Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Little_Woman

Yoga: Inspirations-, erfarings- og sniksnaktråd

Recommended Posts

GoGetter

Opsedasse med denne tråd. Jeg vil gerne høre, hvordan din ferie er gået Little Woman, når du altså er kommet hjem om et par dage :D.

Overvejer selv at tage på yogaferie, men synes bare, at en uge er lang tid, så leder efter noget, hvor det bare er 3-4 dage. Ellers må jeg "nøjes" med at melde mig til en weekendworkshop i "mit" yogacenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elefanne

Op med denne tråd :banan:

Jeg leger med tanken om at begynde til yoga. Har netop investeret i disse to bøger.

Hvor ofte dyrkede I andre, i starten, yoga? Og startede I hjemme eller I et center?

Jeg har kig på dette yoga-center: YOGAMUDRA - Din yogaoase i København K & Ø - Forside - er der nogle, der har erfaringer med stedet?

Kom ellers med alle jeres guldkorn til en newbie :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ruvimbo

Elefanne: Den første lange tid dyrkede jeg yoga 1-2 gange om ugen. Der er dog intet der taler imod at gøre det oftere. Mærk efter, især ved ømhed. Det er træls hvis man man får en forstrækning.

Jeg vil nok anbefale at begynde i et center eller lignende, hvor der er en lærer der holder øje med om du udfører øvelserne korrekte. Desuden synes jeg der er meget motiverende at være del an gruppe.

Jeg kender ikke Yogamudra. Har prøvet Københavns Yoga, Hamsa Yoga og Yogaliving, alle dele gode. Hvilken slags yoga vil du dyrke, eller vil du prøve lidt forskeligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elefanne

Jeg hiver lige denne tråd op igen.

For jeg er nu endeligt startet op til yoga og går regelmæssigt 3x om ugen i et yogacenter nær Kgs. Nytorv i Kbh. De har nemlig studierabat på et abonnement med fri yoga :D Og jeg eeeelsker det allerede yogaen! Jeg har kun gået til det i 1,5 måned, så jeg er stadig newbie. Men jeg kan allerede mærke den gavnlige effekt, ikke kun for kroppen, men også for mit sind. Wow! :love:

Er der andre derude der også gør det i yoga regelmæssigt?

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at lave en lille yogaserie hver morgen, men er i tvivl om om jeg bare skal lave solhilsenen, eller? Hvad laver I andre? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg går hos FitnessWorld, så det er ikke så seriøst, men jeg går min. to gange om ugen.

Når jeg laver morgenyoga, er det solhilsenen, men det er mest pga. mangel på fantasi. Egentlig hader jeg solhilsenen af et godt hjerte :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PerlePlet

Jeg har gået til yoga i efterhånden mange år.

Og jeg er hooked - jeg går bare i fitness dk, men drømmer om at begynde i et "rigtigt" yoga center, dog er jeg ikke villig til at lægge pengene til det fordi jeg også gerne vil tage de andre hold som fitness dk tilbyder. 

Jeg har haft tvungen pause, pga hjernerystelse, men havde første yoga time i tirsdag og det gik over forventning :D Også havde jeg første time med min nye yoga måtte fra lululemon - nøj den var dejlig - så den er helt sikkert pengene værd. 

Jeg glæder mig allerede til at komme afsted igen, men jeg skal tvinge mig selv til at tage det roligt så jeg ikke overanstrenger mig. 

Jeg kæmper med en helt basal stilling - barnet hvor min rumpe ikke vil nå ned til mine hæle, mistænker det er fordi jeg er lidt for tyk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elefanne

Jeg har gået til yoga i efterhånden mange år.

Og jeg er hooked - jeg går bare i fitness dk, men drømmer om at begynde i et "rigtigt" yoga center, dog er jeg ikke villig til at lægge pengene til det fordi jeg også gerne vil tage de andre hold som fitness dk tilbyder. 

Jeg har haft tvungen pause, pga hjernerystelse, men havde første yoga time i tirsdag og det gik over forventning :D Også havde jeg første time med min nye yoga måtte fra lululemon - nøj den var dejlig - så den er helt sikkert pengene værd. 

Jeg glæder mig allerede til at komme afsted igen, men jeg skal tvinge mig selv til at tage det roligt så jeg ikke overanstrenger mig. 

Jeg kæmper med en helt basal stilling - barnet hvor min rumpe ikke vil nå ned til mine hæle, mistænker det er fordi jeg er lidt for tyk.

Fedt at du er startet op igen og at den første gang gik godt :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...