Hvedekorn

Ord, som er forsvundet i din generation

Recommended Posts

Lauzine

Spanioler..Nu hedder det åbenbart spanier - det måtte man ikke kalde dem da jeg var barn...

Neger.. Må man heller ikke sige mere.. Og deraf - negerkys (flødebolle)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Det bliver en kold dag i helvede den dag jeg accepterer betegnelsen "nipple" om en brystvorte. Det er i øvrigt ikke nået herover endnu (heldigvis). :D

"Computer" er forsvundet ligesom "Automobil" og "Rutebil" eller "Hyrevogn".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38
Skrevet (redigeret)

Jeg gik på HANDELSSKOLE ....... I dag hedder det HANDELSGYMNASIE eller BUISNESSCHOOL

Børnehaveklasse ... Nej nu hedder det "Nulte" ???

Redigeret af T38

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg gik på HANDELSSKOLE ....... I dag hedder det HANDELSGYMNASIE eller BUISNESSCHOOL

Børnehaveklasse ... Nej nu hedder det "Nulte" ???

Vi kaldte det også nulte da jeg var lille. :)

"Computer" er forsvundet

Er det!?!?!?! Hvad kalder de det så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Spanioler..Nu hedder det åbenbart spanier - det måtte man ikke kalde dem da jeg var barn...

Neger.. Må man heller ikke sige mere.. Og deraf - negerkys (flødebolle)

Mener du ikke omvendt mht. spanierne? "spaniere" har da altid været det normale ord, mens "spanioler" var nedsættende, nærmest på linje med at kalde italienere for "spaghettier" eller polakker for POlakker. Det var da i hvert fald, hvad min mor indskærpede mig :)

Min kone havde noget amerikansk familie. De var helt flade af grin over, at vi kaldte flødeboller for "negerkys" :fløjt:

"Computer" er forsvundet ligesom

Ja, det vil jeg da også godt høre? Det findes da stadigvæk i Kbh.

Men elektronregnemaskine og datamat er uddøde!

... ligesom "Automobil" og "Rutebil" eller "Hyrevogn".

Hyrevogn! :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint
Skrevet (redigeret)
Vi kaldte det også nulte da jeg var lille. :)

Er det!?!?!?! Hvad kalder de det så?

Dét ville jeg da også gerne vide. Der er da en større forretningskæde, der hedder "Computercity", som TADAAA..sælger computere.

Men måske er der gået retro i den. "Goddag min gode mand. Jeg ville gerne se på en elektronisk databehandlingsmaskine". :cool:

Redigeret af paintbrush

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Jo men man går ikke hen for at "købe en computer" men går hen for at købe en "laptop" en "bærbar" eller "en stationær". "PC" er der heller ikke ret mange andre end fagfolk der bruger mere og "harddisk" dækker ikke disken men hele kassen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
Jo men man går ikke hen for at "købe en computer" men går hen for at købe en "laptop" en "bærbar" eller "en stationær". "PC" er der heller ikke ret mange andre end fagfolk der bruger mere og "harddisk" dækker ikke disken men hele kassen.

Derfor er det så svært for fagfolk at forstå, hvad hulen folk mener, når de snakker om harddisken. For tyve år siden hed samme kasse cpu'en blandt nogle mennesker.

Savner datamat. Det var sådan et godt ord. :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk
Dét ville jeg da også gerne vide. Der er da en større forretningskæde, der hedder "Computercity", som TADAAA..sælger computere.

Men måske er der gået retro i den. "Goddag min gode mand. Jeg ville gerne se på en elektronisk databehandlingsmaskine". :cool:

:gogo: Hvis jeg nogensinde skal koebe en computer i Danmark, saa vil jeg gerne laane den saetning. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FallenAngel

Damn, jeg må være meget gammel, for jeg bruger stadig 90% af de ord, der er nævnt i tråden. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind