Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Little_Woman

Yoga: Inspirations-, erfarings- og sniksnaktråd

Recommended Posts

Little_Woman

Hermed er oprettet en indpirationstråd for yoga :)

Har du fundet det GODE træningssted?

Har du prøvet en vild stilling, der lykkedes?

Har du overvejet at prøve yoga, men mangler inspiration til hvorfor det er fedt at krølle rundt på en måtte i underlige stillinger?

Har du fået en aha-oplevelse?

Har du ømme muskler, du slet ikke vidste fandtes?

Har du brug for et råd eller et spark til at komme afsted?

Alt er velkommen, temaet er yoga.

Personligt er jeg ret bidt for tiden og træner 3-4 gange om ugen. Jeg er pt. oppe på dette ukristelige tidspunkt fordi jeg har en yogatime 7.15. Jeg kan slet ikke forestille mig en bedre måde at begynde en dag på, der ellers består af skrivning af eksamensopgaver :)

Skriv løs!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2
Jeg gik til yoga under min graviditet. :) Og jeg skal helt klart af sted igen, når jeg ikke længere fuldtidsammer. :)

Jeg har flere gange været i gang med yoga, og det er bare godt. :gogo:Dog kan jeg ikke tage mig sammen til at lave det hjemme på stuegulvet - jeg SKAL af sted til et center. :)

Her: Center for Yoga og Meditation | Yogakurser | Yogahold | Meditationskurser | Yoga mod stress | Odense

Har det lidt på samme måde, men jeg har en del afslappende yoga musik, og så skal jeg også have fat i en yoga måtte, så tror jeg godt jeg kunne tage mig sammen til det :) Hvor lækkert er det ikk lige at starte dagen med solhilsner? :gogo: Vi har gulvtæppe over det hele, og det kan man slet ikke lave yoga på, derfor skal jeg have en måtte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2

Har du prøvet en vild stilling, der lykkedes?

Måske ikke særlig vil, men jeg kan komme op i broen hvilket jeg slet ikke kunne før (Wheel pose)

Jeg kan slet ikke lave en hovedstand, men kan godt lave klovenen (den hvor man bare har knæene på albuerne) og har hele tiden været bange for at arbejde bene længere op i frygt for at skulle falde og brække nakken :lol: Men igår til yoga, prøvede jeg at løfte knæene en smule, og selvom det kun var et par cm, og jeg ikke kunne holde den, så jeg ret stolt, og vil klart blive ved med at prøve, til jeg kan lave en hovedstand, da det jo er en af de "store" yoga stillinger :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2

:blushing:Undskyld jeg spammer, men vil lige dele en ting mere med jer. "The Dancer" er efter min mening en af de smukkeste yoga stillinger. Så smukt..

post-128858-13940022942752_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Little_Woman
Måske ikke særlig vil, men jeg kan komme op i broen hvilket jeg slet ikke kunne før (Wheel pose)

Jeg kan slet ikke lave en hovedstand, men kan godt lave klovenen (den hvor man bare har knæene på albuerne) og har hele tiden været bange for at arbejde bene længere op i frygt for at skulle falde og brække nakken :lol: Men igår til yoga, prøvede jeg at løfte knæene en smule, og selvom det kun var et par cm, og jeg ikke kunne holde den, så jeg ret stolt, og vil klart blive ved med at prøve, til jeg kan lave en hovedstand, da det jo er en af de "store" yoga stillinger :)

Fedt! Det er fedt, når man oplever at man rykker sig, i bitte små trin :)

Jeg har været oppe at lave hovedstand, et par gange, med lidt støtte fra min underviser. Altså, hvor hun passede på at jeg ikke væltede, da jeg var helt oppe :lol:

Det gik egentlig ok, men min balance når jeg er helt oppe er ikke sådan heeeelt god. De par gange hvor jeg prøvede selv, landede jeg med høje brag i måtten :genert:

Jeg siger jer, jeg fløj hjem på cyklen af stolthed bagefter. Jeg er både lidt tung, slap og ikke-yogaagtig i det, så jeg var meget overrasket over at det lykkedes så godt. Straks sendte jeg min yoga-ivrige kollega en blæresms :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Little_Woman
:blushing:Undskyld jeg spammer, men vil lige dele en ting mere med jer. "The Dancer" er efter min mening en af de smukkeste yoga stillinger. Så smukt..

Wow, ja!

Jeg kan godt li' krigerstillingerne for tiden - jeg føler mig, ja, på vej i krig og stærk og sej, når jeg står i dem. Det er en fed følelse!

Der er ikke spejle i mit yogastudio. Det er jeg oftest meget, meget glad for (når man tosser rundt :-D), men når det kører for een gad jeg godt at se mig selv!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biibi2
Wow, ja!

Jeg kan godt li' krigerstillingerne for tiden - jeg føler mig, ja, på vej i krig og stærk og sej, når jeg står i dem. Det er en fed følelse!

Der er ikke spejle i mit yogastudio. Det er jeg oftest meget, meget glad for (når man tosser rundt :-D), men når det kører for een gad jeg godt at se mig selv!

Ja krigerstillingerne er herlige! Er er der virkelig ikke spejle?? Det skal der næsten være :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Little_Woman
Ja krigerstillingerne er herlige! Er er der virkelig ikke spejle?? Det skal der næsten være :-P

Egentlig er det ok; jeg tænker at det giver mere ro når man ikke fokuserer på spejlene, som man jo gør når de er der.

Og med så få elever, og en underviser der går rundt og hjælper, så får man alligevel lavet stillingerne rigtigt.

Det er ren blær, når jeg godt kunne tænke mig et spejl - bare for at se mig selv de to sekunder jeg står i en sej stilling :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Primeval

Jeg synes yoga giver mig indsigten til at jeg kan mere end jeg tror. Primært fysisk, men også psykisk - jeg bliver i hvert fald et meget mere behageligt menneske når jeg passer min praksis :deer:

Lige nu synes jeg den smukkest asana er denne - måske fordi jeg selv arbejder hårdt for at få den helt i vinkel selv :sarkasme:

bhujapidasanaB.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissTuzla

I :love: it! Jeg har været meget bidt af power yoga og i ca. et år gik jeg flere gange om ugen, i FW. Men siden jeg flyttede, og derfor ikke længere kunne gå hos min faste yndlingsinstruktør er det ikke blevet til meget. Indtil fornylig, hvor jeg er startet med hot yoga! Det er super fedt og intesivt, 1,5 time i streg, flere gange om ugen :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...