Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
squeeky

Vagtlæge eller skadestue?

Recommended Posts

squeeky

De tog en blodprøve for at se om jeg har endometriose - kan man virkelig se det på en blodprøve nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gichha

Det har jeg aldrig hørt om at man kan. Endometriose diagnostiseret ved sygdomshistorie og en kikkertopereration. Har aldrig hørt at en blodprøve kan vise noget, så skulle det da være noget helt nyt....ikke engang en scanning kan vise noget i det fleste tilfælde.

Men for søren jeg håber for dig, at du snart kommer i nogen kompetente hænder....synes det er rystende at der render så mange læger rundt der tilsyneladende ikke går særlig meget op i deres patienter eller bare ikke er dygtige nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
laura03
Årh nej, hvor er det synd for dig :(

Jeg har ikke nogen kloge råd til dig udover det her: Jeg oplevede det samme på et tidspunkt. Og det VAR pga. ægløsningssmerter. Men det var fordi jeg har PCO og ved hver ægløsning havde jeg flere cyster på æggestokkene der sprængtes og fyldtes med væske igen. Smerten var mildest talt invaliderende. Måske er det det samme der sker for dig? Rigtig god bedrin :ae:

Hvis det er cyster ville man ha' kunne se dem på scanningen, men er helt enig at det er invaliderende :)

Håber snart de finder ud af hvad der sker med dig - det lyder nemlig ikke for godt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gichha

Sådan her skriver de på endometrioseforeningens hjemmeside:

Der er enighed om, at endometriose kun kan diagnosticeres med sikkerhed ved en kikkertundersøgelse (laparoskopi). Det er en operation, som foretages under fuld bedøvelse, hvor en kikkert indføres gennem et lille hul (som regel i kanten af navlen) så lægen kan se livmoderen, æggestokkene og æggelederne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky

Jeg har stadig pisse ondt, undskyld mit sprog. Jeg var ellers fortrøstningsfuld tidligere i dag, fordi det egentlig føltes okay, men det forsvandt hurtigt

Jeg ved ikke lige hvad jeg gør, jeg har lige taget noget Dolol og 2 Pamol'er, og så håber jeg på et mirakel, for sygehuset og lægerne kan åbenbart ikke gøre noget

AAARGH! :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky

For helvede da også

Lægen i går sagde, at jeg skulle ringe, hvis det blev værre, så ville de indlægge mig - så jeg ringer her til aften og siger, at det er blevet værre - jeg er grædefærdig i telefonen, sygeplejersken kan vist godt høre, at jeg er virkelig desperat, for hun vil få en læge til at ringe.. De indlægger jo ikke bare folk sådan en søndag aften medmindre det er VIRKELIG akut, og det var mit jo ikke, når det har varet så længe

Åh, for filan da - ja, det har varet længe, men for fanden, det bliver jo værre og værre - det er ikke akut nok?

:whine:

Edit: lægen ringede tilbage, endelig sker der noget, jeg skal ind til en akut undersøgelse i morgen, så håber jeg, at jeg for det 1. får en læge jeg kan forstå og som forstår mig og at de finder ud af hvad der sker med mig :(

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sunrising

Åårh . :kys::ae:

Held og lykke, håber at det ikke er alvorligt og går over igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Nej, hvor bliver jeg rasende af at læse denne tråd. Og der skal en del til, da jeg ellers er ret autoritetstro.

Men altså, enten er en tilstand akut, og så indlægger man akut, eller også er den ikke akut, og så venter man og ser tiden an. Man kan sige, "du skal indlægges akut, men først om tre dage". Med mindre man spekulerer i, at du skal være døden nær.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage på skadestuen og bede dem om at lave en undersøgelse. Om ikke andet så for at se en anden læge - og en læge med nogle andre erfaringer end vagtlægen.

Og så ville jeg overveje at skrive til Berlingske Tidende om dit forløb. De har kørt flere serier om vagtlægeordningen og vil muligvis være interesserede i at tage emnet op igen på et tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Kan du komme derind i morgen, eller har du brug for et lift?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Der findes et begreb subakut, som er midt imellem, men noget, der haster.

Held og lykke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...