Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sumil

underlige kløende knopper - hjælp. har stået på i lang tid

Recommended Posts

sumil

så var jeg hos egen læge der bestemt ikke mente det var fnat og heller ej allergi...

Men bid af et insekt/kryb af en eller anden art....begrundelsen for dette var at de var så spredte og ikke mere end 2 samlet i samme område.....

Det er jo ikke noget der er hele tiden, der kan være flere dagen uden noget og så perioder hvor det er rigtig meget.

hjælpe mig videre kunne han dog ikke...

Jeg kunne tage nogle allergipiller om aftenen for at tage det værste.

Jeg får jo bare desværre knopper om morgenen, midt på dagen og om aftenen og det er egentlig ligemeget hvor jeg er.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil

f. eks nu her hvor jeg sidder i min sofa, klør det bare så vildt meget under mine knæ... fordi der er kommer knopper der....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Jeg ville altså kræve og blive sendt videre til en hudlæge..

Jeg har faktisk en tid ved hudlægene pga noget andet, men det er først til februar... der var intet at få før.... prøvede det....

Men at gå endnu 2 mdr med dette er da ikke til at holde ud.... :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Jeg fik også den slags, da jeg havde hund. Har du dyr?

Det er ikke farligt, bare irriterende indtil man får kløet hul på dem for så ændres kløen markant.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Jeg fik også den slags, da jeg havde hund. Har du dyr?

Det er ikke farligt, bare irriterende indtil man får kløet hul på dem for så ændres kløen markant.

Flabbinj

Hverken hund kat, gulvtæppe gardiner eller andet.... :gruble:

Og selvom jeg får kradset hul på, så fortsætter de.... jeg ender jo med at kradse mig til blods....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Jo, men når du har kløet hul, er kløen jo en "helingskløe", fordi hullet skal læges. Jeg husker stadig den der nærmest grænsende til sindssyge kløe på sådan en kløknop indtil der gik hul på den. Nogle af dem kunne næsten "kradses" af huden, så væsken kom ud og kløen ændrede sig.

Hvis du ikke har dyr, så bliver jeg svar skyldig. Du har heller ikke overtaget noget fra et dyrehjem? Sofa, lænestole, tæpper?

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charlottefrich

Jeg har jævnligt noget der ligner. Hudlægen mener det er en afart af psoriasis, men jeg rammes altså primært på hænder og fødder og så en smule hist og pist.

Det er helt vildt som en finger kan klø- og være øm på samme tid.

Hos mig blusser det op, når jeg i perioder har meget travlt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PaleSeptember

Jeg har nogle knopper, der ligner meget, og de kløer også helt vildt og er svære at komme af med. Jeg har ikke rigtig kunnet få en brugbar forklaring fra min læge på, hvad det er, udover at det nok er noget betændelse i huden :forvirret Men til gengæld fik jeg en recept på fucicort-creme, som kan holde det nede og som regel også tage det i opløbet, så det kan du evt. prøve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PaleSeptember
Det KAN jo være bid fra lopper...

Mine er ikke, hvis det er mig, du tænker på. Vi har heldigvis aldrig haft lopper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Nej, jeg tænkte på TS - hun KAN jo godt have fået lopper, selvom hun ikke har husdyr.

Har haft dyr for ca 1½ år siden inden jeg flyttede fra hus og mand...

Jeg ved hvordan loppebid ser ud og dette ligner slet ikke. Jeg er bare noget lopper elsker, så er ikke i tvivl havde det været sådan noget.

Der kommer også nye knopper når jeg ikke er hjemme.... :gruble:

Flyttede i lejlighed juli 2009 og der er ingen gulvtæpper eller gardiner eller lignende... "problemet" opstod for ca 3-5 mdr siden hvor det begyndte....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites