Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
suus82

Mødregruppe for juni 2010 mødre og deres skønne babyer

Recommended Posts

Jessie36
så vil jeg starte med at vise lidt nye billeder af Frederik :lun:

[ATTACH]900650[/ATTACH]

[ATTACH]900651[/ATTACH]

Dejlige dejlige billeder af søde Frederik :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
00Ninna00

Årh, VILDT lækre babyer i viser!! :love:

Og HEJ i den nye tråd!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suus82
Det har Lotus også gjort i dag - jeg tror det er varmen, og tørst. Altså at hun kun vil have det tynde mælk i starten, og bliver gal når det fede kommer?

Jeg har bare givet hende ekstra mange amninger og ikke tvunget hende til at "spise op", før vi skiftede bryst.

Hun har også vredet sig, hvis hun har drukket for længe af et bryst

Nåh ja det lyder meget sandsynligt, for Villads gør det som regel når han har spist af brystet lidt.

Dejligt at der er flere der oplever det :kys: - typisk mig så tænker jeg straks at nu vil han nok ikke amme mere, og så går det hele i vasken. Tal om katastofetanker. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suus82
Hvad er nuvaringe, hvordan fungerer de, hvor sikre er de?

Jeg er meget i tvivl... Har prøvet at tabe en spiral uden grund, så det stoler jeg ikke på.. Og er blevet gravid med både minipiller(Luna) og med kondom(Lotus).

Max havde talt om sterilisation,men vil gerne vente et par år - tror han håber der sker et økonomisk mirakel, så vi også kan få en nr fem...:stoned:

så jeg er meget i tvivl om hvad vi skal bruge, hvad der er sikkert nok...

Jeg brugte også nuvaring inden jeg blev gravid med Villads og har været RIGTIG glad for dem!

De er super nemme, og jeg havde tilmeldt mig til at jeg fik sådan en gratis sms service så jeg fik en sms efter 3 uger når den skulle tages ud og igen en uge efter når en ny skulle sættes op. Det er virkelig bare benet op på toilettet og op med den. Den falder selv "op på plads" og man kan ikke sætte den forkert = den kan kun sidde et sted. :lol:

Ja de er lidt dyrere, men jeg synes det er det værd! 1 pakke rækker til 3 mdr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21
Hyggeligt med en mødregruppetråd :banan:

Puha, her 5 dage efter fødslen syntes jeg godt nok at den amning trækker tænder. Jeg bløder vildt fra min ene vorte hvergang Mathias skal spise, hvilket resulterer i at det er meget rødt det han gylper op...ikke så lækker en tanke at han spiser mit blod - mors lille vampyr.

Og hvor gør det altså bare stadig nas hver gang jeg ligger ham til...til jer der har babyer på et par uger - er smerten væk nu eller hvor lang tid går der før det bliver hyggeligt at amme og ikke "åh nej, nu er han sulten igen?" Kan godt huske at det gjorde nas, men blev vist ikke suttet sådan til blods med storebror.

Håber alle i kvinder og babyer har det godt :kys:

Her var hun lige knap to uger da amningen ikke længere gjorde ondt. Altså, jeg er stadig lidt øm, lige når hun bliver lagt til venstre bryst. Men det er nok mere pga at der er lidt svamp tilbage. Smører fortsat med Brentan.

Jeg synes stadig det gør nas :( har dog stadig ikke fået fat i lægen mht. om han har trøske, burde jeg få gjort i morgen.

Han har faktisk fået to flasker i dag, han har simpelthen været så sulten - muligvis pga. varmen. Men det gør ondt i starten og så når brystet er "tomt". Han ligger også og vrider sig, har prøvet om det er fordi han skal bøvse, nogen gange hjælper det på det men ikke hver gang. Any ideas?

Og hvordan gør i andre med prævention?

Jeg tænker at starte på minipiller når jeg skal til 8 ugers undersøgelse. Mener godt man kan starte på dem, inden man får mens :gruble:

Indtil da bliver det med kondom. Der er jo også noget med infektionsfare, hvis man ikke bruger gummi. Kan faktisk ikke huske hvor lang tid det er.

Jeg bløder næsten ikke mere. Vil dog gerne være helt sikker inden vi går igang, så venter lige et par dage endnu. Men hold da op hvor jeg savner det :slem:

Det har Lotus også gjort i dag - jeg tror det er varmen, og tørst. Altså at hun kun vil have det tynde mælk i starten, og bliver gal når det fede kommer?

