Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Nail

Kalifornien eller Californien?

Hvad kan du bedst lide?  

65 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Gorrhysa
Jeg foretrækker i øvrigt Mexico over Meksiko. Men Grækenland skal være med æ.

Meksiko ser bare helt forkert ud. :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Det hedder da Mechzicho og Hælland. :sarkasme:

Hælland, er det ikke "Holland" udtalt af en der bor i Gl. Haalte......... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Så vidt jeg ved siger man 'i' når det drejer sig om et land eller et område med selvstyre for ligesom at anerkende dets selvstændige status, selvom det er en ø.

Man siger generelt "i" om et selvstændigt land samt div. typer territorier, og "på" om øer. Når der er sammenfald er det mig bekendt ikke klarlagt hvilken af de to generelle regler (eller retningslinjer) der har forrang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fritz.Farlig
Det hedder da Mechzicho og Hælland. :sarkasme:

Hellas?

Eller RUN? (Republic of the United Netherlands)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Hellas?

Ja, men vi skal da have en ordentlig dansk endelse på, når nu alt skal fordanskes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
(med forbehold for om jeg husker rigtigt) Kyrgyzstan kalder russerne Kirgistan osv osv

Nja - vi havde en diskussion for et par mdr. siden om hvorvidt det ekstra "si" skulle med - altså Kirgistan eller Kirgisistan.

Jeg youtube'de for at finde ud af, hvordan de selv siger det.

I de russiske tv-aviser bruger de næsten udelukkende den gamle form "kirgizsija".

Her er den kirgisisisiske udtale: http://www.sras.org/files/textedit/how_do_you_like_kyrgyzstan.mp3?64641

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fritz.Farlig
Ja, men vi skal da have en ordentlig dansk endelse på, når nu alt skal fordanskes.

Skal det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fritz.Farlig
Nja - vi havde en diskussion for et par mdr. siden om hvorvidt det ekstra "si" skulle med - altså Kirgistan eller Kirgisistan.

Jeg youtube'de for at finde ud af, hvordan de selv siger det.

I de russiske tv-aviser bruger de næsten udelukkende den gamle form "kirgizsija".

Her er den kirgisisisiske udtale: http://www.sras.org/files/textedit/how_do_you_like_kyrgyzstan.mp3?64641

Jeg slog bare op på wiki, og ifølge dem er "Kyrgyzstan" den lokale form af navnet.

Og nu handlede mit indlæg ikke om et ekstra "si" eller ej, men om russernes forhold til Æ, Ø og Y.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Jeg slog bare op på wiki, og ifølge dem er "Kyrgyzstan" den lokale form af navnet.

Og nu handlede mit indlæg ikke om et ekstra "si" eller ej, men om russernes forhold til Æ, Ø og Y.

Nå nå ... du tager vel ikke skade af et par ekstra facetter :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fritz.Farlig
Nå nå ... du tager vel ikke skade af et par ekstra facetter :D

Jamen jeg forstår ikke hvorfor du skriver det som en rettelse af det jeg skrev?

"Russere laver om på stednavne med Ø og Y i"

"Njae..."

:forvirret:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...