Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Louise.82

Hjælp lige et kvaj ang tv signal

Recommended Posts

Louise.82

Altså altså altså... vi har et tv som ikke har det her dvb-t halløj i så vi kan ikke se noget på det.. hvordan kommer jeg til at kunne det? troede sådan en stue antenne med dvb-t i kunne gøre det :forvirret men åbenbart ikke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Ja, markedsføringen af diverse stueantenner kunne godt få en til at tro, at sådan en er nok til at se det nye tv signal, men det er den ikke. Der skal en digital modtager til.

Køb en boks af DVB-T typen, der fås billige bokse i de fleste større supermarkeder.

Her kan du se et udvalg af dem Elgiganten - Digital modtager/Receiver

Til en stueantenne skal du vælge en af typen DVB-T. Den aller billigste der hos Elgiganten, den til 199, kan du ikke bruge længere end til år 2012, det skyldes at teknikken opgraderes. Den billige boks kan heller ikke tage de nye DR kanaler som Ramasjang, men den kan i dag tage DR1 og 2 og TV2.

De dyrere bokse kan du bruge til et abonnement hos betalings tv udbyderen Boxer, hvis du ønsker det. Boxertv.dk - Boxer Danmark

De dyreste på side 2 kan optage på en harddisk.

Et dyrere alternativ er et nyt tv med indbygget DVB-T. Nye fladskærme i dag har det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
Ja, markedsføringen af diverse stueantenner kunne godt få en til at tro, at sådan en er nok til at se det nye tv signal, men det er den ikke. Der skal en digital modtager til.

Køb en boks af DVB-T typen, der fås billige bokse i de fleste større supermarkeder.

Her kan du se et udvalg af dem Elgiganten - Digital modtager/Receiver

Til en stueantenne skal du vælge en af typen DVB-T. Den aller billigste der hos Elgiganten, den til 199, kan du ikke bruge længere end til år 2012, det skyldes at teknikken opgraderes. Den billige boks kan heller ikke tage de nye DR kanaler som Ramasjang, men den kan i dag tage DR1 og 2 og TV2.

De dyrere bokse kan du bruge til et abonnement hos betalings tv udbyderen Boxer, hvis du ønsker det. Boxertv.dk - Boxer Danmark

De dyreste på side 2 kan optage på en harddisk.

Et dyrere alternativ er et nyt tv med indbygget DVB-T. Nye fladskærme i dag har det.

tak for hjælpen.. ja jeg må pakke den antenne ned igen og retur til Harald skrald med den.. og købe en boks istedet for..:rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82

Er der så forstået rigtigt at hvis jeg køber en med mpeg-4 kan den også bruges efter 2012?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Har du allerede en antenne, for du kan heller ikke se noget med en boks alene?

Der skal være både en antenne og en boks.

En tagantenne der tidligere har kunne modtage TV2 vil dog de fleste steder være nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
Er der så forstået rigtigt at hvis jeg køber en med mpeg-4 kan den også bruges efter 2012?

Ja, som det ser ud nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
Har du allerede en antenne, for du kan heller ikke se noget med en boks alene?

Der skal være både en antenne og en boks.

En tagantenne der tidligere har kunne modtage TV2 vil dog de fleste steder være nok.

ja vi har en antenne på taget.. i stuen har vi tdc trio. men har opsagt det i soveværelset. så jeg skal have antenne stik og boksen så skulle det virke? ja jeg skal have skåret det ud i pap :lol::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

OK, ja så skal der et antennekabel fra antennen til soveværelset og en boks på.

Er der allerede et antennekabel i soveværelset, evt en dåse på væggen?

En antenne der tidligere har modtaget TV2 burde virke, jeg har dog set flere der har har haft problemer. Virker det ikke, er det nemmere for en lokal antennemand at finde problemet, for det kan have mange forskellige årsager.

Når I tidligere har haft TDC Trio i soveværelset men har opsagt det der, tyder det på I har nok i DR og TV2 der. Så kunne dem her være bud Elgiganten - Strong digitalboks MPEG2/4 FTA

Elgiganten - Triax DVB-T modtagerboks

Elgiganten - Clint Digitalmodtager

Den første kan ikke modtage DRHD.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
OK, ja så skal der et antennekabel fra antennen til soveværelset og en boks på.

Er der allerede et antennekabel i soveværelset, evt en dåse på væggen?

En antenne der tidligere har modtaget TV2 burde virke, jeg har dog set flere der har har haft problemer. Virker det ikke, er det nemmere for en lokal antennemand at finde problemet, for det kan have mange forskellige årsager.

Når I tidligere har haft TDC Trio i soveværelset men har opsagt det der, tyder det på I har nok i DR og TV2 der. Så kunne dem her være bud Elgiganten - Strong digitalboks MPEG2/4 FTA

Elgiganten - Triax DVB-T modtagerboks

Elgiganten - Clint Digitalmodtager

Den første kan ikke modtage DRHD.

Nej vi har trukket en ledning fra stuen langs huset udvendigt og ind i soveværelset..

åhhh måske det bare var nemmere at spare sammen til et nyt tv :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Ja, et nyt tv er nemmere at bruge og smartere, men er noget dyrere.

Når der allerede er et kabel, er det bare at sætte det til boksen (eller det nye tv) og håbe på det virker. Som nævnt, virker det ikke, er det bedst at få fat i en lokal antennemand, da det kan have mange forskellige årsager.

Der er det ved digital tv, at enten er der billede, eller også er der ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...