Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Headoverheals

BikeFit i FW - sko???

Recommended Posts

Headoverheals

Jeg har meldt mig på et BikeFit hold i Fitness World. Jeg ved, man kan låne sko i centret, men det koster så vidt jeg ved 20,-. Kan det virkelig passe, at man er nødt til at betale en tyver hver gang man vil på de hold? (mit hold er endda kun 25 min!)

- Eller er det en slags sko, man selv kan købe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Headoverheals
Ja, selvfølgelig skal man da betale hver gang man lejer skoene. Du kan også købe et 10-tursklippekort til 100 kr.

Du kan sagtens købe sko selv. Du skal bruge en Look Delta klampe. Sko til spinning/bikefit/cykling kan ofte findes på tilbud i føtex/bilka og de er fine til almindeligt motionsbrug.

Det var nu ikke fordi, jeg håbede på kun at skulle betale sådan hver anden eller tredje gang eller når jeg lige lystede ;) Tænkte mere på, om der var sådan en slags rabatordning, som du nævner eller på om prisen afhang af, hvor lang timen var.

Tror jeg vil prøve at finde et par billige sko i supermarkedet så. Synes det er ret pebret at skulle lægge en tyver pr. træningsgang oveni abonnementet for at være indmeldt.

Tak for tippet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jungletiger

Du kan også prøve at kigge efter sko hos en cykelhandler - mange af dem har udsalg nu, så det kan ske, du kan finde et par billige sko der. Og når nu du er ved det, så vil jeg anbefale at du også anskaffer dig et par cykelbukser.

God træning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Headoverheals
Du kan også prøve at kigge efter sko hos en cykelhandler - mange af dem har udsalg nu, så det kan ske, du kan finde et par billige sko der. Og når nu du er ved det, så vil jeg anbefale at du også anskaffer dig et par cykelbukser.

God træning :)

Tak! Det vil jeg holde øje med.

Er der da stor forskel at mærke på, om man bruger rigtige cykelbukser eller ej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
marni

I den periode hvor jeg spinnede rigtig meget (4-5 gange om ugen - gerne to hold i streg) brugte jeg ikke cykelbukser. Når der er tale om et hold på 30 minutter, ville jeg ikke investere i et par, førend jeg fandt ud af, om jeg kunne lide det.

Men hvis du bliver hooked og gerne vil spinne lidt oftere, kan det være meget praktisk, da man kan blive lidt øm bagi. :)

(Nu spinner jeg kun en gang imellem, og jeg har stadig ikke spenderet i et par.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
marni

Forresten, mht. skoene... Hvilken str. bruger du? Tag højde for, at de gerne skal være ½ til en hel størrelse større end normalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jungletiger
Ikke når det er så korte hold - men bliver du bidt af det kan det være en god idé, man kan godt blive lidt øm af at køre flere timer i træk.

Eller af at have holdt pause i en del år for så at starte igen - og det iført cykelbukser :blush::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jungletiger

Vær forresten lige opmærksom på, at du kan få 15% rabat hos cykler.dk, når du er medlem hos Fitnessworld - de har bl.a. sko: Cykelsko - Vi har et stort udvalg i cykelsko - cykler.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Headoverheals
Jeg har købt disse og de er udmærkede Ventoux Comp Road cykelsko, White

Jeg har brugt deres målskema og købt str.40, bruger normalt 39 i alm. sko.

De ser rigtig gode ud! Og man kan nok ikke regne med at finde dem særlig meget billigere, så det er nok nogle i den dur, jeg også skal se efter :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...