Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fam.Rathsach

Børn med til konfirmations fest

Recommended Posts

Fam.Rathsach

Vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre i dette tilfælde. Det er sådan at både min mand og jeg fik børn tidligt, så vi har hver en søn der skal holde konfirmation næste år.

Vi skal holde for min søn her og min mand søn holder den hos sin mor, hvorefter at vi holder en fest for ham efter sommerferien. Dette dog kun en lille fest, ikke så stor som min søn.

Mange af vores venner og familie har børn i aldrene 0 til 10 år, og hvis vi skal have alle med, så bliver vi 50 voksen og 21 børn.

Vi snakket om kun at tag familiens børn med, men så har vi igen et problem, da vi har et vennepar, der ikke går fra deres to piger, de er 2 og 4 år til den tid, og et vennepar der ikke kan få deres børn passe da hele deres familie bor i Jylland, så vi ville ikke se disse par på dagen, hvis vi siger der ikke må komme børn med.

Og man kan ikke rigtigt sige i må godt tag børn med, men i må ikke.

Derfor kan vi heller ikke holde det på en cafe,resturant eller ligne, men er nødtil at holde det i en spejderhytte med telt som bliver en ret stor udgift pr. disse børn.

Hvad ville i gøre.?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Til konfirmationsfester forventer jeg, at mine børn er inviteret.

Hvis I ikke kan holde fest for alle må I jo begrænse Jer. Her ville det betyde et afbud, hvis begrænsning var på vores børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig
Til konfirmationsfester forventer jeg, at mine børn er inviteret.

Hvis I ikke kan holde fest for alle må I jo begrænse Jer. Her ville det betyde et afbud, hvis begrænsning var på vores børn.

Igen - Enig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Vi skal holde for min søn her og min mand søn holder den hos sin mor, hvorefter at vi holder en fest for ham efter sommerferien. Dette dog kun en lille fest, ikke så stor som min søn.

Mange af vores venner og familie har børn i aldrene 0 til 10 år, og hvis vi skal have alle med, så bliver vi 50 voksen og 21 børn.

:8:en lille fest ?

må jeg spørge hvor mange I skal være til den store fest så ?

Personligt ville jeg ( og har ) kun inviteret familien, og ikke venner af familien. Så jeg er enig med Rakel,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HullahopRing

I vores familie er vi MANGE fætre og kusiner, dette betød at når en blev konfirmeret var det kun de ældre børn der også var konfirmeret der var inviteret med (Vi har dog også en tradition for at konfirmationer er mere voksenfester)

Da der kun var 2 eller 3 yngre end konfirmanten kom alle dog med.

Kunne i gøre det på sådan en måde?? At i kun inviterede børn der er kommet i "de voksnes rækker"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil

I vores familie (altså da jeg var barn - så mine forældres familie :D) havde vi tradition for ikke at invitere børn med til konfirmationer, bortset fra hvis de var konfirmandens tætte venner (og ikke skulle konfirmeres samme dag selv).

Det handlede om pladsmangel (vi holdt konfirmationerne hjemme og lejede ikke lokaler) og en beskeden økonomi, og nok også tradition.

Det synes jeg sagtens man kan. Så længe reglerne er ens for alle, eller at der er logik i reglerne. Der er ingen, der siger, at børn absolut skal med til konfirmationer. Hvordan folk vil få deres børn passet, må være op til dem selv, så længe I melder klart ud i god tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
I vores familie er vi MANGE fætre og kusiner, dette betød at når en blev konfirmeret var det kun de ældre børn der også var konfirmeret der var inviteret med (Vi har dog også en tradition for at konfirmationer er mere voksenfester)

Da der kun var 2 eller 3 yngre end konfirmanten kom alle dog med.

Kunne i gøre det på sådan en måde?? At i kun inviterede børn der er kommet i "de voksnes rækker"

I vores familie (altså da jeg var barn - så mine forældres familie :D) havde vi tradition for ikke at invitere børn med til konfirmationer, bortset fra hvis de var konfirmandens tætte venner (og ikke skulle konfirmeres samme dag selv).

Det handlede om pladsmangel (vi holdt konfirmationerne hjemme og lejede ikke lokaler) og en beskeden økonomi, og nok også tradition.

Det synes jeg sagtens man kan. Så længe reglerne er ens for alle, eller at der er logik i reglerne. Der er ingen, der siger, at børn absolut skal med til konfirmationer. Hvordan folk vil få deres børn passet, må være op til dem selv, så længe I melder klart ud i god tid.

For mig har tiden så ændret sig, siden jeg var barn. Jeg opfatter konfirmationer som en familiefest og ikke en voksenfest.

Det er fint nok, at der er ens regler og logik for alle gæsters børn, så længe værten så kan modtage et afbud uden at bære nag over, at man ikke vil tage afsted uden sine børn.

Jeg respektere værtens ret til at vælge, hvem der inviterer, men man har jo heldigvis ret til at sige nej tak til en invitation.

Mine børn ville blive skuffet over ikke at deltage i kusiner/fætres/andre tætte familiemedlemmers konfirmationer på trods af ingen af dem er konfirmerede. De er gamle nok til gerne at ville være en del af familiens festligheder. Jeg ville hellere invitere familiens børn og unge end konfirmandens venner, hvis der skulle begræsning på gæstetallet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fam.Rathsach
:8:en lille fest ?

må jeg spørge hvor mange I skal være til den store fest så ?

Personligt ville jeg ( og har ) kun inviteret familien, og ikke venner af familien. Så jeg er enig med Rakel,

Hvis det kun er nær familie, så tæller vi fra min mands side 21 og fra min side 17 også kommer der oldeforældre, et sæt plejeforældre, papforældre, gudforældre også er der 5 vennepar som vi deler alt med og altid deltager i hinandens fester.

Udover dette ville der være 16 børn, så vi er en ret stor familie og hvis alle børn skal med så når vi op på 61

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvis det kun er nær familie, så tæller vi fra min mands side 21 og fra min side 17 også kommer der oldeforældre, et sæt plejeforældre, papforældre, gudforældre også er der 5 vennepar som vi deler alt med og altid deltager i hinandens fester.

Udover dette ville der være 16 børn, så vi er en ret stor familie og hvis alle børn skal med så når vi op på 61

Hvis jeg var Jer og ikke havde råd til holde den fest, så tog jeg ud at rejse med barnet og fik en god oplevelse ud af det på den måde.

Jeg ville altså tænke anderledes fremfor at holde mig selv fast i begræsningerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Jeg ville vælge kun at holde festen for familien + børn.

Hvorfor skal forældrenes venner med til barnets konfi?

Hvis I så vælger at invitere vennerne med, så ville jeg også invitere deres børn.

Enten eller, tror de vil finde det lidt mærkeligt når de tropper op til konfi uden deres børn, og så vrimler det med en masse andre børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...