Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Madras til dårlig ryg?

Recommended Posts

Gæst

Er der mon nogen herinde der har forstand på madrasser? Jeg synes nemlig det er en jungle at finde rundt i de forskellige slags.

Mit problem er at jeg i mange år har døjet med lændesmerter. Når smerterne er værst hjælper det allerbedst at ligge udstrakt på et hårdt gulv. Derfor troede jeg jo (og blev vejledt til) da jeg skulle købe ny seng for et års tid siden, at en hård madras måtte være bedst.

Det har jeg så erfaret, det ikke er. Jeg ligger meget på siden om natten, og på denne madras får jeg ondt i både lænden, hofterne, skuldre og nakke. Jeg kan ikke ligge på ryggen en hel nat, så det er ikke løsningen.

Da min økonomi ikke er den bedste har jeg overvejet at nøjes med at investere i en rigtig god og tyk topmadras til min nuværende madras. Vil det mon være en fornuftig løsning, og i så fald hvad kan anbefales?

Håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe, da jeg lige nu faktisk ikke sover om natten fordi jeg ikke kan holde ud at ligge ned :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
metteaalborg86

Jeg ved ikke om jeg vil påstå, at jeg har meget forstand på madrasser, men har vejledt mange patienter med ryg, nakke og lænde problemer.

Jeg vil foreslå, at du investerede i en god topmadras, som er trykaflastende. Dette kunne eks. være en tempur topmadras, men den er forholdvis dyr, men en god investering, da den former sig efter kroppen.

Men prøv at søge på trykaflastende topmadresser på google, så kan det være du kan finde en tempur på tilbud eller andre mærker, som måske er billigere.

Håber det kan hjælpe dig en smule:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skabsfan

Kan kun sige at en Vandseng, er din ven.

Døjede selv med alverdens skavanker i ryg og lænd...alt ophørte efter et par uger i vandseng. Det er ...bob..bob..sårn ca 25 år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rickie788

Jysk har en lidt billigere model end tempurs, men de er også trykaflastende og former sig efter kroppen.

Anne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pernilledc

Nu har jeg selv dårlig ryg - bestemt med smerter i lænden.. den bedste madras jeg havde var noget så billigt som en skumgummi madras.. Har den desværre ik mere.. men jeg havde aldrig ondt i ryggen da jeg havde den

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tutter27

Hej

Jeg har rigtig mange smerter i min lænd og har ikke råd til en tempur, men har købt en billigere udgave brugt.

Den hedder Celsius.

Jeg ved man tænker føøjjj brugt, men man kan tage betrækket af og vaske og selve madrassen er lavet af skum og hælder man vand på preller det bare af, så den er ikke gennem svedt he he.

Men den er jeg bare så glad for. Jeg får stadig lidt ondt i skuldrene ind i mellem, men det er fordi jeg nogle gange sover mega tungt og ligger helt stille på sammen side hele natten igennem, så falder man helt sammen i skulderen. Men jeg kan svinge benene ud over kanten om morgenen i forhold til før hvor jeg måtte kravle ud.

Kan anbefales :-D

Tut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KeepSmiling

Jeg har generelt også mange smerter i ryg, skuldre og læn. Købte for lidt over et år siden en topmadras i jysk, som er tryk aflastende. Dyr - JA, og i starten sov jeg forfærdeligt, men nu er det en af de bedste investeringer jeg nogensinde har gjort. Derudover har jeg en hovedpude fra Dunlopillo, som kostede omkring 400 kr. (i føtex)og den gør en verden til forskel!! Det er sandsynligvis den bedste investering nogensinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MBMIGNONNE

Jeg har ogsâ rygsmerter efter en bilulykke for 1 ârs tid siden.

Jeg har heldigvis en god madras, sâ jeg sover godt :)

Jeg har en som er blöd, men stadig ferm, dvs. den er "hârd" i "bunden" med blöd hvor man ligger, hâber i forstâr.

Sâ jeg tror at en topmadras som foreslâet vil hjälpe en del, for du har jo sâ den hârde del nederst (madrasen), og sâ en blöd del överst (topmadrasen).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

jeg ved ikke noget om madrasser, men min kæreste brugte en varmepude efter en rygskade og min far som har dårlig ryg har haft meget gavn af et massagesæde.

Mon ikke en senge-butik ved masser om hvilken madras der er bedst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites