Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Skjuz_me

Erstatning for ymer i bolledej ?

Recommended Posts

Skjuz_me

Jeg har opdaget (synes jeg selv) en rigtig god bolledej, hvor bollerne bliver dejligt bløde og lækre og stadig er lækre efter et par dage pakket ind i plasticpose.

Men, men, men... Der er ingen hjemme hos os der spiser ymer og opskriften går på at der skal 1 dl ymer i, så jeg tænker... Findes der ikke en anden ingrediens der kan erstatte ymer, så jeg ikke har 0,9 liter ymer stående jeg ikke kan bruge til noget, når jeg har bagt boller ?

Eller er jeg tvunget til at bage 10 omgange boller på et par dage, for at få brugt alt ymeren ? ;)

Skjuz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst guldbarre1708

Nu ved jeg ikke lige om du spiser noget af det her, men du kan også bruge youghurt, creme fraiche og fromaige frais;) ¨

Kan ikke lige komme i tanke om andet...........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skjuz_me

Creme fraiche har vi i hvert fald tit i køleskabet, for det bruger vi til hjemmelavede dressinger. Troede bare det var for "bastant" i det, til at det kunne erstatte ymer (som er lidt mere flydende i det)... ?

Men tro mig, jeg har været tæt på at bruge det flere gange, men har bare ikke turdet. Men nu véd jeg så at det godt kan lade sig gøre... Many thanks... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Atrice

Kærnemælk er rigtig godt at putte i boller. Det er godt nok ikke ligeså "tykt" som ymer, men mon ikke du kan bruge det alligevel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skjuz_me

Måske jo... Men det bruger vi desværre heller ikke så meget af herhjemme... *suk*

Hvorfor kan man ikke bare købe ymer i små bøtter, ligesom man kan med youghurt og creme fraiche... ? *tsk*

Ellers tak for forslaget... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fotomusen

A 38 kan også bruges........

øhm....hvis du iøvrigt har hund, så har den godt af at få en sjat ymer ( eller andet surmælksprodukt)...

Fotomusen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skjuz_me

Dvs cultura og den slags også ? For det spiser jeg til morgenmad hver dag, så dét har jeg altid masser af... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fotomusen

Cultura vil være genialt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Knikket

Man kommer da ikke Ymer i bolledej!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fotomusen
Citat fra Knikket

Man kommer da ikke Ymer i bolledej!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.