Siljejonfrid

Halv- og helmarathon tråden

Recommended Posts

Popfar
Det lyder som en spændende tråd :-)

Lidt om mig: 58 år - har løbet i 3-4 år - det seneste lidt mere alvorligt (er blevet træner i den lokale klub og har været på 2 trænerkurser). Det kan forresten godt betale sig at melde sig som træner i en klub - så er man lidt mere presset til at komme op af sofaen hver gang :-)

Har måttet overgive mig til fitnesscenterets løbebånd lige efter jul og har været af sted 4 gange 1 time.

Ellers løb jeg godt 800 km sidste år og har deltaget i 2 halvmarathon'er: Storebælt 2008 og Øresund 2010.

Har desuden meldt mig til Lillebælt halvmarathon 2011 - det glæder jeg mig til.

I morgen regner jeg med at vejene er så meget frie for is og sne at jeg skal ud med klubben.

Cool - hvordan blev du træner?

Kunne godt være fristet af det selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ally
Det er godt Ally - giv den gas!

Er dit mål halvmaraton, og hvornår?

Tak :-D

Og ja - kvindehalvmarathon i Odense den 18/9 2011. Og aftale med min coach om marathon i Paris næste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
larslundsgaard
Cool - hvordan blev du træner?

Kunne godt være fristet af det selv.

Det var meget nemt :-) "Min" løbeklub er med i "Løb med DGI", og derfor skulle vi bruge en del hjælpetrænere sidste februar, og jeg meldte mig. Senere spurgte formanden så om jeg ville med på DGI trænerkurser, og det har jeg så været 2 gange. Til gengæld er jeg så med til at planlægge træningsforløb og sørge for at vi kommer af sted , rådgive (de andre) begyndere osv. Kan som sagt anbefales.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Siljejonfrid

Så fik jeg overstået en rigtig god løbeuge :) Har løbet 40 km. i denne uge, fordelt således:

Mandag: 10 km. interval træning udendørs

Onsdag: 5,3 km. alm. løb udendørs

Fredag: 10,5 km. interval på løbebånd (fantastisk at træne interval på løbebånd)

Søndag: 15 km. alm. løb udendørs

Tirsdag var jeg så også til spinning, så super træningsuge her. Satser på at næste uge bliver mindst ligeså god - og gerne en langtur der hedder 20 km. på lørdag :) ELSKER at sneen er væk og jeg kan løbe på ren asfalt :banan:

Hvor er det fedt at så mange gider dele deres oplevelser i denne tråd :gogo: Det er så fedt at læse om alle jeres løbeture/træningsopleveler :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popfar

@Silje:

Hvordan træner du interval?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hester1972

Jeg er stadig plaget af pandehulebetændelse, men løb 4 kilometer lørdag (øv, hvor er det bare for lidt) og skal for første gang i en måned løbe hjem fra arbejde i dag (7,5 km.). Så I må meget gerne krydse fingre for mig - er lidt nervøs for både formen og føret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Siljejonfrid
@Silje:

Hvordan træner du interval?

Jeg løber efter min puls, når jeg løber interval. Starter med små 2 km. opvarmning, så 3 X 1500 m. spurt med pause på 1,30 min. mellem hvert interval. Slutter så af med 2 km. afjog :) Holder hele tide øje med min puls, som gerne skal op og ligge mellem. 175-185. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popfar
Jeg løber efter min puls, når jeg løber interval. Starter med små 2 km. opvarmning, så 3 X 1500 m. spurt med pause på 1,30 min. mellem hvert interval. Slutter så af med 2 km. afjog :) Holder hele tide øje med min puls, som gerne skal op og ligge mellem. 175-185. :)

Wauv - du giver den gas!

Jeg bliver helt misundelig :)

Mine intervaller er noget kortere, og slet ikke oppe i spurttempo.

Skyldes sikkert min højt fremskredne alder.

Har du prøvet tabata?

20 sekunder for fuld rulle og 10 sekunders afslapning.

Gentages 8 gange.

Jeg har prøvet en enkelt gang, og det var så hårdt, at jeg troede, jeg ville besvime til sidst :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popfar
Jeg er stadig plaget af pandehulebetændelse, men løb 4 kilometer lørdag (øv, hvor er det bare for lidt) og skal for første gang i en måned løbe hjem fra arbejde i dag (7,5 km.). Så I må meget gerne krydse fingre for mig - er lidt nervøs for både formen og føret...

Der krydses :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind