Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gaissi

faldskærmsudspring for teens

Recommended Posts

pininfarina
Hvorfor ?

??? seriøst??? :shock:

Hmm - m-å-å-å-ske for at blive klogere, OG for at kunne argumentere med baggrund i viden.:rocker:

Bare et forslag! :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hmm - m-å-å-å-ske for at blive klogere, OG for at kunne argumentere med baggrund i viden.:rocker:

Statistik er kun tørre tal, ikke facts. Og desuden kan brugen af tallene variere afhængig af, hvem der læser og lægger sammen. Bare se på journalistik!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla
Statistik er kun tørre tal, ikke facts. Og desuden kan brugen af tallene variere afhængig af, hvem der læser og lægger sammen. Bare se på journalistik!

Statestik ER facts.

Og, det er dælme svært, at lave regnefejl i en statestik omkring antallet af dødsfald, eksempelvis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq

Jeg sagde faktisk til min datter for ikke så lang tid siden, at hun skulle ud og have nogle oplevelser, prøve nogle grænser af osv, og sagde for sjov faldskærmsudspring, men hun mente bestemt ikke hun skulle springe i nogen faldskærm :lol:

Så tog vi afsted til en kløft her i Nicaragua hvor man skulle ned af floden iført redningsvest - lidt a la river rafting, bare uden båden.

Da hun kom hjem ville hun gerne hoppe i faldskærm, bare hun slap for flere ture ned af floden! :lol:

Det blev lidt vildere end først antaget, men alt i alt en ok tur, så det var fint nok :)

Jeg ved ikke... der er så meget farligt... - var der ikke også en dansk elev der druknede på en kanotur i Sverige med en skole engang???

Jeg tror det ville komme an på HVOR stort ønsket var her, men nu er min datter ikke den vilde actiontype, så det behøver jeg heldigvis ikke spekulere på (lige nu!) :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ville æde mine negle og have behov for enorme dynger Schwartzkopf hårfarve til at dække de grå hår, men jeg ville ikke forbyde det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69

Hvad kan man bruge det til i et spørgsmål om man vil lade sit barn springe i faldskærm.

Jeg er så voksen og følsom, at visse emner slet ikke kan diskuteres udelukkende baseret på viden - visse ting her i livet er udelukkende baseret på følelser.

F.eks. er jeg gift også selvom statistikken tydeligt fortæller, at vi egentlig ligeså godt kunne lade være, fordi så mange bliver skilt. Ligesom jeg ikke vil lade mit barn sprige ud fra en flyvemaskine, uden hensyntagen til hvor tit/sjældent der ifølge en statistik sker noget ved det.

Ifølge statistikken er det sikre at flyve; men jeg kører alligevel i bil.

Statistik kan man kun bruge til "så" meget i sine overvejelser - resten er irrationelle følelser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...