Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
squeeky

Vagtlæge eller skadestue?

Recommended Posts

squeeky

Problemet er at lægevagten jo ikke mener at det er akut, når det har været et langt forløb med antibiotika og Dolol - det er som om han mener, at når det har varet SÅ længe, så kan jeg jo lige så godt vente til på mandag

Jeg forstår heller ikke, at lægen ikke kunne indlægge mig i går, når det alligevel er hendes plan på mandag

Jeg har ikke feber, jeg har hedeture, rysteture og koldsved

Mine infektionstal fra i mandags er fine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky
Spørger lige igen, mener nemlig det er 'altafgørende' for underlivsbetændelse; har du feber?

Se ovenover :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gichha
Altså vagtlægen trykkede mig udenpå i går, bare det at han satte stetoskopet på gjorde rigtig ondt - en anden vagtlæge vil jo bare konkludere det samme..hvad end han så end konkluderede

Min tiltro til lægerne ligger på et meget, meget lille sted

Det er ikke sikkert. Læger er ligeså forskellige som alle andre mennesker. Du kan være heldig at komme i kontakt med en kompetent læge idag. Men kan godt forstå du ikke har den store tiltro til dem med den behandling du har fået.

Jeg synes ligesom de andre, at du skal ringe til vagtlægen igen. Fortæl at det er blevet værre, at smerterne har spredt sig fra underlivet til siderne og at du dårlig kan gå for smerter. Nogen gange KAN man være heldig at de sender en læge ud.

Og NEJ - du piber helt sikkert ikke. Lyder som om du virkelig har meget ondt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Problemet er at lægevagten jo ikke mener at det er akut, når det har været et langt forløb med antibiotika og Dolol - det er som om han mener, at når det har varet SÅ længe, så kan jeg jo lige så godt vente til på mandag

Jeg forstår heller ikke, at lægen ikke kunne indlægge mig i går, når det alligevel er hendes plan på mandag

Jeg har ikke feber, jeg har hedeture, rysteture og koldsved

Mine infektionstal fra i mandags er fine

Du har det dårligt og oplever en akut forværring. Du har brug for lægehjælp. Dét er en sag for lægevagten. Og det har man ret til at insister på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky
Det er ikke sikkert. Læger er ligeså forskellige som alle andre mennesker. Du kan være heldig at komme i kontakt med en kompetent læge idag. Men kan godt forstå du ikke har den store tiltro til dem med den behandling du har fået.

Jeg synes ligesom de andre, at du skal ringe til vagtlægen igen. Fortæl at det er blevet værre, at smerterne har spredt sig fra underlivet til siderne og at du dårlig kan gå for smerter. Nogen gange KAN man være heldig at de sender en læge ud.

Og NEJ - du piber helt sikkert ikke. Lyder som om du virkelig har meget ondt.

Jeg har lige taget en Dolol, når den virker lidt, så må jeg lige ringe til vagtlægen igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OoXxXoO-miss

jeg vil klart mene du skal ringe til vagtlægen igen.

De kan være nogle rigtig klaphatte.

Og der er desværre til tider langt imellem dem der har styr på det, og dem der bare udskriver en masse smertestillende og så må egen læge tage sig af det.

Kæreste og jeg oplevede en gang at skulle køre til sønderborg sygehus 3 gange på en weekend og det er immervæk 1-1½ time HVER vej. og først 3. gang fik han noget der hjalp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky

Nå, nu er det vagtlægen i min egen by i aften kl 19.. Jeg håber virkelig de finder ud af noget i dag :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky
Jeg håber, den næste vagtlæge er sit ansvar bevidst. Der er jo noget galt, når du har så stærke smerter i underlivet! At det muligvis ikke er underlivsbetændelse, fordi du ikke har bakterier i blodet og ingen feber, udelukker jo ikke, at der kan være noget andet galt, som de er nødt til at se på. Hvis de ikke selv laver GU, må de jo sende dig akut på sygehuset, hvor de gør!

Åh, det håber jeg virkelig også

Nu har jeg lige taget et varmt bad - godt forberedt på 1 Dolol og 2 Pamol, men jeg kan nærmest stadig ikke stå eller gå, det er da mærkeligt

Jeg ved at de kan lave en GU der hvor jeg skal hen nu, det gik jeg nemlig helt tilbage i det her forløb, spørgsmålet er så bare om de sender mig videre eller om jeg må vente til mandag

Skal jeg sige noget om at min læge vil indlægge mig akut (som det jo ikke er alligevel, når hun siger det 3 dage før!!!)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Du godeste dog!. Kan man ikke "omgå" vagtlægen i det her? Ringe 112? Jeg er godt nok mand, men havde også stærke smerter - i tre uger - og kunne ikke blive indlagt. Blev sindssyg af det og har nok kostet samfundet 2000 gange så meget som den manglende indlæggelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky

NÅ.. hjemme igen efter tur til vagtlæge og så sygehyset.. jeg er blevet skannet indvendig, de kan ikke se noget unormalt, så jeg har jo bare ægløsningssmerter!

ÆGLØSINGSSMERTER?!! - i snart 3 måneder?!

Lægen kunne knap nok dansk, så jeg opgav - han mente, at jeg da bare skulle tage almindelige smertestillende. Jeg prøvede igen og igen at fortælle at ikke engang Dolol tager det, og så mener han at Pamol alene skulle kunne hjælpe? Jeg kunne dog blive indlagt hvis det stadig var slemt i morgen og de kommende dage :rulle:

Jeg må til egen læge mandag, hvis jeg da ikke har givet op inden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...