Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

fjellape

Ungdom og godtgjørelse for et utført arbeid: Etterkomme ønsket deres mht ønsket «beta

Recommended Posts

Tom2x
Hva som er etisk riktig og pedagogisk fornuftig følger ikke nødvendigvis landegrenser. :)

Det har du ret i - men har du efterhånden ikke opdaget at der er himmelvid forskel på DIN norske opfattelse af pædagogik og etik, og så på langt de flestes danske opfattelse af de 2 ting her?

Altså, det er bare et spørgsmål, for det lykkes dig at rode dig ud i mærkelige tråde igen og igen på det grundlag - personligt, så ville jeg mene du fik noget mere ud af at søge råd ved folk, der er noget mere i samme båd/grøft som dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Eftersom jeg ikke aktivt søger at ændre vort regelsæt for børnearbejde og forældres udnyttelse heraf, så... kan det nok virke at spørge et sted, hvor man synes en anderledes lovgivning er den korrekte :deer:

I øvrigt ville et selskab også godt kunne have unge nærtstående på lønningslisten uden at den konstruktion, du beskriver vil være lovlig. Også selvom der betales skat m.m.

Det er bare ikke lovligt at blande opdragelse og løn sammen.

Altså i EU er det jo meget enkelt - der må du ikke arbejde/være ansat før du er 13, MED MINDRE DET ER I ET JOB, der passer til alderen - f.ex fotomodel.

At blande løn og opdragelse, det er nogenlunde så etisk og pædagogisk forkert som jeg overhovedet kan forestille mig :stoned: Der mangler bare at man skal spise op og sidde ved bordet hele natten, ellers så kan man jo få det med varm mælk næste dag og dagen efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69

Saattaa hyvinkin olla, että järki ei jätä hetkellä jalka astuu Norja maaperä mutta en ole aivan varma, onko meillä edelleen mahdollisuus muodostaa itsenäisiä mielipiteitä tai kriittinen sen standardeja koulutukseen ja jopa suhde talouden ja lasten maa, joka sallii lapsityövoiman joka on tietenkin kiellettyä hyvä syy Tanskassa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altheas
Der kan meget vel være, at sund fornuft ikke efterlader på det tidspunkt foden kommer til norsk jord, men jeg er ikke helt sikker på, om vi er stadig i stand til at danne uafhængige udtalelser eller kritiske over for standarder for uddannelse og endda forholdet mellem økonomi og børn, et land, der tillader børnearbejde, hvilket selvfølgelig forbudt at spille i september i Danmark

:lol::lol::lol:

I loooove Google Translator! :kys::love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
:lol::lol::lol:

I loooove Google Translator! :kys::love:

:D:lol: jeg synes den oversætter trænger til en opdatering :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altheas

Virkelig? :gruble:

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Jeg synes den er fremragende - betydeligt mere underholdende end mange tråde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton
:forvirret

Du har da fået seriøse svar. Svarene tyder bare på hvad du kalder forskel på danske og norske forhold. Jeg synes faktisk, jeg har forsøgt at tydeliggøre, hvorfor denne forskel fremkommer - fordi det her ikke er lovligt, det der foregår. Og... så er det jo klart, konstruktionen som udgangspunkt ikke vil være socialt acceptabel.

Nu ryger du også på ignore :deer:

Og så har Aben i øvrigt helt ret i at Jubii ikke er rette sted, der er måske ved at gå et lys op for den? :danse:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
Noen som kan hjelpe oss å tenke «prinsipp» her?

Edit:

Det var det øyensynlig ikke, ut fra de svar mottatt hittil. Avslutter derfor tråden. De mottatte svar pr nå har vist at disse "noen" ikke finnes på jubii.dk pr i dag.

Jeg ønsket - her som ellers - seriøse svar! Dag og sted var tydeligvis ikke den rette for å oppnå dette!

Men man KAN jo ikke give et seriøst svar, når man ikke forstår, hvad du skriver og heller ikke kan sætte sig ind i alt det der børnearbejde-halløj, eftersom det er ulovligt i DK.

Hvis det var mig, der var dig, ville jeg prøve at fordanske mit sprog. Det er jo dig, der er i mindretal, så du må gøre noget for, at vi kan forstå, hvad du skriver. Du kan jo godt læse dansk, siden du er her, så må du også kunne ændre lidt på dit sprog, så det bliver nemmere at forstå for danskere. F.eks. så hold op med at skrive HI(TS). Du ved godt, at det hedder TS her, så nøjes med at skrive TS. Jeg vil tro, at de fleste er ligeglade med, hvad det hedder i Norge.

Du kan jo ændre mange ord meget let, for du ved jo godt, hvad de hedder på dansk, eftersom du jo godt kan forstå, hvad vi andre skriver.

F.eks.:

Å=at

Ut=ud

Ikke noget dobbelt-konsonant i endelserne på dansk (uansett, opptatt, generell o.s.v.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa

Jeg klikker mig slet ikke ind på trådene, gider ikke læse meterlange indlæg på fremmedsprog på en dansk debat - først nu, hvor jeg har opdaget underholdningsværdien.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...