Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

keller

Hvad hedder en flødebolle på engelsk?

Recommended Posts

Sus69Dk
Kun hvis det er en hvid, der siger det.

Det gaelder alle uanset farve, ogsaa selvom sorte bruger det meget om dem selv. Det er stadig et rigtigt afskyligt udtryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk
Sådan har jeg det med ordet 'perker', for lige at dreje helt væk fra trådens emne. Min lokale pizza-mand, som jeg synes er en skide flink fyr med rigtig dejlig humor, kan i spøg finde på at kalde sig selv en 'pisse perker' og det gibber sq i mig når han siger det, for jeg synes sq ikke det passer på ham...'Perker' (og 'nigger') er så negativt ladet et udtryk at jeg simpelthen ikke kan få migselv til at bruge dem... Jeg bruger 'perker' om én sølle person, og han har så sandelig også gjort sig fortjent til det! Men fremmede mennesker af 'anden etnisk herkomst end dansk' bliver ikke automatisk til 'perkere' i min tankegang, og da slet ikke folk, som jeg anser som værende gode bekendte...

Jeg har det lige saadan. Det gibber virkelig i mig, naar folk bruger de udtryk. Og jeg synes ikke, at jeg er mere sart end andre. Men liiiiiige de udtryk kan jeg ikke klare. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Det gaelder alle uanset farve, ogsaa selvom sorte bruger det meget om dem selv. Det er stadig et rigtigt afskyligt udtryk.

Ja, nigger har jo altid været en racistisk forvrængning. Men jeg synes, det er noget pjat man ikke må sige neger eller negro (det gjorde Martin Luther King da). Og så er det man begynder på de mærkelige konstruktioner med "african american" og sådan noget ;)

Sådan har jeg det med ordet 'perker', for lige at dreje helt væk fra trådens emne.

Men det kommer jo altid an på, hvad man lægger i det. Da mine børn var små, havde de et computerspil, der hed "Prinsen af Persien" - det troede de (uden nogle væmmelige tanker) hed "Prinsen af Perkien" :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Ja, nigger har jo altid været en racistisk forvrængning.

Det ligger da ellers tættere på ordets rod. Ligesom lande- og flodnavne i stil med Niger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Det ligger da ellers tættere på ordets rod. Ligesom lande- og flodnavne i stil med Niger.

Nå, men så kan det være, det ender med at blive det nye sort :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyBitch
Danskerne skulle ifølge dit link i gennemsnit spise 50 (!!) flødeboller årligt! :o

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst fik en!

Jeg kan huske hvornår jeg sidst spiste 12.

Sidste uge :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Præcis.

De har sjældent noget imod at blive kaldt sorte jo :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Det er jo som man ser det.

Jeg er i det hele taget meget imod sådan en censur. Ordet er opfundet, brug det dog!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica
Danskerne skulle ifølge dit link i gennemsnit spise 50 (!!) flødeboller årligt! :o

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst fik en!

Det er da ikke så slemt.

Jeg kan sagtens spise en pakke med tolv i på en aften.

Jeg får i hvert fald 100 om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk
Det er jo som man ser det.

Jeg er i det hele taget meget imod sådan en censur. Ordet er opfundet, brug det dog!

Altsaa fordi et ord er opfundet, betyder det jo ikke at man behoever at rende rundt og bruge det. Da det i det her tilfaelde bliver set som vaerende et meget negativt ord. Og selv for sorte render de fleste ikke rundt og slynger om sig med det. Det er mere noget der bliver brugt inde for rap-verdnen.

Jeg kom engang for mange aar siden sammen med en sort og det ville have vaeret saerdeles upassende, hvis han havde kaldt sin mor for n-ordet.

Men du har helt ret, det er som man ser paa det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...