Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
MissDivine

SKAT - får i penge tilbage eller skal i betale?

Recommended Posts

MissDivine

Ja, jeg er jo mega nysgerrig og har derfor allerede været inde og regne det ud og det lader til, at jeg får omkring 2600 kr. tilbage :banan:.

(Det er dog bare muligt at regne lave en bregning uden registerdata, men alle indtægter skulle være indberettet, så det er nemt at sætte tallene ind i skemaet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott

Hvor ser man registerdata henne ? for så er jeg da den, der lige skal tjekke skat ud:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott

Det åbner så først 28. februar og har slet ikke styr på, hvad manden har tjent. Øv altså...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cleio

Hvor beregner du det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
hvor får I de tal der fra??

er årsopgørelsen allerede kommet ud?

Nej ikke endnu, men hvis du kigger på din sidste lønseddel, så kan du se løn, ambi, a-skat mm. og kender du dine fradrag osv. så kan du bruge SKAT´s udregner til at finde ud af om, og hvor meget, du skal have tilbage.

Skal have lidt over 45.000 tilbage:klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
Hvornår er det man får skat tilbage?

7. marts.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
Hvornår er det man får skat tilbage?

25-26. marts er datoen lige nu. Den 7. marts ligger årsopgørelsen i skattemappen, så har man frem til og med 17. marts til at lave ændringer, og fra 18. marts kører skattekørslerne, og det kan tage op til en uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Hvornår er det man kan indtaste evt fradrag for sidste år? Har ikke indtastet min fagforening +a-kasse endnu. Min kæreste mener det først er her efter nytår de åbner for det. Kan ikke engang huske HVOR man taster det ind. Same procedure as every year.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
Hvornår er det man kan indtaste evt fradrag for sidste år? Har ikke indtastet min fagforening +a-kasse endnu. Min kæreste mener det først er her efter nytår de åbner for det. Kan ikke engang huske HVOR man taster det ind. Same procedure as every year.

Det kan du nu, de åbnede igår.

Men fagforening og A-kasse oplyses direkte til skat, det behøver du ikke selv oplyse. De fleste vil typisk kun skulle kigge på rubrik 51 Befordring. Men ellers er måden som følger.

Log på skat, vælg "ændre årsopgørelsen" i vestre side af tast selv menuen, og vælg så "tidlig indberetning" på næste skærm. Så kommer skemaet frem og man kan indtaste de felter som skat ikke allerede har.

post-123676-13940029337204_thumb.jpg

post-123676-13940029337494_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whoawhoa

Men hvor ser man hvad den beregner sig frem til? Der ligger stadig kun årsopgørelsen for 09 i min mappe.

Nervermind. Fandt det.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...