Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Splat

Jer med børn der nærmer sig de 18 år!

Recommended Posts

Vusel

Fra jeg fik kæreste i gymnasiet boede jeg nærmest hos kæresten - jeg fik endda vasket hos kærestens mor, så skulle jeg have betalt kost og logi nogle steder, så var det vist hos svigermor :lol:

Men jeg havde en aftale om at jeg hver dag inden et bestemt klokkeslet skulle melde hvor mange "vi" kom til aften, så der ikke blev lavet mad til mig, hvis jeg ikke kom hjem, og så der var nok hvis kæresten kom med.

Jeg var omtrent aldrig hjemme, så jeg brugte hverken el, vand eller varme, som ikke skulle bruges alligevel, og jeg forventede så absolut ikke at blive serviceret hjemme... Jeg havde selv stået for store dele af vasketøj osv fra jeg var 16 år.

Men jeg har så heller aldrig modtaget nogle klager over mit fravær (eller dvs af hvad jeg kan huske :lol: ).

Men jeg tror hver familie må finde deres måde at gøre tingene på. Og jeg synes det er fint nok at det ikke er et hotel, hvor tøjet tryller sig rent på plads, og man bare skal møde op til spisetid, hvis man har lyst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
Det har jeg bare ikke lyst til. Jeg har lyst til, at det skal være godt at komme hjem. Jeg har lyst til at lave aftaler og jeg har ikke lyst til straf og så har hun altså ikke særlig mange penge, så der kommer jeg ikke til at sætte ind.

Men hvis hun ikke kan finde ud af det, hvad så? Det er sgu da fair nok at en på snart 18 deltager i tøjvask og andre opgaver, der holder hotellet kørende - det lyder lidt som om du er lidt for blød og hun er lidt for ligeglad ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
kastello1974
Men hvis hun ikke kan finde ud af det, hvad så? Det er sgu da fair nok at en på snart 18 deltager i tøjvask og andre opgaver, der holder hotellet kørende - det lyder lidt som om du er lidt for blød og hun er lidt for ligeglad ;)

Det er så typisk for en mand at sige det der:rulle:

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
Det er så typisk for en mand at sige det der:rulle:

:lol:

Que?

Jeg har været med til at vaske, lave mad og så videre siden jeg var 13-14 år. ;) Altså, udover alt min fars tvangsarbejde :sarkasme: Han ville have gjort sig godt i en arbejdslejr :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vusel
Det har jeg bare ikke lyst til. Jeg har lyst til, at det skal være godt at komme hjem. Jeg har lyst til at lave aftaler og jeg har ikke lyst til straf og så har hun altså ikke særlig mange penge, så der kommer jeg ikke til at sætte ind.

Men man kan jo ikke tvinge folk til at have lyst...

Vi boede forholdsvis småt, og jeg havde to yngre søster. Den ene 4½ år yngre og den anden 12 år yngre - og lad mig sige at en 5-årigs lyd- og aktivitetsniveau ikke altid var til at få ørenlyd til at koncentrere sig om noget som helst, og derfor var det oftest rarest at være hos kærsten, som boede i et stort hus, hvor han og hans søster (2 år yngre end mig) havde værelser - der var fred og ro det meste af tiden i modsætning til det "galehus" vi selv boede i.

Kan det tænkes at hun foretrækker at være hos kæresten fordi det er lidt lettere end at passe ind hjemme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Jeg Er blød, men jeg er blevet bedre. Jeg ved ikke, om jeg er FOR blød. Barnet er bare impulsstyret, hvilket vist ikke er så unormalt i den alder og på vej til virkelig at rive sig løs. Min tvivl gør på, om jeg bare skal læne mig tilbage eller om jeg skal holde hende lidt tættere på mig. Jeg synes ikke, at det bare giver sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Vi boede forholdsvis småt, og jeg havde to yngre søster. Den ene 4½ år yngre og den anden 12 år yngre - og lad mig sige at en 5-årigs lyd- og aktivitetsniveau ikke altid var til at få ørenlyd til at koncentrere sig om noget som helst, og derfor var det oftest rarest at være hos kærsten, som boede i et stort hus, hvor han og hans søster (2 år yngre end mig) havde værelser - der var fred og ro det meste af tiden i modsætning til det "galehus" vi selv boede i.

Kan det tænkes at hun foretrækker at være hos kæresten fordi det er lidt lettere end at passe ind hjemme?

Det ville jeg faktisk betragte som et meget alvorligt problem. Hun virker nu altså glad, når hun er her. Den korte tid vi ser hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kastello1974
Que?

Jeg har været med til at vaske, lave mad og så videre siden jeg var 13-14 år. ;) Altså, udover alt min fars tvangsarbejde :sarkasme: Han ville have gjort sig godt i en arbejdslejr :rulle:

ja der kan du bare selv se;) din far var osse hård mod dig. Mænd er bare mere hårde en kvinderne er. Den er navlestreng er skide svær at fjerne fra mor og barn uanset alder..

Splat har ret i at hjemmet skal være et rart sted at komme.. åhh for filan det er skide svært at have børn i den alder..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kastello1974

Det lyder rigtig meget som her og hvordan min søn ser på sin lillesøster

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg har en søn fra oktober '94.

Jeg synes, du håndterer det med at lade hende informere dig om sin gøren og laden i stedet for at skulle give hende lov, lyder som en rigtig god ting.

Imidlertid ville jeg ikke finde mig i, at vores fælles hjem bliver brugt som hotel og jeg som stuepige.

Det er rimeligt, at hun har en del af ansvaret for, at husholdningen fungerer, dvs. nogle konkrete ansvarsområder, f.eks. rengøring af badeværelse en gang om ugen, madlavning en gang om ugen etc. Du kan også sagtens sige, at hun skal vaske selv.

Jeg ville også kræve, på forhånd at vide, om hun er hjemme til spisning af hensyn til planlægning og økonomi. Min yngste på 14, der bor hos fin far, laver ofte om på samvær, fordi han er sammen med kammerater - det er helt normalt og naturligt. Hvad der imidlertid IKKE er ok, er at han først ringer besked kl. 18, når der ER købt ind og lavet mad til ham, eller at man selv må ringe og høre, hvor han bliver af.

Vores rolle som opdragere er ved at være udspillet, men vi har stadig ansvar for at vise vores unge, at respekt for andres liv, tid og planlægning går begge veje.

Hvor meget deltager din store dreng i husholdningen? Altså hvad står han for?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites