Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
paint

Test din sproglige alder

Recommended Posts

dgd2007
80+ :8:

Jeg forventede faktisk noget i den retning, for jeg føler nogle gange, jeg er født 50 år for sent, når jeg fastholder korrekt sprogbrug. Men altså, jeg valgte da kun sætningerne, hvor navneord var med stort 2 gange i den test.:lol:

80+ her

Også her.

Ditto! Vi er nok ældrebyrden her på debatten :slem:

Men den var vist også lidt pjattet, den undersøgelse. Bare fordi man ikke siger "plingeling", eller hvad de andre muligheder nu var ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk

Jeg landede paa 40+, hvilket sikkert er rigtigt nok efter som jeg er fyldt 40. :-P

Plus at jeg ikke foelger med det danske sprog paa samme maade som en der bor i Dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

80+:whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tullepiges_mor2

Jeg er "Sprogmuggen" 40+ :genert:

Men altså jeg ER jo osse næsten 41! :-D

Og det ville vel trods alt osse være mere kikset hvis jeg lød som min datter på 16 ! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Der var vist ingen steder muligheder for "moder", "fader" og "ihvorvel". Dårlig test.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ilder

80+ .. det har jeg det oki med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvedekorn

40 + - lige 22 år for meget. :P

Tilsteder De mig, at jeg gør et ydmygt forsøg på at udlægge dette? Nuvel, i så fald vil jeg påbegynde det nu:

Hvis man ikke lige kender mig, lyder jeg sikkert, som om jeg taler som de fleste andre unge. Jeg bruger bl.a. en del slang som "nice" og "grineren". På den anden side har jeg faktisk et virkelig stort ordforråd (det er meget lang tid siden, jeg er stødt på noget dansk ord, jeg ikke kendte), og jeg bruger også af og til udtryk som "eufemisme", "excentrisk" og "prætentiøs", som mine jævnaldrende i de fleste tilfælde aldrig har hørt, men jeg bruger dog ikke et kæmpestort udvalg af ord til daglig, så som udgangspunkt vil jeg altså ikke sige, at jeg taler som en 40-årig. :P

Dog har mit store ordforråd givet mig den fordel, at jeg faktisk kan tale som nærmest enhver aldersgruppe eller tidsperiode og dermed meget nemt målrette mit sprog mod forskellige grupper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg kan ikke tage testen - den åbner bare et blankt vindue?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Der var vist ingen steder muligheder for "moder", "fader" og "ihvorvel". Dårlig test.

Du glemte "omendskønt" og "desformedelst":D

Seriøst så var der flere af spørgsmålene hvor jeg ikke ville have brugt NOGLE af mulighederne men sagt noget helt andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi-1985

Jeg var 80+ da jeg tog den.. Et mosefund faktisk.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...