Carmaline

Tvillingernes navne

Recommended Posts

Carmaline

Jeg synes ikke jeg kan finde en tråd der handler om Mary og Frederiks tvillingers eventuelle navne?

Hvis der eksistere en i forvejen, må nogen gerne linke :)

Mine søgeevner er nok ikke helt optimale :blush:

MEN, ellers.. Hva' siger i? Hvad er gode bud?

Jeg er ret blank selv faktisk, men sådan noget som Valdemar og Caroline kunne måske være bud!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Starsailor

Jeg håber på Dagmar ihvertfald. Valdemar ville også være flot, men har slet ingen anelse. Har de sagt noget om kønnene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carmaline
Jeg håber på Dagmar ihvertfald. Valdemar ville også være flot, men har slet ingen anelse. Har de sagt noget om kønnene?

Gud ja Dagmar er da et virkelig flot navn :love:

Nej der vides ikke noget om kønnene.. Så det er både pige og drenge navne vi har i spil :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Starsailor

Jeg ved bare ikke om Dagmar er for gammeldags? De er jo ret utraditionelle og moderne i forhold til hvad andre kongehuse er. Amalie måske? Af drengenavn, der er jeg helt på bar bund

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rubus

Men tror I at de vil bruge Valdemar når Christian også har dette navn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine17
Jeg ved bare ikke om Dagmar er for gammeldags? De er jo ret utraditionelle og moderne i forhold til hvad andre kongehuse er. Amalie måske? Af drengenavn, der er jeg helt på bar bund

Jeg tror også Mary og Frederik vil gå efter noget lidt mere moderne... Måske Stephanie og Valdemar - det ville også passe godt til Christian og Isabella :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine17
Men tror I at de vil bruge Valdemar når Christian også har dette navn?

Nåeh nej, sikkert ikke... Hvad med Johannes så :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LunaRosa

Det er sjovt, for jeg synes egentlig at Frederik og Mary har været forholdsvis traditionelle mht. navne. Christian var jo temmelig oplagt ift. at han med god sandsynlighed bliver konge efter sin far, og Isabella er i min bog også også "prinsesse-agtig".

Især sammenlignet med Joachims sønner, så har Christian og Isabella nogle meget traditionelle navne IMO.

Til de to små vil de nok vælge navne, som kan bruges i udlandet, både taget Marys baggrund i betragtning + de skal færdes i et internationalt miljø.

Dagmar tror jeg dog heller ikke på - den sidste Dagmar vi havde i det danske kongehus fik også ændret sit navn, da hun blev zarina i Rusland.

Nåeh nej, sikkert ikke... Hvad med Johannes så :)

Johannes tror jeg ikke på - det findes f.eks. ikke på engelsk. Den engelske udgave af dette navn er John - som jeg så til gengæld godt vil sætte en mønt på som mellemnavn til en evt. dreng, da Marys far hedder John. (senere tilføjelse: Og dog, det har de allerede brugt til Christian. Medmindre de genbruger mellemnavne til de andres børns mellemnavne)

Men ellers er jeg på bar bund - jeg er nok bedre til at sige, hvorfor børn ikke skal hedde det og det, end at finde på navne. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carmaline

Jeg tænkte det faktisk osse lige.. Kan godt være det er for gammeldags..

Haha Amalie er et godt bud, men tror i mon Mary og Frede har set paradise? :lol:

Hvis de bevæger sig lidt uden for det kongelige tema, kunne man måske forestille sig et navn som Christoffer... Det ville da passe meget godt til de to andre.. Og er osse et engelsk navn!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LunaRosa

Christoffer og Caroline synes jeg faktisk er to udemærket bud!

EDIT: Caroline har jo før været brugt ret meget til dronninger og prinsesser. Såvidt jeg lige husker, så skal man helt tilbage til middelalderen for at finde en Christoffer, men så er der tilgengæld også et par stykker (såvidt jeg husker også en enkelt konge :gruble:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind