Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
STRAT-FENDER

Civ 5

Recommended Posts

Cosgrove

Du kan prøve at snige dig i den lokale blockbuster... de har den måske stående på hylden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dreamer81

Så er civ 5 udkommet på crack også.

Så skal der games. Dermed ikke sagt at jeg har downloadet den ulovlige version. Steam er jo SÅ fedt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
STRAT-FENDER
Nu har jeg lige spillet et par timer, og pt er jeg desværre ikke synderligt imponeret.

Interface er fint(dog lidt langsomt til at skifte mellem units), men jeg synes der er alt for meget fokus på militærdelen, der kommer jo barbarians konstant(jaja man kan starte et spil helt uden dem, men alligevel).

Nu får det lige et par uger, men det har ikke haft den wow-effekt som civ4 havde.

Jeg er umådeligt imponeret faktisk. Et af mine største kritikpunkter ved de gamle Civ spil har været krig. Altså, man spiller for at undgå dem, og hvis man kommer i krig, så bliver det hurtigt til noget, hvor man rykker rundt på de såkaldte "stacks of doom" - 50 enheder stacket oven på hinanden. Dét, at man nu kun have have et unit pr. tile betyder, at der er langt færre soldater. Man kan også relativt hurtigt få etableret et effektivt militær, da AI civilizationerne ikke har hordet en uendelig hær af units sammen de sidste 1000 år.

Og så kan man altså stadig uden problemer undgå krig ved hjælp af diplomati. Man skal bare spille sine kort rigtigt :D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
STRAT-FENDER
Så er civ 5 udkommet på crack også.

Så skal der games. Dermed ikke sagt at jeg har downloadet den ulovlige version. Steam er jo SÅ fedt.

Ej køb det dog. Gode udviklere skal belønnes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81
Jeg er umådeligt imponeret faktisk. Et af mine største kritikpunkter ved de gamle Civ spil har været krig. Altså, man spiller for at undgå dem, og hvis man kommer i krig, så bliver det hurtigt til noget, hvor man rykker rundt på de såkaldte "stacks of doom" - 50 enheder stacket oven på hinanden. Dét, at man nu kun have have et unit pr. tile betyder, at der er langt færre soldater. Man kan også relativt hurtigt få etableret et effektivt militær, da AI civilizationerne ikke har hordet en uendelig hær af units sammen de sidste 1000 år.

Og så kan man altså stadig uden problemer undgå krig ved hjælp af diplomati. Man skal bare spille sine kort rigtigt :D.

Jeg er som sådan enig omkring krige, de er blevet bedre(selvom jeg ville ønske jeg kunne stacke lidt flere units i byerne)

Men bortset fra det, så virker spillet mere...fastlåst end tidligere.

Men det får selvfølgelig en udvidet chance når der lige bliver et større hul i arbejds- og familie-skemaet, det tog også lidt tid at vænne sig til civ4(og 3 og 2) i sin tid.

(det skal bemærkes at jeg aldrig rigtig faldt for civ3, jeg sprang mere eller mindre fra civ2 til 4)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

En fejl der er i spillet. Du kan ikke rive bygninger ned i byerne igen.

Jeg havde to uran. Byggede to atomkraftværk og kan derfor nu ikke bygge giant death robot.

Nogen der kan låne en stakkel en enkelt stang uran eller to?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

Det skal lige siges at jeg savner den indbyggede snydemenu fra civilization II. Den var fed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
STRAT-FENDER

Det her spil fungerer for fedt i multiplayer. Jeg spillede lige små 11 timer med tre venner i multiplayer igår. Vi blev dog ikke færdige, men skal spillere videre her i weekenden :D.

Det virker lidt som om, man kan spille det her spil på mange forskellige måder via social policies funktionen. Jeg er f.eks. de hellige russiske kommunister (Piety + Order) så jeg bygger templer, kirker og store fabrikker som kan spytte en masse teknologisk underlegen skidt ud :D. Jeg er ualmindelig ubehagelig og snakker konstant om, hvordan jeg i store træk mener, mine kammerater er nogle uncleans heretics... undtagen min ene ven, som har etableret en gal fascist/politistat. Han er gået autocracy og patronage, hvilket vil sige, han er blevet venner med en hel masse bystater (overvejende nordiske, haha) som skyder en masse ressourcer, teknologier great persons og alt muligt andet i hans syge nazi-stat. Hans militær er klart det mest avanceret og det stærkeste.

Det foruroliger hans nabo som har ekspanderet hurtigt ved hjælp af social policiesene Liberalism, rationalism og commerce. Han har klart det største imperium.

Man kan vel sammenligne ham lidt med det britiske imperium for 200 år siden. Han har sjovt nok også en overlegen flåde, men som han selv hemmeligt har erkendt overfor den hellige russiske kommunist stat, så vil han få giga-prygl, når vores nazi ven marcherer ind i hans land (som vi alle er 99% sikre på han vil). Derfor researcher han meget målrettet efter The Manhattan Project, så de to kan få en god koldkrigstilstand igang :D. Mutual Assured Destruction: MAD. Det tvivler jeg bare på, han når, før nazisterne invaderer.

Derfor har vores sidste ven, som er gået liberalisme, freedom og commerce, garanteret et gloværdigt D-dag i min nazi vens land, hvis han er aggressiv overfor "britterne". Jeg ved ikke rigtig, hvordan det hellige russiske kommunist stat skal forholde sig til det. På den ene side så, så jeg gerne de dér klamme liberale svin bliver udraderet af min nazi ven, men på den anden side synes jeg, jeg har hørt et eller andet om, at nazier godt kan finde på at røvrende os kommunister? Er der nogen, der kender noget til det?????

Føj... det fedt! Men mein Gott, hvor det spil bare er tungt på huge maps. Hvis I begynder sådan et, så gør jeg selv den tjeneste at skrue lidt ned for grafikken. Det kører sgu lidt langtsomt på min 3GHz Core 2 Duo, Nvidia 9800GT og 4gb ram i Direct X 9 mode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydun

Hei guys. Jeg skal lige have noget hjælp til noget gris :genert: Altså.. Jeg vil gerne lige prøve Civ 5 inden jeg går ud og bruger penge på det og har så "lånt" det på nettet. Men det dutter ikke. Har fundet en pakke som er pre-installed og pre-cracked. Og jeg skulle bare lige ændre den shortcut, som var og det er fikset. Men når jeg forsøger at starte det op, så lukker det bare ned igen. Der kommer lige sort skærm, 2 "reklamer" for producenterne og så lukker den ned til Windows igen. Hvad sulan mon der er galt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81
Hei guys. Jeg skal lige have noget hjælp til noget gris :genert: Altså.. Jeg vil gerne lige prøve Civ 5 inden jeg går ud og bruger penge på det og har så "lånt" det på nettet. Men det dutter ikke. Har fundet en pakke som er pre-installed og pre-cracked. Og jeg skulle bare lige ændre den shortcut, som var og det er fikset. Men når jeg forsøger at starte det op, så lukker det bare ned igen. Der kommer lige sort skærm, 2 "reklamer" for producenterne og så lukker den ned til Windows igen. Hvad sulan mon der er galt?

Du kan hente en demo på steam, hvor du kan spille 100 turns, den burde give et fint indblik i spillet. (den er sikkert også på en masse spilsider)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...