden. Eller 'Sømandsbryst', 'Sherifstjerner', 'Nødder' og 'Smølfespark'. Og jeg er ellers stadig i miljøet.

'Kannonne' har jeg til gengæld ikke noget imod er væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

''Kannonne' har jeg til gengæld ikke noget imod er væk.

Hvad var det? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyrst Eberhard

Hvad var det? :gruble:

Kanon. Som i "det er bare kanon". Men med o'et udtalt som i 'op'. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Kanon. Som i "det er bare kanon". Men med o'et udtalt som i 'op'. 

Ja, at bruge det som "qualifier" stammer vist fra hippie-tiden ... kanon fedt, hah, hah ... :D

Men på det seneste har jeg også hørt det blive bøjet: det er helt kanont ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyrst Eberhard

Ja, at bruge det som "qualifier" stammer vist fra hippie-tiden ... kanon fedt, hah, hah ... :D

Men på det seneste har jeg også hørt det blive bøjet: det er helt kanont ...

Haha! Kanont, hvor er det dumt. Det er jo på højde med 'modernet', som jeg tidligere har påpeget er hæsligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...