Fairy

Hvad fa'en skal den der dims stå på for at mit køleskab bliver RIGTIGT koldt?

Recommended Posts

JydenFraHerlev

Som Annione siger, så er det MEGET vigtigt at der er ventilation omkring bagsiden/oversiden af dit køleskab. Ellers har varmen fra kompressor og varmeveksleren ingen steder at komme hen. Hvis det hele er bolkket til kan du risikere at dit køleskab brænder sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CBRN

Ved ikke om dette er helt ude i hampen. Men nogle gange er lapen i mit køleskab tændt en smule, selvom lågen er lukket (har tjekket med den tryk ind dims :stoned:), og det gør jo så at der har været varmere i mit køleskab, måske du skal holde øje med det. Bare en tanke :)

Lyset er tændt når en tænd/sluk knap inde i køleskabet er blevet ramt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Bare lige for at præcisere, på et køleskab med en almindelig dreje termostat repræsenterer tallene ikke grader, tallene er skalatrin. 1 er normalt varmest. På de køleskabe jeg har set, skal termostaten indstilles ca midtvejs.

Jeg fik en tanke, hvor ligger din mælk? Mælk skal helst opbevares nederst i døren eller liggende på nederste hylde. På øverste hylde vil der i næsten alle køleskabe være for varmt til mælken. Med mindre skabet har en ventilator, der sætter luften i cirkulation, vil der altid være varmere på øverste hylde end nederste.

Som de andre siger, prøv at køb et termometer, stil det i et glas vand midt i skabet og vent nogle timer. Hvis skabet ikke kan holde 5 grader midt i, er der noget galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fairy

Jeg har rykket køleskabet 2-3 cm udad i "skabet" - der var ikke plads til mere...

Min mælk står nederst i døren og ligger på nederste hylde :) Det vidste jeg nemlig godt :)

I det hele taget er mit køleskab ret ryddeligt, netop fordi jeg godt ved at man skal placere tingene i en bestemt orden for at udnytte køleskabet bedst muligt.

Tjekker temp igen i eftermiddag og så må vi se om det virker bedre - fra igår til idag er der i hvert fald ikke nogen synderlig bedring - køleskabet står på 5 og det er slet ikke KOLDT....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk

Hallo ! Jeg kan nøjes med at have det på 2 . Så står den på 5 grader , som er meget passende. Den må ikke komme over 10 grader . Kun når det er meget varmt om sommeren har jeg problemer , med at få det koldt nok . Skulle før skrue helt op , men nu ikke mere helt så meget . Den er meget stor og over 25 år gammel . Den er bygget sammen med en fryser . Hilsen Christelk .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fairy

Nu virker det!!! :banan:

Jeg tror det var de ekstra cm bagved der gjorde udslaget!!

Tak Annione :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Nu virker det!!! :banan:

Jeg tror det var de ekstra cm bagved der gjorde udslaget!!

Tak Annione :kys:

Anytime :D

Jeg er bare glad for, at dit køleskab endelig er koldt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind