Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Hvedekorn

Ord, som er forsvundet i din generation

Recommended Posts

mgy

Ja, jeg kan blive nødt til at tegne det helt forfra. Eller vende tilbage til et af de andre billeder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Ja, jeg kan blive nødt til at tegne det helt forfra. Eller vende tilbage til et af de andre billeder. 

Eller også bare sætte det oprindelige, lille billede ind i en stor hvid firkant :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

6SIVUwMXVbIP.gif              D9SACkZZ4LwV.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mucher1

Ingen motionerer længere. På engelsk har man vistnok stadig valget imellem exercising og training, men på dansk dækker træning efterhånden hele spektret. Når jeg hører sætningen "Jeg skal hen at træne", får jeg altid lyst til at spørge til hvad? Næste kamp? De Olympiske Lege?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlackCrow

Kålhøgen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Jeg siger gerne "Farvel, tak" til de ældre kunder. Jeg synes det er respektfuldt, det afslutter på en god måde og der er netop ingen krav om svar. 
Jeg er altså glad for det :lun:

-af een eller anden grund ligger det naturligt til mig. Til gengæld har jeg rigtig svært ved at sige "Hav en god dag" eller lignende på en overbevisende måde.

OK, så handler jeg hos dig for fremtiden! :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Kromosomgris. Inden for planteavlen kender man mange tilfælde, hvor en plante har fordoblet sit kromosomantal. Det har ofte ført til større afgrøder. Man fandt på et tidspunkt ud af at fremkalde denne fordobling ved at blokere reduktionen i meiosen med et giftstof, colchisin (som gror uden for mit vindue). Det skulle naturligvis også bruges inden for husdyravlen. Men de meget berømmede kromosomgrise viste sig at have normalt kromosomantal. Tanken om en gris på størrelse med en flodhest er nu heller ikke så hyggelig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Det slog mig, at ordet inserat er forsvundet. 

Til de yngre generationer kan forklares, at aviser og blade til tider bringer annoncer, der gør sig skumle anstrengelser for at ligne redaktionelle artikler. Jeg så en i dag om en rejsesøgemaskine. For dog at markere, at der IKKE er tale om redaktionelt stof, skal den slags mærkes. I dag mærkes de Annonce, som alle forstår. Førhen brugte man normalt ordet Inserat, som meget få antages at forstå. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk

Nu er det snart efterårsferie. Før sagde man kartoffelferie . Og det helt op til vor tid . Nogle siger det nok stadig , men det er nok ved at gå i glemmebogen tror jeg da. Hilsen Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Nu er det snart efterårsferie. Før sagde man kartoffelferie . Og det helt op til vor tid . Nogle siger det nok stadig , men det er nok ved at gå i glemmebogen tror jeg da. Hilsen Christelk !

Kartoffelferie var et gammelt udtryk, som vi fik forklaret i folkeskolen i begyndelsen af 70'erne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...