Jump to content
Velkommen til DinDebat
ShamanyPurple

At skære tingene ud i pap og så misforstå at pappet er vådt som en slasket klud...

Recommended Posts

Filla

altså, nu HAR jeg ikke teens, men egj arbejder med dem.

Og jeg tænker, at man også må lade dem tage ansvar selv. Hvis tøsen ikke vasker sit tøj/smider det i vasketøjskurven eller hvad reglen nu er, så blever det ikke vasket. Hvis h*n smider våde håndklæder på gulvet, så kyl dem ind i deres seng (det er nemlig ikke skide hyggeligt at sove i bagefter), hvis cykelnøglen bliver væk, så lad dem selv finde ud af at fremskaffe en ny eller gå til cykelsmeden.

Selvfølgelig skal de guides og hjælpes, men det betyder altså ikke, at man skal gøre alt for dem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Og jeg tænker, at man også må lade dem tage ansvar selv. Hvis tøsen ikke vasker sit tøj/smider det i vasketøjskurven eller hvad reglen nu er, så blever det ikke vasket. Hvis h*n smider våde håndklæder på gulvet, så kyl dem ind i deres seng (det er nemlig ikke skide hyggeligt at sove i bagefter), hvis cykelnøglen bliver væk, så lad dem selv finde ud af at fremskaffe en ny eller gå til cykelsmeden.

Selvfølgelig skal de guides og hjælpes, men det betyder altså ikke, at man skal gøre alt for dem :)

:gogo:

Nemlig.

Men hvis man gerne vil ha' at der er ryddet op - og teenens ting ligger over alt - så er det altså nemmere at selv smide tingene hen hvor de skal være, end at tage endnu en endeløs 'lig dine ting på plads' diskussion med dem.

Er min erfaring.

f eks er der længere op til barnets værelse end der er ned til kælderen hvor tøjet vaskes. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla
:gogo:

Nemlig.

Men hvis man gerne vil ha' at der er ryddet op - og teenens ting ligger over alt - så er det altså nemmere at selv smide tingene hen hvor de skal være, end at tage endnu en endeløs 'lig dine ting på plads' diskussion med dem.

Er min erfaring.

f eks er der længere op til barnets værelse end der er ned til kælderen hvor tøjet vaskes. :)

Pointen er så, at det jo er ris til egen røv. Jeg gik gerne ekstra langt, for at smide truntens våde håndklæder i hendes seng.

Og det ville aldrig skulle være en diskussion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Når de er teens er det bare ikke ensbetydende med, at det bliver bedre næste gang....de kan sagtens have glemt det :stoned: Og der er ærligt talt grænser for, hvor mange gange, jeg vil lade min søn sove i en klam seng, fordi han ikke hængte håndklædet op, efter han var i bad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla
Når de er teens er det bare ikke ensbetydende med, at det bliver bedre næste gang....de kan sagtens have glemt det :stoned: Og der er ærligt talt grænser for, hvor mange gange, jeg vil lade min søn sove i en klam seng, fordi han ikke hængte håndklædet op, efter han var i bad.

Learning by doing :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Jeg tænker at hun lærer det nok når hun får sit eget og hvis ikke hun gør, så håber jeg at hun har nok pli til, at sørge for der er pænt når JEG kommer på besøg :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fritz.Farlig

Hvorfor det? :) Det må da være hans eget ansvar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ShamanyPurple

Jeg er lykkelig nu...for jeg er åbenbart ikke den eneste med teens i huset :genert::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gitte596
Ja i den grad og alt gradbøjes så bagefter til hans behov.. så påstår han jeg har glemt aftalen eller noget i den retning, så håber han det går.. Pt er en cykelnøgle total væk og har været det i et par dage, sammen med hans cykelnøgle er min.. så jeg er ikke lige så fantastisk tilfreds.

Ps.. kan man få lavet cykelnøgle ud fra låse nummeret ??:D

Nej... men du kan købe en ny med samme nr. ved cykelhandleren hvis låsen er godkendt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.Heegaard

F*CK:shock: Jeg skulle aldrig være gået herind- nu røg min forestilling om at min 4½ årig dreng hører efter når han bliver teenager:whine::o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...