Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

flohr

De madglade og skønne septemberdamer og babyer

Recommended Posts

CTHH

Jeg har ikke lige overskud til at kommentere i denne omgang, sorry ladies :blush:

Jeg har været sammen med min højgravide veninde i dag :D Hun har termin på søndag og er mindst ligeså utålmodig som jeg er :lol:

Og ellers har jeg haft de ondeste mens smerter :tie: Men de er forsvundet igen, så min krop skal åbenbart bare drille :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CTHH

Og så håber jeg dælme i er i gang med at føde hele bundtet :D:klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AC22

Katrine> uh, vildt at du nu har fået en dato lige om snart - spændende :lun:

Joy> det lyder altså ikke spor rart, sådan som du har det lige nu - men har du spurgt pædagogerne, hvordan Villads har det i løbet af dagen? Om han har nogen at lege med og sådan? Jeg ville have det lige så forfærdeligt som dig, tror jeg... :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AC22

Her kommer lige et (stort :blush:) billede af min mave fra i dag, 38+4 ( og Nette - som du kan se, ligner jeg mere én der skal have tvillinger, end du gør :deer:)

post-2750-13940009810816_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Jeg afleverede et stk. jublende glad bondedreng i VS i dag... Iført bondeskjorte, kasket og en buket roser fra haven :lun: !

Han har ellers vækket mig nogle gange i nat :evil: ! Men det var jo fordi, han sov så dejligt på sit eget værelse :blush: ! Altså, - han plejer jo at komme ind til os i løbet af natten, - oftest omk. kl. 1.00. I nat sov han bare til kl. 6.15! Jeg har været oppe 1½ mio. gange for at kigge til ham. Og da Hr. Far stod op kl. 6.00, kunne jeg næsten ikke dy mig for at hente ham :genert: ! Han kom dog ind kl. 6.15, og kravlede op til mig, puttede sig under min dyne, og hviskede: "Jeg savnede dig lige mor" :love: ! Åh mand, - jeg var helt solgt... Vi faldt ikke i søvn igen, men lå i over en time og snakkede, læste bøger og sang fra Albertes sangbog :lun: ! Det var bare SÅÅÅ hyggeligt... Men i nat må han altså gerne komme ind og putte med sin mor - så hendes behov for samsovning kan blive opfyldt :devil::blush: !

ohh det lyder hyggeligt

Men lige det der med sovning, er jeg nok lidt den onde og sige VEND DIG TIL DET, det er en stor dreng du har dig :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Jeg istemmer lige "takkekoret" til Flohr, der - modsat andre inkl. undertegnede - "turde" oprette en ny tråd for de skønne septembermødre- og børn :klap:

Egentlig skulle Andrea have startet i børnehaven i går, men da jeg skulle scannes på fødegangen, valgte vi at udsætte det til i dag. Hun blev afleveret kl. 9 og både hun og moar blev rigtig kede af det. Aftalte med en af gruppens pædagoger, at jeg ville hente hende kl. 12 for så har hun været med til rundkreds og spist frokost, men så er det inden, at alle ungerne går på legepladsen = kaos, hvilket let bliver for overvældende for Andrea. Når hun er hentet, kører vi ned til Borgvold (et parkområde ved søerne i Viborg - Vennica kender det med sikkerhed ;)), hvor vi skal fodre ænder og lege på legepladsen. Og senere skal vi have købt ind - formentlig i Bilka, som er kendetegnende ved, at Andrea siger "Jeg have mad", når jeg siger, at vi skal i Bilka :love:

Idet hun skal hentes tidligt i børnehaven har jeg været nødt til at være rimelig aktiv - og jeg har da også fået vasket tre maskinfulde tøj (det meste tørrer i tørretumbleren nu), støvsuget, lagt diverse studiebøger i flyttekasser og lagt dej til rosinboller - disse skal forresten laves inden jeg henter Andrea, såh...

:wave:

så lidt da :D

Det lyder som en god beslutning med BHen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Gad vide, hvordan det går med Pau, baby-Pau og det vandskadede hus?!

Hvis du læser med søde Pau, - så håber jeg, at I har det godt, og at I har fundet jer tilrette i sommerhuset, og får hverdagen til at køre rundt!

Mange, mange tanker :kys: !

hende har jeg også tænkt meget på

Helt enig :gogo: men øh, hvordan kan det mon være, jeg står til at skulle have en surprice-baby? Jeg skal jo have en lillebror :lun:

pas, men ændre det lige :D

Guess what, ladies? Jeg har fået pakket tasken til sygehuset :8::shock::banan:

Den har ellers stået og gloet på mig, siden i lørdags, hvor jeg så småt startede... har så lavet en liste over, hvad der mangler i den, for det er jo ikke alt, der kan pakkes på forhånd. Og så har jeg også pakket en lille taske til Gustav, til hvor han nu end havner... det er simpelthen frustrerende ikke at kunne planlægge pasningen af ham 100 %, men sådan er det jo...

Har også fået vasket sengetøj, og det er så vist det, jeg har udrettet i dag.. nåh nej, brugte lidt tid til at læse om pension, da jeg har fået brev om en ny pensionsordning, jeg skulle tage stilling til. Det brev har ligget i hundrede år, og der skulle tages stilling inden den 10. september, så det nærmer sig jo. Det er bare sådan noget, jeg har tendens til at udskyde, fordi jeg fatter sådan ca. minus af den slags... men nu er det ordnet :gogo:

Og så er jeg inviteret til tøse-/kollegahygge den 18.september, så nu er det afgjort - jeg skal tidligst føde den 19. september, basta :-D

hvor er du sej den er blevet pakket :banan:

og ellers må babyen jo liisom være med til tøse hygge (mon ikke han bliver godkendt til tøsehygge når han er så lille :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Nå, så er sengesættet færdigt og jeg fik bagt blåbær muffins igår aftes (tak for opskrift Louise, de er lækre), hvad skal jeg så lave :gruble:

Måske sy en lommeslynge :devil:

Jeg burde egentligt støvsuge, men det gider jeg simpelthen ikke lige nu :rulle:

du er da for sej... jeg siger det lige ROBOTSTØVSUGER :love:

Hei piger :wave:

Fedt jeg ikke har kigget herind før - så slap jeg for at være ny trådholder :fløjt::D Godt du kunne mande dig op til det Flohr :kys:

Dog MissO: Jeg var stor fan af min strækvikle med Gaia, og den ligger også klar igen. Men jeg vil bare gerne have noget som er lidt lettere at tage på. Tænker når jeg lige skal aflevere Gaia om morgenen osv. Hvad skal jeg vælge? Har du ikke nogle gode forslag? Eller jer andre?

Jeg har kig på den her, men ved ikke. Gider ikke kaste en masse penge i den, hvis det ikke bliver lettere end strækken:

Kænguru Slyngen ~ ringslynge ~ enkel og klassisk ring slynge i lækker kvalitet

(OG den SKAL kunne bruges fra fødslen, hvor jeg dog sidst ikke havde held med vuggestilling :()

tak tak.. jeg regner med at bruge ringeslynge eller strækvinklen når der skal afleveres, med mindre det bliver i barnevognen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Halløjsa:wave:

Stor tak til Flohr for at lave ny tråd:kys:

Jeg får endnu en gang ikke lige kommenteret, jeg har minus overskud:boo:

Det gik fint på Skejby i dag, umiddelbart var der ikke den vilde udvikling i symptomerne, de afventer svar på blodprøver. Kejsersnittet er blevet rykket til på fredag den 10/9, så der er kun lidt over en uge til, at vi får vores bettemand i armene:lun:. De pointerede dog flere gange, at det var med forbehold for, at de rykkede tiden, hvis der skete en udvikling i symptomerne. Fik også flere gange at vide, at vi endelig skulle ringe ved det mindste spørgsmål, intet var for småt, så de tager det godt noget meget alvorligt, lidt skræmmende:tie:

Skal møde til kontrol igen på mandag, hvor der skal tjekkes urin, blod, blodtryk og køres CTG, og så er det umiddelbart det, indtil vi skal møde ind til snak med narkose torsdag.

tak tak

uhh det er spændene... den 10 :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flohr
Øv, jeg har en off-day :( Villads har sovet dårligt lige siden BH-start. Ikke hver nat - men i al fald over halvdelen af nætterne :boo: Enten ligger han og skriger i søvne, eller også vågner han alt for tidligt. Det er så synd for ham, for han er generelt bare for træt, og så er det svært at have overskud til nye ting, som børnehaven. Vi havde en hyggelig morgen herhjemme i morges, men da vi kom op i børnehaven, var han bare bøvlet. Så måtte jeg ikke snakke med en pige, der kom hen for at snakke, og så var han sur over den madkasse, jeg havde valgt (vi plejer at smøre mad sammen, men han havde travlt med sit tv-spil i morges :rulle:), og sådan var der bare 1000 ting galt. Hvis en 'voksen' kom forbi og sagde god morgen, svarede jeg naturligvis, og så var han sur over, at han ikke fik sagt god morgen. Men det er han stadig for genert til - og man kan jo ikke bare lade være med at svare dem. Det gik heldigvis fint, da vi gik hen til stuen og fik puttet madkassen, drikkedunken og frugtposen på plads - men det nager mig helt vildt alligevel. Han har endnu ikke været ked af det, når jeg er gået, men jeg har virkelig mine tvivl, om han er sådan rigtig glad der. Måske forventer jeg for meget - han ér jo den lille der, og børn kan altså være stride. Der kom en måske 4-årig pige hen til os, da vi lige var kommet og sad og skiftede sko - hun fortalte mig, at han drillede hende og Veronica, og det var træls. "Nå, det var da ikke godt." "Nej, han render bare efter os hele tiden." "Det er jo nok fordi, han synes, I er spændende og gerne vil lege med jer." "Ja, men vi gider ikke lege med ham." :( Jeg veeed godt, at sådan er børn bare, og sådan bliver han sikkert også, når han ikke længere er den lille, men er der så overhovedet nogen, der gider lege med ham? Eller tuller han bare rundt alene?

Og om lidt kommer der en lille baby og tager noget af opmærksomheden fra hans mor og far - og nu har jeg så tordnende dårlig samvittighed over, at vi byder ham alt det på en gang. Det var jo heller ikke helt meningen, at det skulle gå sådan, men da vi mistede, kunne vi ikke tænke på andet, end at jeg hurtigst muligt skulle blive gravid igen. Og nu synes jeg, timingen er skrækkelig - jeg håber virkelig, virkelig, at baby bliver indendøre i 3½ uge endnu, så Villads når at falde lidt bedre til i BH :(

ohh for pokker da :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites