Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Malene410

Barnepige-hvor gammel?

Recommended Posts

Malene410

Hejsa:)

Det er så heldigt at jeg har fået arbejde fra 1.januar. Jeg har 2 børn på hhv.1 og 2½ år. De går i den samme dagpleje, som ligger 750 meter fra vores hjem.

Min mand har skiftende arbejdstider og det vil jeg også få. Derfor får vi brug for en barnepige. Mit spørgsmål til jer forældre, hvis børn er teenagere, er så, hvornår man som barnepige er gammel nok til at tage ansvar for 2 små børn? Jeg har aldrig selv passet børn og kan ikke huske hvor ansvarlig jeg var, hvornår.

Opgaverne vil være f.eks. at hente begge børn og følge dem sikkert hjem gennem trafikken, servere aftensmad og putte dem.

I andre tilfælde vil det være at være i vores hjem, hvor børnene er puttet, fra kl 21.15 til kl 24.00. Det er i skiftet mellem aftenvagt/nattevagt.

Andre dage vil vi måske få brug for en der kan være i vores hjem fra kl 06.00 til kl 06.45 og tage børnene op hvis de vågner og give dem morgenmad.

Hvad siger I - hvor gammel skal man være? Man skal vel være lidt mere end 15 for at være ude til kl 24 en hverdag, og måske endda 4 dage i streg?

Jeg takker på forhånd for svar.

MVH Malene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Jeg ville mene at I skal have fat i en uge pige på de 18+ som gerne vil tjene en lille skilling ved siden af sit studie.

Det er både nat og tidlig morgen, det ville min (fiktive) teenager ikke få lov til før han/hun var 18+.

Det er også små børn, derfor vil jeg også mene at det skal være en lidt ældre barnepige, fremfor fx en 15 årig der lige leger med børnene en times tid indtil forældrene kommer hjem.

Held og lykke med at finde en barnepige :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410
Jeg ville mene at I skal have fat i en uge pige på de 18+ som gerne vil tjene en lille skilling ved siden af sit studie.

Det er både nat og tidlig morgen, det ville min (fiktive) teenager ikke få lov til før han/hun var 18+.

Det er også små børn, derfor vil jeg også mene at det skal være en lidt ældre barnepige, fremfor fx en 15 årig der lige leger med børnene en times tid indtil forældrene kommer hjem.

Held og lykke med at finde en barnepige :kys:

Tak for det :kys: Jeg håber også vi finder en vi alle blir glade for. Vi har haft vores nabos datter på 21 til at hjælpe førhen, men hun har fået fast arbejde og er væk 12 timer om dagen, så det er ikke en mulighed.

Jeg synes faktisk også det kan være noget af en opgave at passe to børn i ulvetimen og fodre dem af og putte og sådan. Så det skal nok være en 18+ årig. Hvad skal hun så have i løn mon :gruble:?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Mit spørgsmål til jer forældre, hvis børn er teenagere, er så, hvornår man som barnepige er gammel nok til at tage ansvar for 2 små børn?

I andre tilfælde vil det være at være i vores hjem, hvor børnene er puttet, fra kl 21.15 til kl 24.00. Det er i skiftet mellem aftenvagt/nattevagt.

Andre dage vil vi måske få brug for en der kan være i vores hjem fra kl 06.00 til kl 06.45 og tage børnene op hvis de vågner og give dem morgenmad.

Alder er meget individuelt i forhold til evne til at passe børn, men i lyset af, at han/hun kan regne med at være hjemme efter midnat og gå før kl. 06, så vil jeg sige over 18 år.

Jeg ville ikke lade mit barn under 18 år lov til at være så sent ude på skoledage fx. og da slet ikke op til fire dage i træk.

Vi har givet 60 kr. i timen til unge over 18 år, når de har set efter vores børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
Tak for det :kys: Jeg håber også vi finder en vi alle blir glade for. Vi har haft vores nabos datter på 21 til at hjælpe førhen, men hun har fået fast arbejde og er væk 12 timer om dagen, så det er ikke en mulighed.

Jeg synes faktisk også det kan være noget af en opgave at passe to børn i ulvetimen og fodre dem af og putte og sådan. Så det skal nok være en 18+ årig. Hvad skal hun så have i løn mon :gruble:?

Jeg ville give hende 75 kr. i timen :kys:

Måske kan I finde en fast løn for 1 uge af gangen, og så betale hende sidst på ugen?

Sådan gjorde vi da jeg var barnepige, jeg fik altid pengene den sidste dag i måneden, det synes jeg i hvert fald var mere rart end at få lidt penge her og der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
Alder er meget individuelt i forhold til evne til at passe børn, men i lyset af, at han/hun kan regne med at være hjemme efter midnat og gå før kl. 06, så vil jeg sige over 18 år.

Jeg ville ikke lade mit barn under 18 år lov til at være så sent ude på skoledage fx. og da slet ikke op til fire dage i træk.

Vi har givet 60 kr. i timen til unge over 18 år, når de har set efter vores børn.

Helt enig, men netop fordi det både er sen aften og tidlig morgen, så vil jeg mene, ligesom dig, at det skal være en over 18 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410

Tak for dit svar.

Jeg vil lige præcisere, at det ikke er både at være sent ude og møde hos os tidligt - det vil være f.eks en aften hvor jeg har aftenvagt og min mand nattevagt, at vi har brug for hjælpen mellem 21.15 og 24.00, altså fra min mand tager afsted til jeg kommer hjem. Næste morgen er jeg jo hjemme. Men der vil så være andre dage hvor jeg tager afsted kl 06.10 og min mand først er hjemme 06.30-06.45.

Når jeg skriver om det blir det bare så uoverskueligt :whine: selvom jeg glæder mig til at komme igang kan jeg slet ikke se hvordan vi skal få det til at fungere. Sygeplejersker og politimænd bør ikke få børn sammen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410

Men jeg er meget positiv overfor jeres forslag til aflønninger. Mellem 60 og 75 kr i timen er jo ikke noget der ruinerer os selvom det er mange timer i løbet af en måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lull-

Hvis man har lyst og overskud til det, kan man måske også kigge efter en "reservebedste". En ældre dame, hvis egen familie bor langt væk, og som har lyst til at være noget for nogen. Jeg tænker, at det kræver, at man har lysten til mere at indsluse vedkommende som en del af familien (Selvom de stadig skal have løn). Men at der er ro og tid og erfaring.

Jeg har faktisk en del gange set reserve-bedster efterspurgt i annoncer i avisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malene410
Hvis man har lyst og overskud til det, kan man måske også kigge efter en "reservebedste". En ældre dame, hvis egen familie bor langt væk, og som har lyst til at være noget for nogen. Jeg tænker, at det kræver, at man har lysten til mere at indsluse vedkommende som en del af familien (Selvom de stadig skal have løn). Men at der er ro og tid og erfaring.

Jeg har faktisk en del gange set reserve-bedster efterspurgt i annoncer i avisen.

Jeg har også tænkt på det. Ironisk nok har vi mine svigerforældre 500 m herfra, begge på efterløn. Desværre tror jeg ikke vi skal regne med hjælp fra dem, med mindre det er et nødstilfælde.

Jeg ved bare ikke rigtig om jeg har lyst til at få et ekstra medlem i familien på den måde. Så tror jeg hellere jeg vil betale en ung pige, og så kan hun gå hjem uden at vi skal sludre ½ time før jeg kan komme videre i dagens tekst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...