Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sumil

underlige kløende knopper - hjælp. har stået på i lang tid

Recommended Posts

sumil
Har haft dyr for ca 1½ år siden inden jeg flyttede fra hus og mand...

Jeg ved hvordan loppebid ser ud og dette ligner slet ikke. Jeg er bare noget lopper elsker, så er ikke i tvivl havde det været sådan noget.

Der kommer også nye knopper når jeg ikke er hjemme.... :gruble:Flyttede i lejlighed juli 2009 og der er ingen gulvtæpper eller gardiner eller lignende... "problemet" opstod for ca 3-5 mdr siden hvor det begyndte....

Ja så er jeg indehaver af 2 helt nye knopper som klør som bare fanden :sur:

Og jeg sidder på arbejde og har gjort det siden 7:30 i morges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Jeg ved godt at det er en dårlig trøst, men hvis det er som mine knopper, så kommer de ud af det blå og forsvinder igen ud af det blå.

Men jeg kommer til at tænke på nikkelallergi - det kan jo opstå som kløknopper. Har du overvejet det?

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Jeg ved godt at det er en dårlig trøst, men hvis det er som mine knopper, så kommer de ud af det blå og forsvinder igen ud af det blå.

Men jeg kommer til at tænke på nikkelallergi - det kan jo opstå som kløknopper. Har du overvejet det?

Flabbinj

Går ikke med smykker, ure eller andet.... men hvad kan give sådan noget?

De knopper jeg har fået er en i nakken og en på underarmen... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Der er også nikkel i visse madvarer, så det kan jo være noget du spiser, der giver lidt udslag.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modesty Blame

Nu ved jeg ikke, hvor du bor - men mit råd er, at du smutter på den venerologiske klinik i din by. I Århus er det den her: Venereaklinikken - Århus Universitetshospital

Uanset hvor meget din læge ikke mener, at det er fnat, så er det ikke noget, som din egen læge kan udelukke. Behandling for fnat består i, at man smører sig ind i Nix-creme over alt - undtaget hovedet (til kæbelinjen), og lader cremen sidde på i 8-12 timer. Så vasker man alt sit tøj ved mindst 60 grader, stiller madrasser etc udenfor i tilsvarende tid, så miderne dør. En uge senere tager man kuren én gang til.

Jeg kan fortælle en skrækhistorie fra mine teenage-år, der sætter praktiserende lægers evne til at diagnosticere fnat i relief.

I december måned (da jeg var 14 år) fik jeg fnat. Jeg tog kuren som beskrevet, men et eller andet var gjort forkert - det vidste jeg selvfølgelig ikke. I de efterfølgende 8 måneder gik jeg konstant til lægen, fordi jeg havde noget kløe, og fik gentagne gange at vide, af flere forskellige læger, at jeg ikke havde fnat. I august - da jeg havde gået på efterskole i 14 dage - skulle jeg endelig hen på hud-afdelingen på Odense Sygehus, hvor de brugte omtrent 3 minutter på at konstatere, at jeg havde fnat. Hvilket jeg så var nødt til at informere mine nye skolekammerater på efterskolen om. Super-hyggeligt.

Når det drejer sig om fnat, kan du ikke være sikker på, at du ikke har det, før du har været ved en hudlæge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil

her er så lige de seneste 3 dages mad oversigt.

mandag:

flutes med ost

rugbrød med rullepølse og kyllingepølse

pommes med stegt kalkun

(fedtkager og chokolade småkager om aftenen)

tirsdag:

banan og 1 twix

svinekød med braskartofler og salat

rugbrød med ost

onsdag:

vindruer, banan og lidt lakrids

kartofler med stuvede ærter/gullerod, krebinetter og salat

og endnu ikke spiste æbleskiver med marmelade.

Salat består af ærter, gullerod, majs, salat, radisser og pepperfrugt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Min mor er nikkelallergiker og da hun fik en liste, da hun blev diagnosticeret tilbage i 1980'erne, var den alenlang. Jeg husker ikke hvad der stod på - og jeg ved også at hun spiser ting, som hun burde få udslæt af, men hvor hun ikke gør det - og omvendt.

Jeg tænker også på om du har skiftet creme, lotion, shampoo?

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Min mor er nikkelallergiker og da hun fik en liste, da hun blev diagnosticeret tilbage i 1980'erne, var den alenlang. Jeg husker ikke hvad der stod på - og jeg ved også at hun spiser ting, som hun burde få udslæt af, men hvor hun ikke gør det - og omvendt.

Jeg tænker også på om du har skiftet creme, lotion, shampoo?

Flabbinj

Nej bruger aderma creme, men kun i ansigtet, da resten af kroppen ikke er tør.

Shampo skifter jeg med jævne mellemrum, da jeg ellers får meget ondt i hårbunden.

Jeg har egentlig ikke gjort meget andet end jeg plejer...

Blev testet (priktest på arm og den lidt større på ryggen) i juli mdr og jeg slog ikke ud på noget... selv kanin, husstøvmidder og bynkepollen som jeg før ikke kunne tåle, var jeg ikke allergisk overfor mere.

Det klør bare som tosset (især i dag) og jeg er jo ikke i nærheden af mit hjem.... Så det med lægen der mente det måtte være insektbid, holder vist ikke her.

Har jo endevendt mit soveværelse efter spor af insekter af nogen art og ikke fundet noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Nej, men hvor længe har det stået på? For allergi kommer jo pludseligt. Hvis det er det.

Jeg havde for nogle år siden et udslæt på indersiden af min højre langfinger på midterste led. Det begyndte med en kløknop og så flækkede huden simpelthen og revnede på kryds og tværs. Indenunder var det rødt og nogle gange flækkede det så det blødte. Det gjorde fandme naller og jeg anede aldrig hvornår det kom og hvordan jeg kom af med det.

Lægen anede ikke hvad det var og jeg prøvede mig frem med salver og cremer og alt muligt. Det kom og gik - og en dag helede det op og var væk. I dag er der end ikke følelsesforskel, som der ellers var i begyndelsen.

Det stod på i halvandet år, vil jeg tro. Og det kom mens jeg arbejdede et sted og forsvandt da jeg arbejdede et andet. Det kom om jeg havde fri, om det var fuldmåne eller om det var sommer eller ej. Ingen aner hvad det var og ingen ved om det kommer igen.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil

tja det har vel stået på siden midt oktober og er blevet værre med flere knopper....

Så har jeg haft 5-10 stk fordelt på kroppen, så har de været væk 1 uges tid og kommet igen... til at være omkring 15-30 stk fordelt på kroppen og være der i længere og længer tid.... lige pt. kører jeg på ca 4 uge uden nogen "knoppepause"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites