Guldpilen

Varmtvandsbeholder der drypper...

Recommended Posts

Guldpilen

*Dobbeltpostet*

Hej :wave:

Min kæreste og jeg købte i sommer et rækkehus, som er er super glade for I dette lækre lille rækkehus er en dejlig stor varmtvandsbeholder. Men, fra bunden af denne drypper der vand ud. Ikke specielt hurtigt eller voldsomt, men et dryp af gangen. På 2-3 dage kan den fylde en 2 liters skål.

Det kan vel ikke være helt godt.... Vel?

Min svoger har sagt at han tror det er en form for sikkerhedsventil. Men hvorfor skulle det dryppe ud af en sikkerhedsventil?

Så er der nogle som reelt har forstand på varmtvandsbeholdere og som kan forklarer hvorfor den drypper. Og om det er noget der skal laves, om det er dyrt at lave om hvem der i så fald laver den slags.

På forhånd tak

*Guld*

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smeeej

Min kæreste og jeg købte i sommer et rækkehus, som er er super glade for I dette lækre lille rækkehus er en dejlig stor varmtvandsbeholder. Men, fra bunden af denne drypper der vand ud. Ikke specielt hurtigt eller voldsomt, men et dryp af gangen. På 2-3 dage kan den fylde en 2 liters skål.

Min svoger har sagt at han tror det er en form for sikkerhedsventil. Men hvorfor skulle det dryppe ud af en sikkerhedsventil?

Så er der nogle som reelt har forstand på varmtvandsbeholdere og som kan forklarer hvorfor den drypper. Og om det er noget der skal laves, om det er dyrt at lave om hvem der i så fald laver den slags.

På forhånd tak

*Guld*

det er sikkert ud af sikkerhedsventilen.

Grunden til den er der, er at når vandet bliver varmet op, fylder vandet mere.

Men at den drypper 2-3 liter vand på 2 til 3 dage lyder ikke umiddelbart godt. Var det 1 liter på samme dage vil jeg slet ikke være bekrymret.

men ring da lige til vvs´eren mandag og hør ad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
thomlau
*Dobbeltpostet*

På forhånd tak

*Guld*

Jeg formoder det er en alvandvarmer du snakker om. Sikkerheds ventilen sidder normal på et rør med direkte forbindelse til at afløb. Dette er for at sikre hvis der går noget galt med termostaten så den bare står og koger (hvilket kan sprænge kedlen) Så skal ventilen åbne og vandet skal kunne løbe ud. Den ventil bør man aktivere (manuelt altså) to gange om året, så den ikke hænger fast.

Du siger det er i bunden, er der sådan et dæksel der er skruet fast? i så fald er det nemlig nok det der er utæt. Det vil normalt kræve en ny pakning (hvis man skiller det ad selvfølgelig) Så Enten skal i selv lukke for vandet og strømmen. Få tømt beholderen, skrue dækslet ud (undgå at stå under den :-D) og så skifte pakningen. Her vil i så sikkert også se varmelegmet som en stur klum kalk - seriøst!

Det kan i så banke af med fare for at ødelægge varmelegmet ;)

Så det bedste (og billigste + sikreste) er at ringe til en vvs´er. Over vej at give de ca 800 for at få renset kedlen og varmelegmet. De penge er hurtigt tjent ind igen i EL regningen - det det koster pænt meget at varme kalk op før vandet varmes op.

Så får i nemlig også skiftet pakningen samtidigt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Mange tak for Jeres svar :) Lyder til at vi skal have fat i en VVS'er og have den rengjort og repareret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mheramb

Hej Guld

Jeg ved, at spørgsmålet er gammelt, men den dukker stadig op på forsiden af Google, når man søger "Utæt varmtvandsbeholder".

Hvis det drypper fra selve beholderen, er den sandsynligvis utæt i flangen eller tæret igennem. Hvis det er flangen, kan du forsøge at spænder boltene med en topnøgle, og se om det hjælper. Det kan også være at pakningen skal skiftes.

Hvis beholderen er tæret igennem, skal den skiftes.

Uanset, hvad der er galt med den, skal du være obs på, at det er autorisationskrævende arbejde, hvilket betyder at du skal have en VVS'er ud og kigge på den.

Hvis det drypper fra sikkerhedsventilen, når vandvarmeren varmer vand op, skal du ikke være nervøs. Det er fordi vandet udvider sig, og sikkerhedsventilen smider det overskydende vand ud, når trykket i beholderen bliver for højt.

Hvis sikkerhedsventilen drypper konstant, bør du overveje at få den skiftet. Der har sandsynligvis sat sig møg og snavs i pakningen, og så lukker den ikke tæt.

http://vvsviden.dk/utaet-varmtvandsbeholder/ er der en udmærket guide til, hvad man kan gøre, hvis man har opdaget at ens varmtvandsbeholder er utæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind