Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Splat

Jer med børn der nærmer sig de 18 år!

Recommended Posts

Ydrk

Jeg har 3 knægte i alderen 15-22 (:shock:)

De har følgende opgaver, som er skemalagte.

En fast maddag om ugen.

En fast støvsuge-dag om ugen.

Vi laver en månedsplan, også madplan, og så plotter de selv ind, hvordan det passer med sport og arbejde.

vasketøjet ordner de selv.

Ydermere skal de 2 ældste selv holde kælderen, dvs gang, og stort badeværelse, de finder de ud af indbyrdes.

Skal de noget, eller er der flere end beregnet til aftens mad, er deadlinen kl 1600, det fungere faktisk helt fint. Og glipper det, ja så går det jo også alligevel, det glipper heldigvis oftest, hvis der pludselig lige er en ekstra til aften, at melde fra til aftensmad er sket et par gange når maden står på bordet :evil:men tror de har fundet ud af, at det er ikke ok.

Jeg synes det fungere fint, det er svært at vænne sig til at de i perioder ikke er her så meget, jeg har vist ikke helt vænnet mig til det endnu :genert: Jeg savner dem vildt, når de ikke er her, og gruer vanvittigt for når de begge næste år flytter hjemmefra :whine:

Men jeg synes vi har fundet et helt godt leje, for hvad man skal og ikke skal herhjemme, jeg føler mig ikke som et hotel længere, jeg er også ved at lærer at jeg ikke behøver at ændre mine planer, fordi de pludselig finder ud af, at de synes vi skal grille eller lign. til aften, før ændrede jeg fluks mine planer, hvis der blev givet bare det mindste pip :genert:

Det næste jeg så skal øve mig på, er at jeg ikke behøver at lave så meget mad når de ikke er hjemme til aften :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
ja der kan du bare selv se;) din far var osse hård mod dig. Mænd er bare mere hårde en kvinderne er. Den er navlestreng er skide svær at fjerne fra mor og barn uanset alder..

Splat har ret i at hjemmet skal være et rart sted at komme.. åhh for filan det er skide svært at have børn i den alder..

Jeg synes faktisk ikke det er at være hård, at man forventer at "børn" på 17 år deltager, til gengæld for de ydelser de får.

Især når Splat jo selv er træt af det. Det ville da iøvrigt være fint at lære dem, at der ikke altid er en MOR der sørger for alting, så kunne det jo være at de lod være med at føre det over på deres kommende samboende kærester & mænd ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tom2x
Skjult

Skal de noget, eller er der flere end beregnet til aftens mad, er deadlinen kl 1600, det fungere faktisk helt fint. Og glipper det, ja så går det jo også alligevel, det glipper heldigvis oftest, hvis der pludselig lige er en ekstra til aften, at melde fra til aftensmad er sket et par gange når maden står på bordet :evil:men tror de har fundet ud af, at det er ikke ok.

Uha :tie: der tænder jeg totalt af :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Splat
Jeg har 3 knægte i alderen 15-22 (:shock:)

De har følgende opgaver, som er skemalagte.

En fast maddag om ugen.

En fast støvsuge-dag om ugen.

Vi laver en månedsplan, også madplan, og så plotter de selv ind, hvordan det passer med sport og arbejde.

vasketøjet ordner de selv.

Ydermere skal de 2 ældste selv holde kælderen, dvs gang, og stort badeværelse, de finder de ud af indbyrdes.

Jeg synes det fungere fint, det er svært at vænne sig til at de i perioder ikke er her så meget, jeg har vist ikke helt vænnet mig til det endnu :genert: Jeg savner dem vildt, når de ikke er her, og gruer vanvittigt for når de begge næste år flytter hjemmefra :whine:

Men jeg synes vi har fundet et helt godt leje, for hvad man skal og ikke skal herhjemme, jeg føler mig ikke som et hotel længere, jeg er også ved at lærer at jeg ikke behøver at ændre mine planer, fordi de pludselig finder ud af, at de synes vi skal grille eller lign. til aften, før ændrede jeg fluks mine planer, hvis der blev givet bare det mindste pip :genert:

Det næste jeg så skal øve mig på, er at jeg ikke behøver at lave så meget mad når de ikke er hjemme til aften :rulle:

Jeg synes, at det lyder som en rigtig god måde. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
Jeg synes, at det lyder som en rigtig god måde. :kys:

Det synes jeg også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
kastello1974
Jeg synes faktisk ikke det er at være hård, at man forventer at "børn" på 17 år deltager, til gengæld for de ydelser de får.

Især når Splat jo selv er træt af det. Det ville da iøvrigt være fint at lære dem, at der ikke altid er en MOR der sørger for alting, så kunne det jo være at de lod være med at føre det over på deres kommende samboende kærester & mænd ;)

Jeg forventer da osse at min søn gør de ting jeg ber ham om, men jeg er bare heller ikke tilhænger af, at så bliver tingene ikke gjort hvis de ikke selv gør det. Deres hjem skal være et godt sted at komme. Men man må jo sætte sig ned med det unge menneske og fortælle hvad man gør og ikke gør for at det skal være til at holde ud at bo sammen alle sammen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
Jeg forventer da osse at min søn gør de ting jeg ber ham om, men jeg er bare heller ikke tilhænger af, at så bliver tingene ikke gjort hvis de ikke selv gør det. Deres hjem skal være et godt sted at komme. Men man må jo sætte sig ned med det unge menneske og fortælle hvad man gør og ikke gør for at det skal være til at holde ud at bo sammen alle sammen

Men lige om et øjeblik, så flytter hun hjemmefra - skal MOR så blive ved med at vaske? Lave mad? Rydde op?

Det er jo et helt gennemgående problem her på debatten, folk tror at når man flytter hjemmefra, så er det som at bo derhjemme på hotellet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
kastello1974

Den der hopper jeg så ikke på.. Jeg har stort set ikke rigtigt haft de store pligter der hjemme - andet end jeg skulle hjælpe med at rydde op efter aftensmaden. Jeg synes nu selv jeg altid har været meget huslig:engel: efter jeg er flyttet hjemmefra..

Jeg havde der imod en veninde som både skulle skrælle kartofler, vaske op, lave aften kaffe til sine forældre, støvsuge og gøre rent på badeværelset:shock: i dag lever hun tit af færdig mad og hun er ikke så huslig som hun burde være med de pligter der hjemme..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kastello1974
Men lige om et øjeblik, så flytter hun hjemmefra - skal MOR så blive ved med at vaske? Lave mad? Rydde op?

Det er jo et helt gennemgående problem her på debatten, folk tror at når man flytter hjemmefra, så er det som at bo derhjemme på hotellet.

Det er sundt med pligter der hjemme, det er sundt at tage ansvar for noget. Men hvordan man bliver når man flytter hjemmefra er helt forskelligt fra person til person. nogen får øjnene op når de får deres eget, nogen gør ikke;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

:gruble:tror da nu helt sikkert at mine børn synes deres hjem er et godt sted at komme hjem til, også selv om de har ting de skal sørge for. Jeg har den holdning at et hjem fungere bedst, hvis alle hjælper til, og ikke kun mig. Jeg vil også gerne fungere.

Vasketøjet bliver ikke vasket, hvis de ikke selv gør det, kurven står på deres værelser, og der kommer jeg ikke, når de ikke er hjemme, så jeg kan ikke vide hvornår det er tiltrængt. Naturligvis vasker jeg hvis de ringer, og spørger, de gør de også for mig, når jeg har glemt noget .

Jeg flyttede i tidernes morgen sammen med "mors dreng" det har altid stået som en skræk i mig, at det skulle mine kommende svigerbørn bestemt ikke udsættes for :ad!:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites