Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Little_Woman

Yoga: Inspirations-, erfarings- og sniksnaktråd

Recommended Posts

Lupita

Første gang jeg prøvede yoga sagde det mig ingenting. Fandt det virkelig kedeligt, men tror det skyldtes instruktøren. Så prøvede jeg det en dag i FW og blev helt bidt - og afhængig! Instruktøren gjorde meget ud af udstrækning og jeg var nærmest helt saglig i kroppen bagefter. Desværre ligger hendes tider på nogle dårlige tidspunkter for mit vedkommende, men nu er jeg blevet hooked på en anden instruktør (Mark Ray), hvis timer passer bedre ind i mit skema.

Synes dog nogle gange jeg pruster og ikke laver stillingerne ordentlig, men har det altid bedre i kroppen bagefter - kan særligt mærke det i ryggen.

Det er også skønt at mærke de små fremskridt man gør. Jeg er blevet bedre til skulderstand og kan også nå ned på gulvet med mine fødder, når jeg laver ploven.

Ville dog gerne gå i et yoga-center, da jeg ved fra en veninde, der vist gik hos Nalini på Christianshavn, at det er helt anderledes end det i FW. Men som studerende er det ikke lige sagen for økonomien.

Jeg overvejer desuden denne dvd efter at havde læst en anmeldelse af den i Alt for damerne: Yoga, Mindful Flow by Simon Krohn

Den skulle være god til både begyndere og øvede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupita
Jeg går for tiden og overvejer at starte op på noget Yoga. Jeg er blevet anbefalet Natha Yoga Center på Nordre Fasanvej. Nogen der kender det eller er der nogen bedre steder i København?

Jeg kender det ikke personligt, men tror at der var noget snak om dem for et par år siden, men jeg kan ikke huske detajlerne. Det var vist ikke selve yoga-kurserne, men de tantra-kurser de har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2
Første gang jeg prøvede yoga sagde det mig ingenting. Fandt det virkelig kedeligt, men tror det skyldtes instruktøren. Så prøvede jeg det en dag i FW og blev helt bidt - og afhængig! Instruktøren gjorde meget ud af udstrækning og jeg var nærmest helt saglig i kroppen bagefter. Desværre ligger hendes tider på nogle dårlige tidspunkter for mit vedkommende, men nu er jeg blevet hooked på en anden instruktør (Mark Ray), hvis timer passer bedre ind i mit skema.

Synes dog nogle gange jeg pruster og ikke laver stillingerne ordentlig, men har det altid bedre i kroppen bagefter - kan særligt mærke det i ryggen.

Det er også skønt at mærke de små fremskridt man gør. Jeg er blevet bedre til skulderstand og kan også nå ned på gulvet med mine fødder, når jeg laver ploven.

Ville dog gerne gå i et yoga-center, da jeg ved fra en veninde, der vist gik hos Nalini på Christianshavn, at det er helt anderledes end det i FW. Men som studerende er det ikke lige sagen for økonomien.

Jeg overvejer desuden denne dvd efter at havde læst en anmeldelse af den i Alt for damerne: Yoga, Mindful Flow by Simon Krohn

Den skulle være god til både begyndere og øvede.

Hvis du ikke kan trække vejret ordentligt, er det fordi du er gået for dybt ind i øvelsen. Du skal kunne trække vejret dybt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupita
Hvis du ikke kan trække vejret ordentligt, er det fordi du er gået for dybt ind i øvelsen. Du skal kunne trække vejret dybt :)

Aha:gruble: Jeg er ikke altid så fokuseret på det med at trække vejret, så troede det havde noget med min koncentration at gøre. Det vil jeg lige være opmærksom på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2
Aha:gruble: Jeg er ikke altid så fokuseret på det med at trække vejret, så troede det havde noget med min koncentration at gøre. Det vil jeg lige være opmærksom på :)

Vejrtrækningen er en stor del af yoga :) Prøv at slappe lidt mere af i øvelserne i stedet for hele tiden at koncentrere dig om andet (gælder især stræk øvelser) Og så hele tiden dybe vejr trækninger gennem næsen. Det kræver lidt øvelse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Little_Woman
Jeg går for tiden og overvejer at starte op på noget Yoga. Jeg er blevet anbefalet Natha Yoga Center på Nordre Fasanvej. Nogen der kender det eller er der nogen bedre steder i København?

Jeg går hos Namaste Yoga, på Nørrebro og er MEGA begejstret :lol: Så det kan kun anbefales - en god underviser, små hold og en rar stemning; hvad mere kan yogahjertet begære?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Primeval

Det mener jeg faktisk også mere det er grunden. Jeg kan også godt glemme at trække vejret ordenligt - især hvis jeg er stresset. Men min yogalærer er heldigvis sød til at minde mig om det :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Primeval

Betragter I øvelserne som stræk øvelser? :genert: Det lyder bare så forkert at kalde yoga øvelser for strækøvelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
campinghabitten

Jeg elsker bare yoga, men har ikke gået til det ret længe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupita
Betragter I øvelserne som stræk øvelser? :genert: Det lyder bare så forkert at kalde yoga øvelser for strækøvelser.

Det gør jeg delvist, men det afhænger også af instruktørens program.

Ellers ser jeg det som balsam for krop og sjæl - det er virkelig skønt bagefter og så mærke de fremskridt man gør :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...