Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MariaairaM

LCD 40 tommer

Recommended Posts

MariaairaM

Nu er jeg jo ikke ligefrem den første der spørger om hjælp til køb af fladskærm kan jeg se;)

Jeg leder efter en god LCD skærm til omkring de 4000 kr. Det skal være min. 40 tommer, full HD og gerne 100 Hz. Er det muligt at få et 100 Hz i den prisklasse og har I nogle anbefalinger?

Det skal bruges til alm. fjernsynskiggeri og film.

På forhånd tak for hjælpen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst01

Dette er DKs billigste til de specifikationer - 40 Samsung LE40B650 LCD, Full-HD - CineMagic A/S - hvilket er meget tæt på Bilkas 6000.

Du skal sørge for at det er udstyret med MPEG 4 tuner, og du skal også holde et vågent øje med indbyggede med CI og CI+ slots. Hvis du finder et TV der koster 300 - 400 kr mere end et andet der ellers synes tilsvarende, og det dyre kan dekode MKV-filer fra USB, så tag det, der koster mere.

Jeg synes forøvrigt at Panasonic og Samsung leverer markant bedre lyd end Sony, så det skal du måske have in mente, hvis du ikke tilslutter dit tv til eksternt anlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MariaairaM
Synd du skriver 4000,- for det her har Bilka til 6000,- og det er svinebilligt.

KDL-40EX700 (KDL40EX700) : Oversigt : TV og hjemmebiograf : Sony

Dette er DKs billigste til de specifikationer - 40 Samsung LE40B650 LCD, Full-HD - CineMagic A/S - hvilket er meget tæt på Bilkas 6000.

Du skal sørge for at det er udstyret med MPEG 4 tuner, og du skal også holde et vågent øje med indbyggede med CI og CI+ slots. Hvis du finder et TV der koster 300 - 400 kr mere end et andet der ellers synes tilsvarende, og det dyre kan dekode MKV-filer fra USB, så tag det, der koster mere.

Jeg synes forøvrigt at Panasonic og Samsung leverer markant bedre lyd end Sony, så det skal du måske have in mente, hvis du ikke tilslutter dit tv til eksternt anlæg.

Jeg har desværre ikke 6000 kr.. Jeg har ellers læst mig til at der er nogle Samsung der har en hyletone, men det er måske tilfældigt at det er Samsung.

Netop det med MPEG 4 tuner er også et krav.

Kan godt se at de fjernsyn der ligger omkring 4000 kr kun er 50 Hz. Nogle mener at man sagtens kan nøjes med dette, medmindre man ser meget tennis! Er det rigtigt?

Synes jo at man ligeså godt kan helgardere sig fra starten, men hvis man alligevel ikke kan se den store forskel er det jo ligegyldigt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Det har jeg slet ikke hørt om, hvad går det ud på?

Jeg har desværre ikke 6000 kr.. Jeg har ellers læst mig til at der er nogle Samsung der har en hyletone, men det er måske tilfældigt at det er Samsung.

Netop det med MPEG 4 tuner er også et krav.

Kan godt se at de fjernsyn der ligger omkring 4000 kr kun er 50 Hz. Nogle mener at man sagtens kan nøjes med dette, medmindre man ser meget tennis! Er det rigtigt?

Synes jo at man ligeså godt kan helgardere sig fra starten, men hvis man alligevel ikke kan se den store forskel er det jo ligegyldigt..

Har selv et 100 Hz Sony som jeg er ganske tilfreds med ud over lyden, men vidste godt at den var tynd inden jeg købte tv'et, som er ok for mig da jeg næsten altid tænder for mit anlæg.

Min søster og svoger har forøvrigt det samme tv i 50 Hz og jeg kan helt ærligt ikke se forskel.

Det siges at have betydning hvis man ser meget tv med hurtige bevægelser som der er i sport.

Men 100 Hz er ikke automatisk en god ting, hvor jeg ved at det var noget crap på de første Samsung med det, hvor man altså fik et bedre billede når man slog det fra.

Generelt anbefaler "eksperterne" at man under indstilling af sin nye fladskærm for at få det bedste billede, slår alt muligt automatiske billede forbedring fra, hvilket også vil sige 100 Hz, da den type automatiske billede forbedring tit gør mere skade end gavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst01

100 hz, 200 hz, 600 hertz - alt i Europa udsendes i 50 hertz, så det afhænger noget af TV'ets teknologi hvordan man indsætter de ekstra billeder. I visse tilfælde kan det rent faktisk give et sløret billede, i andre tilfælde ændres baggrundsbelysningen, andre igen kopierer bare et billede og gentager det x antal gange.

Du kan bruge dine penge bedre end at investere i hertz, i det tilfælde at du ikke har uendeligt af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst01
Det har jeg slet ikke hørt om, hvad går det ud på?

(...)

MKV er en Open Source wrapper til lyd og video som har muligheder der ligger ud over AVI og MP4, f.eks. XML muligheder og streaming over nettet osv, som måske kan komme i spil senere, når DLNA og sådanne ting slår igennem - selv om DLNA indtil videre har skuffet fælt. Det bliver arv-tageren til DivX avi.

Det korte af det lange er, at hvis du kan afspille MKV filer fra en USB memory stick som du hakker i siden af dit TV, så kan du se film-materiale i HD format hentet fra nettet.

Det kan JEG godt se en fordel i. :fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
s_ped
MKV er en Open Source wrapper til lyd og video som har muligheder der ligger ud over AVI og MP4, f.eks. XML muligheder og streaming over nettet osv, som måske kan komme i spil senere, når DLNA og sådanne ting slår igennem - selv om DLNA indtil videre har skuffet fælt. Det bliver arv-tageren til DivX avi.

Det korte af det lange er, at hvis du kan afspille MKV filer fra en USB memory stick som du hakker i siden af dit TV, så kan du se film-materiale i HD format hentet fra nettet.

Det kan JEG godt se en fordel i. :fløjt:

indsætter lige en "like" knap og trykker... :rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MariaairaM

Philips 42PFL5405H - TV - Billede - HIFIpriser - find og sammenlign de bedste priser og tilbud på danmarks bedste prisguide ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst01

Altså den er måske LIDT småt udstyret i forhold til tilslutningsmuligheder - men mon ikke man klarer sig med 3 HDMI indgange? Ellers er der sikkert HDMI hubs eller sådan noget man kan anskaffe sig.

Man skal tænke lidt langsigtet når man investerer i elektronik, og hvis du gerne vil tilslutte sådan en her Western Digital TV HD Live WDBAAP0000NBK-EESN | På lager | Billig og en X-box eller PS3, og en blu-ray afspiller, så er der altså ikke mere HDMI at give af.

Derudover - med forbehold for at man rent faktisk ikke har SET billedet og hørt lyden - er det et fedt nok TV på papiret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...