Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Malene410

Barnepige-hvor gammel?

Recommended Posts

Gæst
Tak for dit svar.

Jeg vil lige præcisere, at det ikke er både at være sent ude og møde hos os tidligt - det vil være f.eks en aften hvor jeg har aftenvagt og min mand nattevagt, at vi har brug for hjælpen mellem 21.15 og 24.00, altså fra min mand tager afsted til jeg kommer hjem. Næste morgen er jeg jo hjemme. Men der vil så være andre dage hvor jeg tager afsted kl 06.10 og min mand først er hjemme 06.30-06.45.

Når jeg skriver om det blir det bare så uoverskueligt :whine: selvom jeg glæder mig til at komme igang kan jeg slet ikke se hvordan vi skal få det til at fungere. Sygeplejersker og politimænd bør ikke få børn sammen....

At være ude til efter 24 og før kl 06 fik mine børn ikke lov til førend de er myndige.

Derfor min holdning om at I skal enten have job, der fungerer med at have børn eller finde en babysitter over 18 år.

Det er ikke let, når man arbejder skævt begge to - jeg ville ikke kunne se det hænge sammen uden at den ene i en periode valgte et stabilt dagjob. Held og lykke med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410
At være ude til efter 24 og før kl 06 fik mine børn ikke lov til førend de er myndige.

Derfor min holdning om at I skal enten have job, der fungerer med at have børn eller finde en babysitter over 18 år.

Det er ikke let, når man arbejder skævt begge to - jeg ville ikke kunne se det hænge sammen uden at den ene i en periode valgte et stabilt dagjob. Held og lykke med det.

det ville jeg da også bare rigtig gerne - vælge et stabilt dagjob. Det er bare ikke en mulighed for hverken min mand eller jeg! Hvis vi vil have job, må vi tage det der er! Jeg kunne godt affinde mig med at gå hjemme mens mine børn er små, desværre kan vi ikke økonomisk få det til at hænge sammen.

Og vi må så finde en babysitter der er over 18.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
det ville jeg da også bare rigtig gerne - vælge et stabilt dagjob. Det er bare ikke en mulighed for hverken min mand eller jeg! Hvis vi vil have job, må vi tage det der er! Jeg kunne godt affinde mig med at gå hjemme mens mine børn er små, desværre kan vi ikke økonomisk få det til at hænge sammen.

Og vi må så finde en babysitter der er over 18.

Det forstår jeg godt. Jeg ved bare, at det er svært, når man har så små børn og kombinationen af døgnvagter at være afhængig mange timer om ugen af en barnepige (og dennes evt. eksamner, sygdom og så videre) - men finder I det rette ansvarlige unge menneske, så skal det jo nok gå. Held og lykke med det godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaslejne

Jeg tror også det handler om erfaring, da jeg passe tvillinger på 1år var jeg lykkelig over at jeg havde været i huser året før, så jeg viste hvad jeg skulle stille op når to børn skriger om kap. Jeg var 17 år da jeg var i huser første gang og 18, da jeg passede tvillingerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
najaryom
Prøv at finde evt. en pædagogstuderende. De søger tit tilsvarende jobs. (Annoncer på pædagogsemenarium f.eks.)...

Det var lige mine tanker da jeg læst igennem denne tråd. Jeg er selv pædagog og kunne let forstille mig en ung dog moden studerende kunne være tage denne opgave uden problemer. Men så tror jeg desværre ikke 75 kr i timen går. Men nok mere en fast mrd løn. Det skal jo også kunne betale sig for den studerende.

Men det ville være et let studie job at have. Og det er jo klart en fordel.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sunrising

Jeg er femten år og har passet naboens børn fra 20-24. De er 2 og 7 år - og hende på 2 var allerede puttet, så var bare at lege med ham på syv og så lægge ham i seng.

Hvis det var flere aftener hver uge til klokken 24, ville jeg nok ikke kunne klare det. - Men jeg tror det kommer meget an på personen. Vi unge går for det meste ret sent i seng, så om jeg sidder til klokken 23 foran computeren eller laver lektier og passer børn, ville ikke gøre den store forskel.

Jeg tror ikke at en barnepige behøver at være 18+, men det handler om at finde en som i stoler på vil kunne være der hver aften til klokken 24. En 16-18-årig tror jeg sagtens i kan finde. :)

Undskyld jeg bryder ind i børneforummet :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

Hvis det var flere aftener hver uge til klokken 24, ville jeg nok ikke kunne klare det. - Men jeg tror det kommer meget an på personen. Vi unge går for det meste ret sent i seng, så om jeg sidder til klokken 23 foran computeren eller laver lektier og passer børn, ville ikke gøre den store forskel. Jeg tror ikke at en barnepige behøver at være 18+, men det handler om at finde en som i stoler på vil kunne være der hver aften til klokken 24. En 16-18-årig tror jeg sagtens i kan finde. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410

Tak for jeres svar allesammen.

Mht. alder på en barnepige, forestiller jeg mig at beskrive opgaverne og tidspunkterne i opslaget, så kan den enkelte jo vurdere om hun/han kan klare de sene tider.

Men jeg tror nu også vi skal have fat i en 18 årig eller deromkring.

Jeg gad godt det ikke var nødvendigt at have så meget hjælp til at passe børnene, og jeg kunne skam godt få tiden til at gå herhjemme, vi har bare ikke råd til det, og der er jo praktisk taget ingen jobs at få lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mig_selv_83

Har I fundet en barnepige? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...