Carmaline

Tvillingernes navne

Recommended Posts

LunaRosa
Christoffer og Caroline synes jeg faktisk er to udemærket bud!

EDIT: Caroline har jo før været brugt ret meget til dronninger og prinsesser. Såvidt jeg lige husker, så skal man helt tilbage til middelalderen for at finde en Christoffer, men så er der tilgengæld også et par stykker (såvidt jeg husker også en enkelt konge :gruble:)

Der er ikke bare en, men hele tre Christoffer'e i den danske kongerække

Kongehuset - Monarkiet i Danmark - Kongerækken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rubus

Hvad med Sophie?

Jeg har også tænkt på Christoffer, omend "Prins Christoffer" lyder lidt mærkelig i mine ører :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carmaline
Christoffer og Caroline synes jeg faktisk er to udemærket bud!

EDIT: Caroline har jo før været brugt ret meget til dronninger og prinsesser. Såvidt jeg lige husker, så skal man helt tilbage til middelalderen for at finde en Christoffer, men så er der tilgengæld også et par stykker (såvidt jeg husker også en enkelt konge :gruble:)

Tjekkede det lige, der har været hele 3.. Christoffer den 1&2 og en Christoffer af bayern.. Nu er det helt sikkert mit bedste bud :D

Men ved ikke om hende der baronessen er for tæt på familien til at de vil kalde deres barn for Caroline?!

Og hvad med Viktoria? Det hedder hende fra sverige jo, men ville ellers også ligge i god tråd med de andre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LunaRosa
Hvad med Sophie?

Sophie er fint - især med ph. Måske Sophia for at matche Isabella?

Christian, Isabella, Christoffer og Sophia - det ser da meget godt ud sammen. Skal vi ikke bare skrive til Frederik og Mary og fortælle dem at de ikke behøver at tænke på navne, det har vi sørget for dem. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LunaRosa
Tjekkede det lige, der har været hele 3.. Christoffer den 1&2 og en Christoffer af bayern.. Nu er det helt sikkert mit bedste bud :D

Men ved ikke om hende der baronessen er for tæt på familien til at de vil kalde deres barn for Caroline?!

Og hvad med Viktoria? Det hedder hende fra sverige jo, men ville ellers også ligge i god tråd med de andre!

Ja, fik det også lige tjekket - se mit tidl. indlæg. Jeg synes det er et supergodt bud.

Baronessen er jo Marys veninde, så måske kan det anses som en form for gestus. Spørgsmålet er måske mere om Frederik og Mary vil forbindes med rengøringsprogrammer. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carmaline
Sophie er fint - især med ph. Måske Sophia for at matche Isabella?

Christian, Isabella, Christoffer og Sophia - det ser da meget godt ud sammen. Skal vi ikke bare skrive til Frederik og Mary og fortælle dem at de ikke behøver at tænke på navne, det har vi sørget for dem. :lol:

Haha! Det synes jeg er en god plan :klap:

Sophie/a er osse et rigtig godt bud..

Måske Mathilde også...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LunaRosa

Kiggede lige lidt mere på kongerækken - hvad med Erik?

Det er et navn, der bliver mere og mere populært, og det er pænt repræsenteret i kongerækken. Synes ikke det matcher de andre navne så godt - ihvertfald ikke lige så godt som Christoffer, men synes det kunne være et ok, måske alternativ bud.

Dog ikke så internationalt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carmaline
Kiggede lige lidt mere på kongerækken - hvad med Erik?

Det er et navn, der bliver mere og mere populært, og det er pænt repræsenteret i kongerækken. Synes ikke det matcher de andre navne så godt - ihvertfald ikke lige så godt som Christoffer, men synes det kunne være et ok, måske alternativ bud.

Dog ikke så internationalt...

Jeg så det også da jeg lige kiggede.. Men nej jeg tror ikke det er deres stil.. Det er FOR moderne eller gammeldags om man vil. Men det er da internationalt.. Eric ville nok bare være stavemåden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.G

Ingrid og Dagmar

Frederik og Valdemar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rubus

Hvad med Christine? Vi har haft en dronning Christine og kan også bruges på engelsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind