Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
suus82

Mødregruppe for juni 2010 mødre og deres skønne babyer

Recommended Posts

falx
Det er godt nok forskellige retningslinier der givet hva´ ?! Men det er nok bare at mærke efter og så ellers prøve at aflaste sig selv mest muligt.

Er der nogle af jer der har fået noget afvide om at man skal massere aret for at mindske arvæv?

Og i så fald er der nogen bestemt måde man skal gøre det på?

Jeg har ikke fået noget at vide omkring massage, men synes jeg har læst at man efter 4-5 uger kan putte noget babyolie på arret og massere det let.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suus82
Helt OT: hvis i var gravide og skulle lokkes til lagersalg på ventetøj, hvordan skulle priserne så være?

- frit valg 75?

- 1 for 100, 2 for 150?

-60% fratrækkes førpris ?

Har en masse restvarer og ville holde lagersalg i haven i werkenden, men ved ikke hvad lokker mest?

Nypris 99-500 pr del, det meste fra mamalicious, og så har jeg ammebluser fra boob og lidt andre ting også.

Hjælp mig lige med hvordan jeg skal få en masse herud;)

uhh jeg kunne godt bruge nogle ammebluser! den de har i h&m er bare så grimme... :tie:

Ved du om der er nogle i large?

hvilket der virker bedst synes jeg godt nok er svært - jeg ville komme ligeyldigt hvad :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21
Helt OT: hvis i var gravide og skulle lokkes til lagersalg på ventetøj, hvordan skulle priserne så være?

- frit valg 75?

- 1 for 100, 2 for 150?

Har en masse restvarer og ville holde lagersalg i haven i werkenden, men ved ikke hvad lokker mest?

Nypris 99-500 pr del, det meste fra mamalicious, og så har jeg ammebluser fra boob og lidt andre ting også.

Synes frit valg 75,- lyder mere lokkend end 1 for 100,- og 2 for 150,- - selvom det jo stort set giver det samme :genert:

Og ellers er -60% også god :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sanneene

Så har vi prøvet med en flaske og sikke en lettelse at han uden bøvl vil spise af den, det gør da godt nok lige at en byrde bliver fjernet. Bare tanken om de smerter det er at ligge ham til i højre side :tie::whine: Så har lige malket 140 ml ud uden nogen særlige smerter, så tror vi prøver med flasken i et par dage så højre bryst kan blive skånet så såret kan hele, synes godt nok det er blevet et kæmpe sår efterhånden, håber det vil hele hurtigt så flasken kan blive pakket væk igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sanneene

- frit valg 75?

- 1 for 100, 2 for 150?

synes du skal bruge enten frit valg 75 kr eller -60 % Det er lidt som om man tror man sparer mest ved de to muligheder :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sanneene

Så lige en opdatering med hvordan jeg har det også. Jeg har præsteret at tisse selv en gang, godt nok ikke så meget, men det betyder da at det går den rigtige vej efterhånden. :banan:

Og til det med at bære kan jeg jo ikke sige så meget i forhold til ks men jeg må ikke bære mere end hans vægt i 5 uger og må egentlig heller ikke sidde i mere end ti min af gangen, men synes nu at bagen efterhånden ikke gør ondt mere og sofaen er jo dejlig blød så det bliver vist til en del mere sidden end det burde, men orker ikke at ligge i sengen hele tiden.... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

- frit valg 75?

- 1 for 100, 2 for 150?

Det tilbud skulle du jo have lavet for 4-5 måneder siden, så var vi jo alle kommet:D

Men jeg ville blive mest lokket af frit valg 75 kr. Jeg kan rigtig godt lide tilbud hvor det hele bare koster en bestemt pris, så ved man ligesom hvad man kan forholde sig til (og man slipper for at regne ret meget på det:lol:):genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty
Så lige en opdatering med hvordan jeg har det også. Jeg har præsteret at tisse selv en gang, godt nok ikke så meget, men det betyder da at det går den rigtige vej efterhånden. :banan:

Og til det med at bære kan jeg jo ikke sige så meget i forhold til ks men jeg må ikke bære mere end hans vægt i 5 uger og må egentlig heller ikke sidde i mere end ti min af gangen, men synes nu at bagen efterhånden ikke gør ondt mere og sofaen er jo dejlig blød så det bliver vist til en del mere sidden end det burde, men orker ikke at ligge i sengen hele tiden.... :gruble:

Det er da stort for dig at have tisset selv:kys: Hvor er det bare dejligt at høre at det går den rigtige vej for dig. Det lyder godt nok som en voldsom omgang:kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suus82
Tak for lagersalgsråd!;)

er der måske en af jer der gider skrive det i lagersalgtråden, når jeg lige får formuleret det? Må vist ikke selv skrive om den slags?

Suus: skal nok se på om jeg har ammebluser i din str - ved jeg har en hel kasse i large, men ikke hvad der er i large - men jeg bruger selv large, så kan også se om jeg har nogle jeg ikke bruger som du kan få

Ihh tak Kim :kys:

Du sender det bare så skal jeg gerne poste det i lagersalgstråden. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Madgkin

Tak for inputs mht snask i øjnene. Vi endte med at ringe til vagtlægen, og han gav os øjendråber. Så dem har vi brugt to dage nu, det er svært at sige om de har virket endnu, da der stadig er en del gult snask. Men han klør sig ikke så meget i øjet, og den lille hævelse der var er faldet igen, så mon ikke det kommer?

Her er billederne af hvordan jeg har fået hende placeret i viklen. Nogen der kan se om det er rigtigt?

Hun sidder sådan nærmest i kænguru/frø stilling, og hendes fødder ligger inde i stofkrydset, som man kan ane på billede 2.

Har ingen idé om det er rigtigt, men nøj hvor ser det bare hyggeligt ud. Kan dog godt forestille mig det bliver ret så varmt i den her varme..!

lille baby lækkermås, 3 uger

Også Alexander

Smukke, smukke babyer begge to. :love:

Tak for de pæne ord

Piger jeg mangler hjælp:

Hvad rimer på enten stork eller storken?

Det eneste jeg kan komme på er fork, booork og New York -og ingen af dem passer ind i en indbydelse til barnedåb

Hmm, det jeg lige kan komme i tanke om er kork og med lidt god vilje snork...ved ikke om det kan bruges. :lol:

Nå, nu har jeg været på penicillin siden i fredags, da der muligvis var gået lidt betændelse i såret fra kejsersnittet. Der blev lavet en podning i samme omgang, som jeg ringede og fik svar på her til morgen. Det viser sig desværre at der er stafylokokker i såret Det penicillin jeg fik udskrevet recept på, virker åbenbart ikke ordentligt på sådan en infektion, så nu har jeg fået noget nyt - Dicillin, hedder det - som skulle være mere effektivt.

Min bryster klør helt sindsygt ude på siderne, og lægen sagde at det godt kunne være symptom på brystbetændelse, da jeg jo har de stafylokokker i kroppen Håber dæmle at penicillinen slår det hele ned.

Det værste af det hele er, at penicillinen (ihvertfald den jeg har fået indtil nu) går i mælken og giver Cecilie ondt i maven Hun var rigtig ked af det i nat. Var vågen med ca halvanden times mellemrum, hvor hun lå og klynkede, indtil hun enten pruttede eller sked, hvorefter hun blev helt lettet.

Har købt Mylicon dråber på apoteket idag, som jeg prøver at give hende inden aftenamningen. Så kan det forhåbentlig tage noget af luften. Skulle egentlig kun tage penicillin til og med torsdag. Men nu hvor jeg skal igang med det nye, hedder det 10 dage fra nu

Egentlig nogen der ved hvor farligt sådan en stafylokok infektion er? Synes det lyder så drabeligt

Det lyder ikke sjovt med al den penicillin. :ae: Håber det nye vil virke.

jer der har fået kejsersnit...

hvad har i fået afvide mht til hvornår vi må begynde at løfte igen?

fx autostolen?

og ved i om man må ligge på maven?

Jeg fik at vide at jeg måtte løfte hvad der svarer til baby+lift i de første 6 uger, jeg tror autostolen svarer nogenlunde til hvad en lift vejer. Derudover skal jeg undgå at skubbe ting, lave for mange buk og at bruge mavemusklerne til at løfte mig selv med.

Og så lige et par billeder af mine guldklumper

:love: :love:

EIiiiiiiiiiii i har da glemt mig

.......ovre i terminstråden

Der sad jeg HELT alene

Nå men hej i tråden... Jeg når vist ikke kommentere på jer alle

Vi har holdt dåb i weekenden så der har været nok at se til. Men det gik rigtigt godt og præmiebarnet sov sødt i armene på hendes gudfar

Festen var super hyggelig og vejret var jo fantastisk Vi sad bare i haven mens ungerne legede

Sikke en smuk familie I er, og hvor ser det bare flot ud med den borddækning.

Personligt har vi herhjemme slet ikke tænkt så langt endnu mht barnedåb, andet end at det skal ske... :genert:

Så lige en opdatering med hvordan jeg har det også. Jeg har præsteret at tisse selv en gang, godt nok ikke så meget, men det betyder da at det går den rigtige vej efterhånden.

Det er da vildt fedt, tillykke med det! :banan:

Jeg havde også lidt start-problemer med blæren, kunne ikke rigtig finde ud af at tisse det første døgns tid efter kateteret fra ks var taget ud. De truede med nyt kateter hvis ikke jeg selv kom i gang, men det kom heldigvis efter lidt tid. Jeg synes dog stadig det der med at mærke tissetrang ikke er helt på plads, men det kommer vel lidt efter lidt... :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...