Jeg har bare givet hende ekstra mange amninger og ikke tvunget hende til at "spise op", før vi skiftede bryst.

Hun har også vredet sig, hvis hun har drukket for længe af et bryst

Sådan gør Cecilie også. Jeg har også tænkt at hun ikke gider at vente på det fede mælk. Og her i varmen får hun så også lov til at skifte bryst oftere, for at få noget væske.

Det er vi skam ikke - og jeg kan stadig ikke overskue at være alene om aftenen med alle 4 endnu...

Men vi har relativt nemme og meget, meget søde børn - og max er jo adopteret, og kan ikke helt få nok af at lave biologisk familie tror jeg ;)

men penge har vi altså ikke, og kun 1 1/2 børneværelse, så mere end vi har nu er utopi - selv om det er lige mirakuløst og spændende hver gang man får en ny!:)

Alene med fire børn :8:

- Jeg kan ikke overskue at være alene med to. Har fået manden til at flytte sin ferie en uge, så han har ferie de samme tre uger som Mathias. Kunne ikke lige magte tanken om at være alene med dem fra 8-16, fem dage i træk. Hmm, tænker at det bliver lettere når jeg må løfte igen. For føler mig godt nok magtesløs når Mathias er i sit provokerende hjørne - eller ked af det, og jeg ikke bare kan tage ham op.

Nej, hvor er det smart !!! Så kan man have hænderne fri...

Hvor ser du altså godt ud

Tak :blushing:

- og ja, den er vildt smart :gogo: Dog er den alt for varm lige i de her dage, selvom den er lavet af noget øko bambus, som skulle temperere bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21

Nå, nu har jeg været på penicillin siden i fredags, da der muligvis var gået lidt betændelse i såret fra kejsersnittet. Der blev lavet en podning i samme omgang, som jeg ringede og fik svar på her til morgen. Det viser sig desværre at der er stafylokokker i såret :( Det penicillin jeg fik udskrevet recept på, virker åbenbart ikke ordentligt på sådan en infektion, så nu har jeg fået noget nyt - Dicillin, hedder det - som skulle være mere effektivt.

Min bryster klør helt sindsygt ude på siderne, og lægen sagde at det godt kunne være symptom på brystbetændelse, da jeg jo har de stafylokokker i kroppen :8: Håber dæmle at penicillinen slår det hele ned.

Det værste af det hele er, at penicillinen (ihvertfald den jeg har fået indtil nu) går i mælken og giver Cecilie ondt i maven :( Hun var rigtig ked af det i nat. Var vågen med ca halvanden times mellemrum, hvor hun lå og klynkede, indtil hun enten pruttede eller sked, hvorefter hun blev helt lettet.

Har købt Mylicon dråber på apoteket idag, som jeg prøver at give hende inden aftenamningen. Så kan det forhåbentlig tage noget af luften. Skulle egentlig kun tage penicillin til og med torsdag. Men nu hvor jeg skal igang med det nye, hedder det 10 dage fra nu :boo:

Egentlig nogen der ved hvor farligt sådan en stafylokok infektion er? Synes det lyder så drabeligt :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suus82

jer der har fået kejsersnit...

hvad har i fået afvide mht til hvornår vi må begynde at løfte igen?

fx autostolen?

og ved i om man må ligge på maven?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21

Og så lige et par billeder af mine guldklumper :lun:

post-163-13940002182845_thumb.jpg

post-163-13940002183125_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21
jer der har fået kejsersnit...

hvad har i fået afvide mht til hvornår vi må begynde at løfte igen?

fx autostolen?

og ved i om man må ligge på maven?

Fik at vide at jeg ikke må løfte mere end barnets vægt de første 4-6 uger.

Jeg har dog løftet Cecilie inkl autostol fra bilen og over i en indkøbsvogn idag. Og jeg har nogle få gange været nødsaget til at løfte Mathias (som vejer 12 kg). Men jeg gør nu ellers alt hvad jeg kan for at undgå løft.

Aner ikke det med at ligge på maven :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bette-fis

EIiiiiiiiiiii i har da glemt mig:whine:

.......ovre i terminstråden:lol:

Der sad jeg HELT alene:-D

Nå men hej i tråden... Jeg når vist ikke kommentere på jer alle:genert:

Vi har holdt dåb i weekenden så der har været nok at se til. Men det gik rigtigt godt og præmiebarnet sov sødt i armene på hendes gudfar:lun:

Festen var super hyggelig og vejret var jo fantastisk:love: Vi sad bare i haven mens ungerne legede:lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...