Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MySofie

Fryse gær?

Recommended Posts

MySofie

Ja, kan man det?

Jeg bor i et land hvor eneste gær man kan få er tørgær, og så er jeg så heldig at de gæster jeg har haft de sidste par uger har haft frisk gær med til mig. Eneste minus er at de tilsammen har haft 13 pakker med, og så meget tror jeg alligevel ikke jeg får brugt inden kvaliteten bliver voldsomt forringet. :genert:

Så kan jeg fryse det og bruge det indenfor de næste par måneder eller er det helt hen i vejret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daisyE

Hvad er det for et land du bor i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daisyE

Og ja du kan godt fryse gær. Vær opmærksom på at det ligesom smelter når du tør det op igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg kan også kun få tørgær og synes egentlig det fungerer nogenlunde. Men jeg er også vant til at bruge surdej til brød og det fungerer fint sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie

Jeg bor i Skotland :) Jeg har også brugt tørgær med ganske udemærkede resultater, men jeg foretrækker stadig frisk gær :)

Men bortset fra at det smelter, fungerer det stadig? Jeg frygtede nemlig at man ville kunne komme til at slå gærcellerne ihjel ved frysning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snowsky

hmm har jeg faktisk aldrig tænkt på :o

Ikke for at stjæle tråden, men kan jo være du ved noget om det.

Kan man købe gær i england :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg bor i Skotland :) Jeg har også brugt tørgær med ganske udemærkede resultater, men jeg foretrækker stadig frisk gær :)

Men bortset fra at det smelter, fungerer det stadig? Jeg frygtede nemlig at man ville kunne komme til at slå gærcellerne ihjel ved frysning?

Nu er min kæreste sådan en gær-nørd, for han arbejder et sted hvor de producerer det :lol:

Han siger at du sagtens kan fryse det, men ved langvarig frysning dør gær-cellerne langsomt.. Så du skal nok bruge lidt mere gær end normalt når du tør det op igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie
hmm har jeg faktisk aldrig tænkt på :o

Ikke for at stjæle tråden, men kan jo være du ved noget om det.

Kan man købe gær i england :o

Det er ikke normalt i hvert fald. De fleste bruger tørgær. Det kan godt være at du kan få det i specialforretninger, men vær forberedt på at det nok kan blive lidt af en jagt. Det kommer nok også meget an på hvor i England det drejer sig om. Chancerne er nok bedre i London end i Carlisle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie
Nu er min kæreste sådan en gær-nørd, for han arbejder et sted hvor de producerer det :lol:

Han siger at du sagtens kan fryse det, men ved langvarig frysning dør gær-cellerne langsomt.. Så du skal nok bruge lidt mere gær end normalt når du tør det op igen :)

Eej, det er jo helt perfekt!! Det husker jeg på! Tusind tak og hils din kæreste og sig tak også :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Eej, det er jo helt perfekt!! Det husker jeg på! Tusind tak og hils din kæreste og sig tak også :D

Selv tak :kys::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...