Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Nail

Hvilket sprog vil du se udenlandske film?

På hvilket sprog vil du se udenlandske film?  

122 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Yetie
Jeg synes mange herinde egentlig er fordomsfulde de taler om noget de egentlig ikke ved særlig meget om, istedet for at prøve det og give det en chance.

Hvordan er det lige du ved at folk ikke har prøvet det? Jeg har da for eksempel været tvangsindlagt til at se Harry Potter på dansk med mine nevøer (:tie:), og jeg synes IKKE om det. Lige som jeg heller ikke gad se eftersynkroniserede film da jeg boede i Tyskland. Og nej, det var ikke fordi jeg ikke forstår tysk, jeg kan bare ikke fordrage eftersynkronisering. Et spørgsmål om smag, muligvis, men det var jo sådan set også det du spurgte om.

Og så begynder jeg at spekulere over hvor pokker jeg har lagt mit "don't feed the troll"-skilt... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nail
Hvordan er det lige du ved at folk ikke har prøvet det? Jeg har da for eksempel været tvangsindlagt til at se Harry Potter på dansk med mine nevøer (:tie:), og jeg synes IKKE om det. Lige som jeg heller ikke gad se eftersynkroniserede film da jeg boede i Tyskland. Og nej, det var ikke fordi jeg ikke forstår tysk, jeg kan bare ikke fordrage eftersynkronisering. Et spørgsmål om smag, muligvis, men det var jo sådan set også det du spurgte om.

Og så begynder jeg at spekulere over hvor pokker jeg har lagt mit "don't feed the troll"-skilt... :gruble:

Argumenter på hvorfor du ikke kan lide det, at det er synkroniseret betyder det vel heller ikke at de rigtige stemmer er perfekte.

At du ikke kan lide synkronisering kan muligvis være fordi du er vandt til teksterne, men selvom du ikke kan lide det må du nødt til at give det en chance, når man begynder at vende sig til det kan nogle ende med at kunne lide det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Jeg synes mange herinde egentlig er fordomsfulde de taler om noget de egentlig ikke ved særlig meget om, istedet for at prøve det og give det en chance.

Det kender jeg ikke noget til - men bare et praktisk spørgsmål: Hvor vil du pludselig få alle de skuespillere fra, som skulle dubbe alle film?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nail
Det kender jeg ikke noget til - men bare et praktisk spørgsmål: Hvor vil du pludselig få alle de skuespillere fra, som skulle dubbe alle film?

Tja, Tjekkiet og Ungarn gør det, og selvom de har dobbelt så flere indbyggere så tror jeg næppe på de har den ligeså store potentiale til at udnytte det og i det faktum at de i skuespil og film industrien er så små lande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil
Argumenter på hvorfor du ikke kan lide det, at det er synkroniseret betyder det vel heller ikke at de rigtige stemmer er perfekte.

At du ikke kan lide synkronisering kan muligvis være fordi du er vandt til teksterne, men selvom du ikke kan lide det må du nødt til at give det en chance, når man begynder at vende sig til det kan nogle ende med at kunne lide det.

Hvorfor skal man give det en chance?

Det er dig, der vil lave noget om, vi andre synes sådan set, det fungerer fint, som det er.

Desuden, når det gælder personlig smag er argumentet vel som regel, at man bare kan lide det bedst sådan. Det svarer jo til at svare på, hvorfor man bedre kan lide chokoladeis end jordbæris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri

Jeg er vokset op med tyske tv kanaler og deres forpulede synkronisering som ødelægger fornøjelsen OG filmene.

Fint nok at små børn, blinde og tyskerne kan ha en smule glæde,-de er undskyldt.

Men jeg betaler saftsuseme ikke licens eller øser penge ud på biografbilletten, for derefter at få en dårligere kvalitet eller et helt andet produkt.

Og JO, de originale stemmer ER perfekte og de er en del af filmen.

Du stiller dig forhåbentlig heller ikke tilfreds med at gå til Bon Jovi koncert.. og heyyy - der skal synges dansk, så derfor er Kurt Ravn forsanger i dagens anledning.

Jeg synes det er super fedt og interessant med forskellighederne i alle verdens sprog, det er kultur og mangfoldighed og noget vi burde være bedre til at tage mere i mod.

Jeg lærte at forstå tysk og kunne snakke med tyskere inden vi fik faget i skolen. Jojo - jeg så en del tv. Hvis fjolserne havde været lidt mere smarte og tekstet deres shit, så kunne jeg ha været noget dygtigere til at stave og skrive det.

Og NU må jeg høre. Dine argumenter FOR synkronisering er !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nobleman
Tja, Tjekkiet og Ungarn gør det, og selvom de har dobbelt så flere indbyggere så tror jeg næppe på de har den ligeså store potentiale til at udnytte det og i det faktum at de i skuespil og film industrien er så små lande.

HAr du overvejet HVORFOR netop de to nævnte lande synkroniserer?

KAN det have noget at gøre med at de gamle Østlande IKKE havde den samme engelskundervisning mm i skolen? At der er en MEGET stor del af den ældre befolkning der ALDRIG har lært engelsk? At skolegangen for den ældre befolkning var.. ja lad os sige 7 år og dermed at de heller ikke har så gode læsefærdigheder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri
Hvorfor? det jo bare et sprog så man forstår bedre, at det ikke er de rigtige stemmer bag ansigterne er jeg rimelig ligeglad med så længe filmen er på mit dansk, som jeg taler dagligt.

jeg gad VILDT godt låne din plade/cd samling. Ville slette de originale sangere og erstatte dem med danskere som nææsten lyder originalt.

Så ville du nok forstå :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri
HAr du overvejet HVORFOR netop de to nævnte lande synkroniserer?

KAN det have noget at gøre med at de gamle Østlande IKKE havde den samme engelskundervisning mm i skolen? At der er en MEGET stor del af den ældre befolkning der ALDRIG har lært engelsk? At skolegangen for den ældre befolkning var.. ja lad os sige 7 år og dermed at de heller ikke har så gode læsefærdigheder?

Af samme grunde gjorde tyskerne det. De lærte aldrig engelsk og mange kunne ikke læse et rimeligt tysk.

Jeg havde en tysk kæreste som var røddent irriteret over at hun ikke anede hvordan de originale skuespillere lød.

Tænk ikke at kunne genkende eller aldrig ha hørt Sean Connerys stemme. *skandale*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nobleman
Af samme grunde gjorde tyskerne det. De lærte aldrig engelsk og mange kunne ikke læse et rimeligt tysk.

Jeg havde en tysk kæreste som var røddent irriteret over at hun ikke anede hvordan de originale skuespillere lød.

Tænk ikke at kunne genkende eller aldrig ha hørt Sean Connerys stemme. *skandale*

Ja netop skandale at skulle være tvangsindlagt til at høre på tåbe der får John McClain til at sige Hände Hoch mm.

Eller bare at tænke sig til hvordan man skal lave en dansk fortolkning af yeepeekayeah motherfucker f.eks.

Gys det vender sig i mig blot ved tanken om det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...