Anigav

Baldrian mod søvnbesvær

Recommended Posts

xiaofei

Jeg har rigtig svært ved at falde i søvn - bl.a. pga tankemylder. Og musik hjælper mig ikke rigtig.

Men jeg har fundet ud af, at lydbog på min mp3 i ørerne gør tricket for mig. Det er utroligt så søvndyssende det er, at have en person til at snakke til én...

Og så blocker det også for tankemylderet på en måde, som musik bare ikke gør - for mig :)

Det er i hvert fald ret harmløst og nemt. Eneste minus er, at man godt kan få ondt i øret, hvis man falder i søvn med høretelefon i øret og kommer til at ligge på det ;) Men plejer bare at nøjes med at have én i det ene øre og ligge på det andet.

Du kan ind i mellem downloade gratis lydbøger på DRs hjemmeside og ellers kan man finde mange i føtex til omkring en 50'er. Eller selvfølgelig låne på biblioteket helt gratis

Edit: beklager jeg ikke svarer på dit egentlig spørgsmål :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Imafakerandiloveit

Baldrian har aldrig hjulpet mig; det har noget min gamle lærerinde i Kristendom lærte mig derimod.

Når man er gået i seng, så lukker man øjnene. Og så slapper man af i hele kroppen. Først afslapper man fødderne, så benene, og så videre.

Men det er jo ikke sikkert det virker for andre. Grunden til jeg ikke kan sove er fordi jeg er anspændt og pisse stresset, så det gavner mig at give mig selv 20 minutter til rigtigt at ligge og mærke efter i kroppen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav

Mange tak for jeres svar.

Fik sovet nogenlunde igår nat, men nu er den gal igen :rulle: Men tak for de gode råd, de skal bestemt prøves. Tror jeg vil prøve noget af det musik der bliver nævnt, tror ikke jeg kan holde det ud med at blive i sengen i 8 timer :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav
Baldrian virker ikke på mig.

Til gengæld sover jeg som i narkose af melatonin.

Er det recept eller håndkøb?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav

Nu har jeg bestilt Melatonin. Vil stadig prøve musik osv, men fortsætter det sådan her, så får jeg brug for at sove igennem en nat ind imellem. Åhh jeg glæder mig til de lander i min postkasse:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Delux

Igår aftes var jeg helt fresh da jeg skulle i seng og kl. var altså 24. Jeg læser til eksamen og SKAL tidligt op og læse. Igår aftes drak jeg en kop the jeg har købt i "søstrene grenes" det er brevthe og hedder noget med "godnat" noget! Den havde trukket længe og jeg sov som en....I dont know, men jeg kan ikke huske jeg overhovedet har været vågen et kvart sekund (vågner ellers 3-4 gange i løbet af natten) Jeg er pivfrisk idag, selvom jeg kun har sovet 6½ time.

Prøv den der the. Det kan jo være et tilfælde, men JEG tager en kop til næste gang jeg SKAL sove.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stille
Igår aftes var jeg helt fresh da jeg skulle i seng og kl. var altså 24. Jeg læser til eksamen og SKAL tidligt op og læse. Igår aftes drak jeg en kop the jeg har købt i "søstrene grenes" det er brevthe og hedder noget med "godnat" noget! Den havde trukket længe og jeg sov som en....I dont know, men jeg kan ikke huske jeg overhovedet har været vågen et kvart sekund (vågner ellers 3-4 gange i løbet af natten) Jeg er pivfrisk idag, selvom jeg kun har sovet 6½ time.

Prøv den der the. Det kan jo være et tilfælde, men JEG tager en kop til næste gang jeg SKAL sove.

Jeg har også mange søvnproblemer, og en stærk kop af den godnat-te er også rigtigt god for mig(og så koster den kun 10,90 kr.), den giver min krop og hjerne den afslapning det har brug for(Eller det føles i hvert fald sådan). Og jeg har ellers ikke kunne finde gavn i nogle andre naturlægemidler indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav

Jeg har også mange søvnproblemer, og en stærk kop af den godnat-te er også rigtigt god for mig(og så koster den kun 10,90 kr.), den giver min krop og hjerne den afslapning det har brug for(Eller det føles i hvert fald sådan). Og jeg har ellers ikke kunne finde gavn i nogle andre naturlægemidler indtil videre.

Den skal i hvert fald prøves. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skittles

Jeg har også problemer med at sove om aftenen og prøvede "godnat urte te" med baldrian, humle røllike og citronmelisse. Jeg kommer lidt honning og lidt mælk i. Det virker bare! Jeg bliver så døsig efter en kop. Prøv det! Det er billigt og effektivt, og du undgår medicin:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind