Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sumil

underlige kløende knopper - hjælp. har stået på i lang tid

Recommended Posts

sumil

Jeg har for et godt stykke tid begyndt at få nogle knopper hist og pist på kroppen der bare klør som pokker i vold. ( ca 2½-3 mdr siden begyndte det)

De er der vel ca 1 uges tid hvor de klør on and off.

Bare for at fortælle hvor spredte de er så har jeg lige nu 2 på højre ben, 1 omkring højre knæ, 1 på højre arm, 3 på maven, 1 på pegefinger, 1 på langefingeren, 2 på håndledet og 1 på venstre lår.

de klør så slemt at jeg klør hul på dem og det er næsten som om at det hjælper lidt.....

De starter som ingenting, hvorefter det efter lidt kløen bliver som en lille "bule" og så klør jeg videre til der er hul....

Har div sårskorper på kroppen fordi det bare klør så meget.....

Jeg har ingen dyr i hjemmet, men overvejer måske om der er kommet en form for parasit ind? noget der kan sidde i hjemmet og give sådan noget? Eller måske nogen allergisk reaktion på noget?

Som kan ses er der en begyndende knop her.... har kløet lidt i det.... :rulle:

243qlfp.jpg

Når det har stået på i et stykke tid ser det så sådan her ud.... og selvom der er sår på klør de stadig :tie:

2lbe39j.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil

nå ja... glemte at skrive at når jeg får kløet et lille hul på dem er der en smule væske (lidt) ikke meget.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerRom
nå ja... glemte at skrive at når jeg får kløet et lille hul på dem er der en smule væske (lidt) ikke meget.....

Jeg kommer til at tænke på væggelus :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fannien

Jeg synes det lyder og ser ud som fnat, men tag lige og smut forbi lægen.

Er det fnat, er det ret nemt at komme af med igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil
Jeg kommer til at tænke på væggelus :devil:

Den tanke har også strejfet mig, men når jeg så er inde at læse om det kan jeg se at bid forekommer om natten og at der kan ses "blodpletter" på sengetøjet...

Knopperne kommer på alle dagens timer (selv mens jeg er på arbejde) og der er intet at se på sengetøjet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modesty Blame

Jeg synes også, at det lyder som, og ligner fnat. Og det er så ikke særligt nemt at komme af med igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sumil

Viste det for et stykke tid siden til min læge (de par stykker jeg havde) og fnat mente hun så ikke det var... der skal gerne være en del knopper og her er der kun enkelte hist og pist.....

Lige nu har jeg bare en del og de generer mig meget....

Om 2 dage kan der være få, så er der ikke noget i flere dage og så er det igen en del.,.... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
net-dk

du skal bede om at komme til en hudlæge... mange praktiserende læger har svært ved at se om det er fnat, fik min kammerat af vide at en hudlæge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
E-Coli

Jeg tror også på fnat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
solskinsglad

Fnat er ret let at komme af med, hvis det er fnat. Jeg fik fnat af at sove med et uvasket tæppe på et hotel, og det startede på armene, men bredte sig til resten af kroppen, da jeg ikke liiige kom til lægen. Det klør som bare fanden, mest når man ligger i sengen (ubevægelig og varmt).

Da jeg fik fnat, var jeg ikke i Danmark, og i troperne er det betydeligt mere udbredt end herhjemme, så både læger og "menige" var ikke i tvivl. Jeg skulle smøre mig med noget der sved som bare fanden, men det gik hurtigt væk.

Jeg har også haft alverdens underlige parasitter, der giver kløe og knopper (jeg har boet mærkelige steder), så jeg vil bestemt anbefale en hudlæge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites