Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Symmanine

"tyverisikring"

Recommended Posts

Symmanine

Hej :)

Jeg har lige anskaffet mig et (af min indkomst at være, hvert fald) temmelig bekosteligt spejlreflekskamera, og vil naturligvis gerne passe rigtig godt på det!

Jeg vil lige høre jer ad... har I nogen former for tyverisikring på jeres udstyr, i form af enten et mærke på kameraet, enten indridset eller et klistermærke?

Jeg havde engang et "Tyverisikret!"-mærkat på en bærbar, men kan simpelthen ikke huske hvor jeg fik det fra...

Er det noget man kan/bør gøre det i, eller er det unødvendigt og overflødigt og ikke til nogen hjælp, hvis uheldet skulle være ude og nogen render med det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
thomlau
Hej :)

Jeg har lige anskaffet mig et (af min indkomst at være, hvert fald) temmelig bekosteligt spejlreflekskamera, og vil naturligvis gerne passe rigtig godt på det!

Jeg vil lige høre jer ad... har I nogen former for tyverisikring på jeres udstyr, i form af enten et mærke på kameraet, enten indridset eller et klistermærke?

Jeg havde engang et "Tyverisikret!"-mærkat på en bærbar, men kan simpelthen ikke huske hvor jeg fik det fra...

Er det noget man kan/bør gøre det i, eller er det unødvendigt og overflødigt og ikke til nogen hjælp, hvis uheldet skulle være ude og nogen render med det?

Jeg har ikke haft nogen form for sikring. Jeg har dog registreret mine Canon produkter - hos Canon ;) så der står de med serienummer, og så har jeg gemt alle kasserne (en gammel vane :blush: ) og der står jo samme serienummer på stregkoderne. Så har jeg i al fald bevis nok over for forsikringen. Når jeg har mit kamera med er jeg jo altid i nærheden af det. Skal jeg efterlade det i en bil så er det altid om i bagagerummet med det. Nu har jeg det så i en rygsæk som ikke "lugter" langt væk af at være en fototaske så det gør også at mange nok slet ikke opdager jeg slæber rundt med kamera ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Sørg for at gemme kvitteringer og serienummer på alt udstyr (kamera, optik mm.), så er der ikke så meget mere du kan gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Kjoeller

Lad være med at hænge det ned langs kroppen på den ene skulder, så er det simpelt at hive det af og løbe sin vej. Hæng det over den ene skulder og ned langs den anden side af kroppen, så er det ikke sådan at løbe med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen

har ikke gjort noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
B-cute

Husk én ting. Når du går med det rundt om halsen... Så lad være med at holde ved kamera huset. Hold ved objektivet. Det er oftest(altid) det dyreste og de fleste typer objektiver kan let klikkes af, når man går forbi. Desuden når du holder i objektivet har du stadig en smule styr på huset.

Derudover er det en god idé at have nogle billeder af dit udstyr. Man kan sikkert også ridse noget ind i det, men det synes jeg er en dårlig idé, for hvis du har købt noget udstyr, du fortryder og har ridset et mærke i det, så er det usælgeligt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Symmanine

Takker for svarene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites