Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fam.Rathsach

Børn med til konfirmations fest

Recommended Posts

Amanda
Kan I ikke holde en fest for familien kun og så holde en komsammen med jeres venner?

Jeg synes ikke, at børns konfirmation er en fest for forældrene og deres venner, men først og fremmest for barnet/den unge. Så kan man jo holde en grillaften med de fem vennepar efterfølgende, så de ikke skal "fylde" til festen og der stadig bliver holdt noget for dem.

Sådan ville jeg også gøre.

Men ellers synes jeg folk skal gøre som de har lyst til, så konfirmanden får den fest han/hun ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil
For mig har tiden så ændret sig, siden jeg var barn. Jeg opfatter konfirmationer som en familiefest og ikke en voksenfest.

Det er fint nok, at der er ens regler og logik for alle gæsters børn, så længe værten så kan modtage et afbud uden at bære nag over, at man ikke vil tage afsted uden sine børn.

Jeg respektere værtens ret til at vælge, hvem der inviterer, men man har jo heldigvis ret til at sige nej tak til en invitation.

Mine børn ville blive skuffet over ikke at deltage i kusiner/fætres/andre tætte familiemedlemmers konfirmationer på trods af ingen af dem er konfirmerede. De er gamle nok til gerne at ville være en del af familiens festligheder. Jeg ville hellere invitere familiens børn og unge end konfirmandens venner, hvis der skulle begræsning på gæstetallet.

Mht. konfirmandens venner, så var der til min konfirmation tale om 1 tæt veninde og til min brors 2 venner. Hvor imod familiens børn nok ville udgøre 15 stk.

Jeg kan sagtens forstå at de ville blive skuffede. For os var det ret naturligt, og derfor ikke noget vi tænkte over. Men her set i bakspejlet kan jeg da godt synes, at det er lidt ærgerligt ikke rigtig at have været med til nogen konfirmationer i familien.

Vi snakker for øvrigt start-midt 90'erne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FruHein

Min søn skal konfirmeres næste år, og på selve dagen er det kun familie (og deres børn) der kommer. Lørdagen efter har vi så inviteret de venner vi og vores søn gerne vil se, til middag.

Der er mange måder at gøre det på, men skal der begrænses, vil jeg hellere lave to fester, end at skulle sortere i hvem skal/skal ikke med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
viola73444

vi holdt konfirmation sidste år. Der var tæt familie og børn + 2 vennepar med børn, som så osse er venner med ham vi holdt konfi for. Vi var omkring de 51.

Men spørg da konfirmanden det er jo hans dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alanna

Ret mig hvis jeg tager fejl, men: Det er din mands søn I vil holde en "efterfest" for ikke? Dvs. han har allerede fået en fest (den 'rigtige' konfirmationsfest) hos hans mor (hvor I skal med?). Jeg tænker lidt: hvorfor holde en ny stor fest (ja jeg synes at 50+ er stor) i den anledning? Han er vel så stor nu, at han godt kan forstå at han ikke får dobbelt-op af alt (eller ?).

Det er ikke min mening at lyde ufølsom, og hvis det er den praksis som I gør med din søn (altså holder fest for ham hos Jer + han får stor fest hos sin far), så skal I nok ikke gøre forskel, men ellers ville jeg nok tage en snak med din mands søn og høre ham om, hvad han SELV synes.

Det kunne jo være, at han synes at det kunne være dejligt 'bare' at gå på en god restaurent med Jer, hans bror (andre søskende?), samt dine og din mands forældre, og så evt. få en lidt større gave??

Men jeg ville nok også skele meget til, hvordan det kommer til at være med din søn, netop for ikke at gøre forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forbies

Jeg forstår det simpelthen ikke, det her.

Da jeg holdt reception i juni fordi jeg blev student, så inviterede jeg bare alle med. Også min fars kæreste - selvom min mor kom. Både familie fra mors og fars side var der.

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke kan arrangeres sådan. At den fest, moderen holder for ham, bliver festEN, hvor alle deltager. Dvs. 1 fest, ikke 2.

Man deles selvf. om udgifterne til den fest, bare fordi det holdes hos moderen betyder det ikke, at hun hænger på regningen - eller oprydningen.

Da jeg holdt studenterreceptionen, fortalte jeg i klare vendinger til min familie, at jeg havde inviteret dem jeg ønskede at se, så de havde bare at opføre sig ordentligt. De er der jo ikke for at skændes med hinanden, men for at fejre MIG.

Det samme gælder sønnen. Uanset tidligere stridigheder burde man være i stand til at fejre sønnen sammen.

Eller forventes det, at han også holder 2 bryllupper til den tid? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Man kan jo nu engang ikke bestemme over sine børns modsatte forældre, så hvis mor ikke vil have det bliver en fælles fest, ja så er der ikke noget at gøre ved det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
Jeg forstår det simpelthen ikke, det her.

Da jeg holdt reception i juni fordi jeg blev student, så inviterede jeg bare alle med. Også min fars kæreste - selvom min mor kom. Både familie fra mors og fars side var der.

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke kan arrangeres sådan. At den fest, moderen holder for ham, bliver festEN, hvor alle deltager. Dvs. 1 fest, ikke 2.

Man deles selvf. om udgifterne til den fest, bare fordi det holdes hos moderen betyder det ikke, at hun hænger på regningen - eller oprydningen.

Da jeg holdt studenterreceptionen, fortalte jeg i klare vendinger til min familie, at jeg havde inviteret dem jeg ønskede at se, så de havde bare at opføre sig ordentligt. De er der jo ikke for at skændes med hinanden, men for at fejre MIG.

Det samme gælder sønnen. Uanset tidligere stridigheder burde man være i stand til at fejre sønnen sammen.

Eller forventes det, at han også holder 2 bryllupper til den tid? ;)

Sådan har vi også altid gjort.

Både min konfi og studenterfest blev holdt både for min mors side af familien + min fars side af familien.

Det var der ingen problemer i, min søns barnedåb holdte vi da også for alle fire familier (min kærestes forældre er også skilt)

Gud hvor er jeg glad for at mine forældre har været voksne nok til at tænke på os børn, fremfor at tænke på dem selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fam.Rathsach

Vi skal ikke med til min mands søns fest, vi må komme i kirke, men er ikke med til festen bagefter. Den vil moren holde for sig selv, desværre ikke noget vi kan gøre ret meget ved. Min søn får en fest hos os samme dag som kirken, og han få kun en fest, da han ingen kontakt har til sin rigtigt far.

Vi vil så holde en lille fest for min mands søn efter sommerferien 2011, sådan at vores familie også kan fejer ham, denne bliver dog ikke så stor som min søns fest, da han i forvejen har fået en fest hos sin mor.

Vi har fundet en spejderhytte her hvor vi bor og der er kun plads til 30. Så vi har igennem venner der har et udlejnings firma lånt telt og alt tilbehøre.

Som en eks rabat har vi fået hoppeborg og popcorns maskine, så nu flasker alting sig og alle kan være med både børn og voksen med underholdning til børnene. Så hvis alle kommer bliver vi 62 med børn, men det er nu også hyggeligt at være sammen alle sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Dejligt at det alligevel flasker sig, håber drengen bliver glad, og kan se det rimelige i, at han jo har fået en stor fest.

Rigtig god dag til jer alle !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...