Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gaissi

faldskærmsudspring for teens

Recommended Posts

BlueButton
Synes I ikke selv det er lidt træls at I lader jeres egen tåbelige fobi gå ud over jeres børn? Spørgsmålet lød jo ikke på om I selv turde springe faldskærm.

Spørgsmålet lød, om forældrene selv ville lade deres 16årige springe i faldskærm - og det bliver der svaret på. Hvad er problemet? :forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi
Synes I ikke selv det er lidt træls at I lader jeres egen tåbelige fobi gå ud over jeres børn? Spørgsmålet lød jo ikke på om I selv turde springe faldskærm.

Nu spurgte jeg helt alvorligt om folks holdning og gider egentlig ikke at det skal laves til en hys tråd, bare fordi du åbenbart er i dårlig humør

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det kunne være spændende, om du gad uddybe, hvorfor du tror, at jeg fx ikke synes om, at min datter/søn springer i faldskærm og antager, at jeg har en fobi?

Hvor kæder du et nej sammen med at sige, at jeg må have en fobi?

Det ville være meget spændende om du kunne komme med noget input på, hvad du skriver, når du hæfter sådanne ord på os, der kan finde på at sige nej til vores børns ønsker!

Skriver du, at dit barn må springe faldskærm siden det er trådens tema?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helligsvansen
Det er rigtigt, statestikkerne for dødsulykker er faktisk uhørt lav.

Jeg kan kun huske at have hørt om en alvorlig ulykke og det er vist ved at være over 10 år siden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi
Jeg kan kun huske at have hørt om en alvorlig ulykke og det er vist ved at være over 10 år siden

Der var 1 i 2003, han overlevede dog. Men kom slem til skade.

I dag er han dog velfungerende, trods hans dengang brækket ryg, bækken, ben og arm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nuserpigen1977

Det tror jeg godt mit 16 årige barn måtte, hvis det var hans eget ønske :-)

ville selv havde sprunget da jeg var 16 år , men så blev jag gravid og springet blev ikke til noget.

sønnen på 16 er lige taget på efterskole på adventure linie, de skal klatre, rapelle, jumpe, tage dykker certifikat i egypten og meget mere.

Jeg håber han får de fedeste oplevelser...

og håber da at han kommer gennem alle oplevelserne uden ulykker.

( og jo jeg kan da godt blive bange/nervøs, men han for kun lov fordi der er under ordnede forhold og med sikkerheden i orden )

og s håber jeg det er en oplevelse for livet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja - det kan jeg ikke forestille mig, jeg ville ha' det store problem med, hvis selvfølgelig det var på eget ønske.

Jeg ville vade rundt i cirkler mens det stod på, og være ved at gå ud af mit gode skind med garanti, - men det er ikke mere risikofyldt end så meget andet. Altså jeg tænker en 16 årig tager til fester, går gennem natten alene og den slags, og der vurderer jeg risikoen for at noget sker højere end ved at springe faldskærm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
Ja, det ville jeg ... men under ordnede forhold... l)

Øhh - naturligvis. Jeg kan ikke forestille mig at nogen ikke gør det under ordnede forhold. Da føreren af tandemsfaldskærmen må formodes at have egen interesse i at komme levende ned, skal han såmænd nok have styr på paragrafferne.

Jeg ville være en hel del mere nervøs for at sende knægten på skiferie. Mærkeligt nok anser folk transporten til- og fra skiferien for mere farlig end løjperne. Sidste sæson kom der omkring 5400 personer til skade og et par stykker blev endda dræbt.

Læs statistik!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Læs statistik!

Hvorfor ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...