Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Soffy

Grønjordskollegiet?

Recommended Posts

Soffy

Hej alle

Jeg er pt. i gang med at søge kollegieværelser, og er faldet over Grønjordskollegiet. Jeg ville høre om der er nogle derude som har erfaringer med stedet? Både gode og dårlige er velkomne :)

Hvis der er et andet kollegie som I har gode erfaringer med må I også meget gerne skrive dette!

Mvh Sofie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SignorinaAlba

Jeg har en veninde, som har boet der en kort overgang (6. mdr vist) og hun var fint tilfreds med det. Man har et værelse af en pæn størrelse og eget toilet og bad, som er ganske stort. Derudover deler man køkken med 15 andre (mener jeg), og det fungerede godt på hendes gang. De havde et godt forhold til hinanden og holdt indimellem fester i køkkenet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MPFF
Det var på et tidspunkt kendt som Selvmordskollegiet, men jeg har på fornemmelsen at det er blevet bedre. Jeg kender i hvert fald et par stykker der har været glade for det. Det ligger fint i forhold til KUA, metro og bus og man kan cykle ind til centrum på 10 min.

Det er et ret stort kollegie, så man kommer nok til at bo sammen med mange, man aldrig lærer at kende. Men mon ikke man får et forhold til sin egen gang/etage eller hvordan det nu fungerer? Og det er da et sted at starte mens man søger noget andet!

Edit: i samme område ligger Tietgenskollegiet, som er virkelig nice og Kuben, som jeg også har hørt meget godt om. Jeg ville nok hellere bo på et af de to, men igen. Grønjordskollegiet er da et sted at starte mens man søger noget andet!

Hvorfor?:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
metteks

Begge mine søskende har boet der i lang tid (omkring 4-5 år). De har været meget glade for det og det var altid hyggeligt at besøge dem. Dem de delte køkken med var søde og venlige, men man kan jo havne på en "forkert" gang, men så kan man jo flytte værelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
soedfiks

Min bror boede der i en 4-5 år, og det var vældigt fint :) Han havde også en god gang hvor de kunne fint sammen (men det er jo tilfældigt ligemeget hvilket kollegie det er)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sensuelicious

Jeg boede der i 2004-2005, og synes stedet var mere end fint. :)

Så kan godt anbefale det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
Min bror boede der i en 4-5 år, og det var vældigt fint :) Han havde også en god gang hvor de kunne fint sammen (men det er jo tilfældigt ligemeget hvilket kollegie det er)

Nu er der jo masser af kollegier hvor man har eget køkken, og endda hoveddør, så man ikke nødvendigvis skal trækkes med "en dårlig gang".

Dengang jeg boede på kollegie på Amager var Grønjord og Øresundskollegierne de "slemme" steder, men det er mange mange år siden, så tingene har forhåbenlig ændret sig.

De bedre kollegier var dengang:

Sofiegården

Kvintus kollegiet

Otto Mønsted

Rigshospitalets kollegie

Regensen

og Egmont

Jeg tror også de nye der er bygget ude ved KUA er ok, de ser ihvertfald spændende ud, de gange jeg har været forbi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites